Ga naar inhoud

Magere cavia

Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

Een week geleden heb ik een cavia in huis genomen van vrienden die een nestje hadden. Lea is nu ongeveer 5 weken maar weegt nog geen 300gr. Ze eet goed. Van mij krijgt ze groentjes ( die ze ook al in haar nestje kreeg), onbeperkt hooi en een cavia mix. Ik heb het gevoel dat ze voldoende eet en ze komt ook bij. Ik weeg haar om de 2 dagen. Maar ik maak me dus een beetje zorgen dat ze zo mager is. Zijn er bepaalde dingen die ik haar kan geven om wat meer bij te komen, of moet ik gewoon verder doen met hoe ik nu bezig ben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

300 gram voor 5 weken is idd weinig. Niet alle cavia's zijn natuurlijk even groot, maar omdat je schrijft dat ze mager is kun je haar het beste even laten controleren door een dierenarts. Een cavia hoorde niet dun te zijn als ze goed gezond zijn zijn ze zelfs wat stevig.

Ze kan best ziek zijn zonder dat je er verder iets van merkt omdat cavia ze prooidieren zijn. 

Je kunt beter een goede kwaliteit pellets geven en geen mix. Zo weer je zeker dat ze alle voedingsstoffen binnen krijgen. 

In de groei mogen ze dat onbeperkt eten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

300 gram is wel heel erg weinig. En ik geloof dat ze dan officieel nog niet weg mogen bij moeders. Als ik het zo lees is het een zeugje? Ik zal er mee naar de dierenarts gaan, dit lijkt me niet goed. Dan wel een goede cavia-kundige dierenarts. Krijgt ze ook groente?

Wat je zal kunnen proberen is tarwegraspoeder tot papje maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .