Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

ik zou eerst het hout lakken, dat is sowieso vaak wel handig met een buitenhok, daarna verven met verf op waterbasis, en dan misschien knaagstrips aanbrengen op de plekken waar ze erbij kunnen. ookal is het niet schadelijk, erg gezond lijkt het me ook niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
59 minuten geleden zei itsmePluis:

ik zou eerst het hout lakken, dat is sowieso vaak wel handig met een buitenhok, daarna verven met verf op waterbasis, en dan misschien knaagstrips aanbrengen op de plekken waar ze erbij kunnen. ookal is het niet schadelijk, erg gezond lijkt het me ook niet.

Wat bedoel je met lakken? Over het algemeen is dat wat we met verven bedoelen, behandelen met een afsluitende laag die de houtstructuur verbergt. Het alternatief is beitsen, daarbij blijf je de houtstructuur zien en blijft het hout ademen. Beits beschermt beter tegen houtrot.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9-5-2020 at 18:19 zei Marjoleink:

Wat bedoel je met lakken? Over het algemeen is dat wat we met verven bedoelen, behandelen met een afsluitende laag die de houtstructuur verbergt. Het alternatief is beitsen, daarbij blijf je de houtstructuur zien en blijft het hout ademen. Beits beschermt beter tegen houtrot.

het hout behandelen tegen rotten etc. maar dat kan je dus beter doen met beitsen

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .