Spring naar bijdragen
AnNo

Nieuw baasje voor zindelijk gecastreerd rammetje

Recommended Posts

Helaas moeten wij een ander plekje zoeken voor ons lieve brammetje. Ons rammetje is gecastreerd (nederlands hangoor dwergkonijn) en geboren in september 2019. Hij is ingeent en weegt ongeveer 1,8kg. Hij verblijft bij ons binnen en geniet van struinen door de woonkamer. Hij is zindelijk. Het is een heel lief, vrolijk en nieuwsgierig konijntje. Hij springt op je schoot en vindt aaien heerlijk. Hij is kinderen gewend en gaat nieuwsgierig kijken als ze aan het spelen zijn. Als hij het idee krijgt dat je hem achternaloopt om hem op te pakken dan kan hij wegrennen en is hij snel. Logisch want zo is de natuur. Het is voor hem fijn als hij zelf in en uit de kooi/hok kan gaan en dus de nodige vrijheid krijgt. Dan is hij heel sociaal en zoekt hij je zelf op. Hij houdt er van om op ontdekkingstocht te gaan. Naar ons andere konijntje was hij erg nieuwsgierig. Hij gaat graag tegen de ander aanliggen en zoekt echt gezelschap. Helaas gaan twee exrammen niet bij elkaar. Het zou fijn zijn als er een huisje is waarbij hij met een voedster samen kan zijn. Omgeving Rotterdam. 

20200509_110451.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat jammer dat jullie een nieuw huisje voor het ventje moeten gaan zoeken! Hij is wel knap zeg!

Is het een optie voor je om hem af te staan aan een opvang (omgeving Rdam zit Knaagspoor in Rideerkerk of Knaaghof in Rijswijk)? Dan weet je in ieder geval zeker dat hij aan een mooie dame gekoppeld wordt en voldoende ruimte krijgt bij een nieuw baasje. Zeker omdat hij al gecastreerd en gevaccineerd is, is dat denk ik een goede optie. Als je je rammetje zomaar aan iemand verkoopt, is de kans zeer aanwezig dat het niet klikt met een eventuele voedster die daar al is. Dat zou jammer zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij een opvang kun je soms ook “ruilen” voor een voedster voor je andere ram, zou dat geen optie voor je zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja die optie hebben we inderdaad ook, maar voordat we hem bij de opvang ruilen, wilde ik dit proberen. Bij meerdere opvangen las ik dat zwarte konijntjes vaak lang in een opvang zitten...

Misschien dat iemand met dit lieffie wil starten en dan met hem wil gaan daten bij de opvang. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei AnNo:

Ja die optie hebben we inderdaad ook, maar voordat we hem bij de opvang ruilen, wilde ik dit proberen. Bij meerdere opvangen las ik dat zwarte konijntjes vaak lang in een opvang zitten...

Misschien dat iemand met dit lieffie wil starten en dan met hem wil gaan daten bij de opvang. 

Hij is wel zwart, maar hij is ook een hangoor. Dat werkt weer in z'n voordeel, want hangoren zijn populair. Ik denk dus dat het wel mee valt hoe lang hij in het asiel zal zitten. Plus dat hij al gecastreerd is en dus ook daar niet op hoeft te wachten voor plaatsing.

Maar ik snap dat je het eerst ook via deze weg probeert hoor, succes! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi,

Ik ben op zoek naar een gecastreerde ram. Kom ook uit regio Rotterdam.

Heb een voedster hier zitten die wel gezelschap kan gebruiken.

Hoor graag van je

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .