Ga naar inhoud

Intersex(?) konijn


Aanbevolen berichten

Hallo! 

Vandaag ging ik naar de dierenarts voor een controle; konijntje heeft de laatste tijd plakpoep en beetje piepende ademhaling, en aangezien hij een paar maanden geleden een verstopping had, was ik bang dat er nog iets aan de hand was. Het bleek (gelukkig) dat ie alleen iets te dik was, maar nog niet erg genoeg om heel veel zorgen te maken zolang ik het goed bijhoud en hij op dieet gaat 🙂

Anyways, er zaten een paar klitten bij zn kontje en die ging de dierenarts even wegscheren. En toen werd me verteld dat het een meisje is! Er werd een andere dierenarts bijgehaald en die zei hetzelfde. 

Nu kwam dat natuurlijk als een verrassing, want hij is vijf jaar geleden gecastreerd (bij een andere DA). Op advies heb ik de DA van toen opgebeld, en die hebben idd in het systeem staan dat ze toen zn balletjes hebben verwijderd. Nu bestaat dus de kans dat hij geslachtsdelen van allebei de kanten heeft. 

Ik ga binnenkort nog een keer langs voor een second opinion, want ik wil natuurlijk wel weten wat er nou aan de hand is. Het maakt me natuurlijk niet uit of mn bun nou een mannetje, vrouwtje of intersex is, maar ivm eventuele baarmoederkanker wil ik het wel graag weten of ie deze dan heeft.. 

Is er misschien iemand die hier al een keer mee te maken heeft gehad? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hier waarschijnlijk het 'probleem' is, is dat het piemeltje van een gecastreerde ram veel kleiner is dan die van een ongecastreerde ram. Het zou goed kunnen dat jouw dierenarts daar niet zo vaak naar kijkt, immers waarom kijk je naar het geslacht als de eigenaar het konijn al heeft laten castreren, dan weet je al wat het is. Het is niet onmogelijk dat een konijn kenmerken van beide geslachten heeft maar die kans lijkt me wel een stuk kleiner. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .