Ga naar inhoud

Konijn heeft minder eetlust en ligt veel


Nicootje

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ons konijn doet de laatste dagen nogal vreemd. Sinds maandag ongeveer is zijn normale eetlust verdwenen en zelfs de lekkerste brokjes worden weggeduwd. Dinsdag zijn we daarom met hem naar de DA gegaan om nader te laten onderzoeken. Hieruit bleek niet direct iets bijzonders, hij heeft wat medicijnen gekregen om z'n darmen op gang te brengen en wat pijnstillers. We proberen hem dus geforceerd te laten eten en dat laat hij ook wel toe, bovendien eet hij nog steeds wel uit zichzelf gras en paardenbloembladeren. Hij is echter gestopt met het eten van hooi, dus er komen niet veel vezels zijn systeem binnen... Nu denken wij dat hij gas in zijn darmen heeft o.i.d. dus proberen we hem te blijven voeden en veel water te laten drinken. Heeft ook al olifantentanden gehad toen hij 2 maanden had, die zijn er toen uitgehaald maar nu groeiden zijn spitstanden nog wel terug. Deze heeft de DA dus dinsdag ook bijgeslepen. Nu lijkt het soms wel met eten dat hij probeert het eten naar achteren te gooien met zijn hoofd, weet niet of dat er mee te maken kan hebben? Konijn is ondertussen nog maar 2, dus willen hem niet verliezen! Iemand tips of iets dergelijks gehad bij haar/zijn konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een konijn met tandproblemen gehad, voor hem sneed ik de groentes in kleine stukjes dan kon hij het wel eten (afbijten ging niet meer).

Wel alleen groentes geven die je konijn gewend is (normaal kun je starten met hele kleine beetjes om te wennen maar daar zou ik met een ziek konijn mee oppassen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .