Spring naar bijdragen
Evee

Hitte! - Het algemene konijnen en warm weer topic 2020

Recommended Posts

23 uur geleden zei Newby1981:

Ik heb Binky en Monky dit jaar niet ingespoten tegen myiasis voor het eerst moet ik eerlijk bekennen. De DA zei dat het opzich niet nodig is mits ze hun eigen goed verzorgen. Maar nu lees ik toch dat (bijna) iedereen dit wel heeft gedaan dus begin ik weer te twijfelen.

Ze zitten momenteel wel binnen en heb geen vliegen in huis (geen enkele), dan neem ik aan dat myiasis op dit moment geen gevaar is?

Dit weekend gaan ze normaal gesproken weer naar buiten. Misschien toch maar even inspuiten?

Weet iemand hoelang zo'n flesje spray goed blijft?

Bij mij wonen ze binnen. Zo heel af en toe glipt er een (groene) vlieg naar binnen. Ik gebruik ook spray tegen Myiasis. Voor de zekerheid. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Afkoelen of knuffelen..?

Uhmmm, afkoelen;  ik ook, ik ook, ik ook! 😂 

Roosje (witte) ligt over zwart-witje heen 😅🥵, ze pikken echt alles van elkaar! 
Ze liggen op een grote icepod met een bevroren 1,5L fles ernaast. 

FAB6EB28-FE74-40A6-9314-3D66A43C2316.jpeg

• Vind ik leuk 1
  • Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Mira11:

Bij mij wonen ze binnen. Zo heel af en toe glipt er een (groene) vlieg naar binnen. Ik gebruik ook spray tegen Myiasis. Voor de zekerheid. 

Ik denk dat ik ze wel ga inspuiten als ze terug naar buiten gaan voor de zekerheid maar als ze binnen wonen is het eigenlijk niet nodig. Zodra er nog maar 1 vlieg binnen vliegt maak ik net zo lang jacht tot ik 'm heb. Ik vind dat zulke smerige beesten, brrr.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Newby1981:

Ik denk dat ik ze wel ga inspuiten als ze terug naar buiten gaan voor de zekerheid maar als ze binnen wonen is het eigenlijk niet nodig. Zodra er nog maar 1 vlieg binnen vliegt maak ik net zo lang jacht tot ik 'm heb. Ik vind dat zulke smerige beesten, brrr.

Mijn kortgeknipte Teddy heeft een vacht waar weleens wat in blijft hangen inclusief keutels. Ik doe mijn andere konijn dan meteen mee. Ik heb begrepen dat er geen bijwerkingen aan zitten. 

Ik vind vliegen wel leuke dieren. Voor de konijnen sla ik ze wel dood maar dat doe ik uit noodzaak. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei IreneM:

Ik dacht dat een icepod niet kapot gebeten kon worden 😐

Daar dachten Lux en Nox anders over 😅 zo te zien hebben ze zich er wel flink op uitgeleefd hoor. Je bent halfwild of je bent het niet. Ik moet ze ook opruimen 's avonds, maar door gedoe met een ander konijn niet meer aan gedacht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel de meest aangeknaagde icepod die ik ooit gezien heb. Indrukwekkend van Lux en Nox! 

Die van mij gaan nu 8+ jaar mee, ik merk dat ze wel wat beginnen te slijten nu. Een keer een dopje los, het uitzetten / krimpen zorgt er voor dat de vorm soms wat veranderd (af en toe een bultje er op als ze bevroren zijn, soms staan ze wat boller dan normaal is). Na alle jaren merk je toch dat ze wel wat gaan slijten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dollie:

Die aangeknaagde icepod is een andere 😂 deze lijkt minder erg, maar schijn bedriegt bleek toen ik 'm er uit pakte en de vloeistof over mijn benen drupte 

ACtC-3c3NvRjXTyamnk6GCRChFojkualKqheM-T4ZerJ9s170YEGiPzXmYW8eV4X2jEgrSlk5uCdglnEsDKvqiMkFJs0PJvoI4G3bKmy6PCcmuc75QI1dj4ll8fJak3EO33EnINQoP73NXVpSqt-ioYpZzdp=w516-h915-no?authuser=0

Ik dacht ook niet dat ze kapot konden. Wel dus. 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, maar moet zeggen dat ik ze nu zo'n tien jaar gebruik en bij heel veel konijnen, dit is de eerste keer. Ze zijn ook een beetje van slag, ik heb de rest van de groep niet meer terug gezet de laatste twee dagen en dat vinden ze maar niks. Vanavond weer 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha wat een slopertjes! Gelukkig is de inhoud niet giftig. Als je nieuwe nodig hebt laat je het maar weten, dan maak ik er wel een donatiepakketje voor aan in de webwinkel 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een heerlijke icepod foto's! Als er bij zitten die ik een keertje mag gebruiken voor op social media en / of bij de artikelen, willen jullie het dan laten weten? Via pb  of mail of op welke manier dan ook. Ik zet er altijd in van wie de foto is (forumnaam of echte naam, net wat je wil + als je wil de konijnennamen, de modellen dus 😉 ) 

@Pablo&Lola @pakyakker @DaniëlleV en de rest die ik nu zo snel even niet bij naam weet om te taggen 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Pablo&Lola:

@Bammyflurry Misschien kan Lewis digitale icepod-les geven aan konijntjes zoals de jouwe? 😄 Hij is echt de grootste icepodfan die ik ken.

Ha, ha, lief aangeboden. Dat zou wel erg leuk en leerzaam zijn!

Maar helaas hebben ze hier geen mobieltjes meer... de hele dag dat geloer op die telefoons! 😬 Ik heb ze in beslag genomen 🤣😂

Zo, dat zijn nog eens slopers @Dollie! Maar ja, als je zo'n echt puur natuur konijn bent, wat moet je dan ook met dat soort gecultiveerde spul als een icepod!

Hier slopen ze alleen de theedoek die ik er soms omheen doe. De laatste dagen een laagje hooi er op gelegd en dat was meer een succes. Dan liggen ze er vlak bij.

Benieuwd of en wanneer hier de buien komen. Vanmorgen gaf buienradar hele andere tijden (eind van de middag) aan dan nu. Nu lijkt er vanavond zelfs niks te vallen... We wachten af...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mira11:

Ik dacht ook niet dat ze kapot konden. Wel dus. 😄

En ik pas nog reclame maken voor icepods tegen iemand anders met konijnen. Ik zei dat deze niet kapot geknaagd konden worden... 🙄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Het is wel de meest aangeknaagde icepod die ik ooit gezien heb. Indrukwekkend van Lux en Nox! 

Die van mij gaan nu 8+ jaar mee, ik merk dat ze wel wat beginnen te slijten nu. Een keer een dopje los, het uitzetten / krimpen zorgt er voor dat de vorm soms wat veranderd (af en toe een bultje er op als ze bevroren zijn, soms staan ze wat boller dan normaal is). Na alle jaren merk je toch dat ze wel wat gaan slijten.

Ik heb dat ook bij eentje die ik wat langer heb, dat er een bult op zit als ik hem uit de vriezer haal. 
Ze knagen er bij mij gelukkig niet aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou  ik had ook speciaal zo'n koelplaat besteld, maar ze maakten meteen duidelijk dat ze daar niet van gediend waren. Die moest meteen weg, dus heb ik hem maar omgeruild voor een extra icepod.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei DaniëlleV:

En ik pas nog reclame maken voor icepods tegen iemand anders met konijnen. Ik zei dat deze niet kapot geknaagd konden worden... 🙄

Haha nou ze zijn zo goed als onverwoestbaar hoor! Dit is de eerste keer ooit dat ik zie / hoor dat er kapot gebeten zijn. Ze moeten er echt enorm hun best voor doen. Ik vermoed dat ze in het geval van Dollie er echt een projectje van gemaakt hebben in de nacht 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Evee:

Haha wat een slopertjes! Gelukkig is de inhoud niet giftig. Als je nieuwe nodig hebt laat je het maar weten, dan maak ik er wel een donatiepakketje voor aan in de webwinkel 😉 

Oh fijn om te weten dat het niet giftig is! Ik heb er voorlopig nog genoeg, maar met die twee monsters weet je het blijkbaar niet 😂 ik heb ook nog een paar van die tegel achtige dingen liggen, maar die leken me minder handig. Mochten ze zo doorgaan dan stap ik daar wel op over, die krijgen ze niet stuk.

bewerkt door Dollie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gut Betty kijkt echt van baas wanneer houdt het nou eindelijk op... Ik kijk ook echt uit naar morgen, al is het wel jammer dat het eigenlijk nog net op het randje is voor de konijnen om weer naar buiten te gaan. Waarschijnlijk gaan ze zaterdagochtend wel naar buiten, is wel zo praktisch en dan hebben ze weer meer ruimte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lewis begint nu wel heel erg sip te kijken bij zijn icepods, maar dat kan ook door de onweer komen, want het breekt hier nu eindelijk los. Luz deed nog even een stoere poging buiten in de regen, maar zij zit nu ook weer veilig binnen in de overdekte ren. 😉

40ABF01D-CF3D-429C-8B1D-9995EB64B31D.jpeg

2C455A80-675F-4B82-A396-3E97F2A55BBC.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmiddag lag ze er zo bij.

Maar inmiddels is ze helemaal relaxed. Ligt lekker buiten in de ren. Haar maatje Fluffy is maar in het hok gaan zitten die moet het niet zo hebben van gerommel. Maar Vlekje is nergens bang voor. Nou ja, autorijden dat is het enige wat ik nu kan bedenken.

Ik wilde een foto maken hoe ze er nu bij zat. Maar ja.... Ik kan nooit echt goede foto's van haar maken, want als ik te dichtbij kom moet er geknuffeld worden.🥰

20200813_183119.jpg

20200813_200415.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites