Eefje Geplaatst: 27 juni 2020 Delen Geplaatst: 27 juni 2020 Gisteren zijn ze laat op de dag toen het binnen begon op te warmen tot 27 graden toch bij de icepod gaan liggen. Ben ik wel blij mee. Ze gebruiken hem alleen als hij koel is ipv ijskoud en als hij in een kussensloop zit. Heb nu dus zo'n trixieplaat besteld, vinden ze misschien fijner. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 27 juni 2020 Delen Geplaatst: 27 juni 2020 Die van mij vinden de icepods maar enge buitenaardse wezens. 1 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 27 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 27 juni 2020 Dat hoor ik vaker, gelukkig vinden ze dat hier niet 😄 Ze zijn er niet op alle locaties blij mee, soms verplaatsen ze ze zelf als ze die dingen in de weg vinden liggen. Maar inmiddels weet ik welke plekjes de voorkeur hebben haha. Ik start ook al met icepods in het voorjaar als het echt maar net 25 graden is, dan vinden ze ze nog te koud meestal, maar dan wennen ze al aan die buitenaards roze ufo dingen 😉 👽 Afgelopen dagen lagen ze er echt op, als ze net uit de vriezer kwamen met de koppies en voorpootjes, of achterpootjes er tegenaan. Als ze al wat langer in de ren lagen vol er bovenop 😂 Ik moest ook wel om Charlie lachen, die lag er van de week met d'r bolle buik echt vol bovenop, waardoor ze, door de bolling van de icepod, nog boller leek haha. Harold is echter een tikkie aan de dunne kant, dus ze krijgen ietsje meer brokjes. Alleen heb ik het idee dat vooral Charlie die opeet, helaas 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 28 juni 2020 Delen Geplaatst: 28 juni 2020 Op 27-6-2020 at 11:18 zei Marjoleink: Die van mij vinden de icepods maar enge buitenaardse wezens. Jep, hier ook... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 juli 2020 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2020 Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer fan was van het weer van afgelopen tijd, 20-25 graden. Regelmatig zon, maar ook regelmatig een buitje en bewolking. Maar helaas: dit weekend geven ze weer tropische temperaturen af. Het word dus weer icepods sjouwen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 28 juli 2020 Delen Geplaatst: 28 juli 2020 2 uur geleden zei Evee: Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer fan was van het weer van afgelopen tijd, 20-25 graden. Regelmatig zon, maar ook regelmatig een buitje en bewolking. Maar helaas: dit weekend geven ze weer tropische temperaturen af. Het word dus weer icepods sjouwen. Vind je 20-25 graden onder koud weer vallen, of is het de gedachte aan het sjouwen met icepods dat je aan ‘koud’ denkt? 😜 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 28 juli 2020 Auteur Delen Geplaatst: 28 juli 2020 1 uur geleden zei Lienappelsien: Vind je 20-25 graden onder koud weer vallen, of is het de gedachte aan het sjouwen met icepods dat je aan ‘koud’ denkt? 😜 Het is niet mijn meest heldere dag vandaag, ik heb al meer rare dingen gedaan dan iets over de zomer in het wintertopic zetten 🤪 Gelukkig kan ik het zelf verplaatsen naar het juiste topic, haha 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 28 juli 2020 Delen Geplaatst: 28 juli 2020 Hahaha van dat zelf kunnen verplaatsen is dan weer een voordeel 😉 Ik ben wel benieuwd wat je verder voor rare dingen hebt gedaan vandaag... 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 28 juli 2020 Delen Geplaatst: 28 juli 2020 6 uur geleden zei Lienappelsien: Hahaha van dat zelf kunnen verplaatsen is dan weer een voordeel 😉 Ik ben wel benieuwd wat je verder voor rare dingen hebt gedaan vandaag... Nu je het zegt... @Evee, kom maar op met de gekke dingen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluizemama Geplaatst: 29 juli 2020 Delen Geplaatst: 29 juli 2020 Leggen jullie deze icepod eerst een nacht in de koelkast? Met de warme dagen op komst zou ik dit graag weten. Heb dit nog nooit gebruikt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 29 juli 2020 Delen Geplaatst: 29 juli 2020 53 minuten geleden zei pluizemama: Leggen jullie deze icepod eerst een nacht in de koelkast? Met de warme dagen op komst zou ik dit graag weten. Heb dit nog nooit gebruikt. Als het warme weer eraan komt lig ik 2 icepods in het vriesvak van mijn koelkast. Die wissel ik vervolgens af. Zo heb ik altijd weer een koude die ik meteen kan pakken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 29 juli 2020 Delen Geplaatst: 29 juli 2020 1 uur geleden zei pluizemama: Leggen jullie deze icepod eerst een nacht in de koelkast? Met de warme dagen op komst zou ik dit graag weten. Heb dit nog nooit gebruikt. In de vriezer Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluizemama Geplaatst: 29 juli 2020 Delen Geplaatst: 29 juli 2020 In de vriezer?? Ik vond het na een paar uurtjes koelkast al koud aanvoelen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 29 juli 2020 Delen Geplaatst: 29 juli 2020 Ja, je moet hem echt in de vriezer of vriesvak leggen anders het je er niet lang plezier van. De konijnen kunnen zelf kiezen of ze er tegenaan gaan liggen of er (half) op. Als hij net in het verblijf ligt gaan ze er strak naast liggen of met hun voorpootjes erop. Later als het wat minder fris is dan gaan ze er bij mij iets verder op liggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluizemama Geplaatst: 29 juli 2020 Delen Geplaatst: 29 juli 2020 Dus vannacht in de vriezer en morgen ganse dag in hok leggen? Gaat dat in het begin niet te koud zijn? Is zo een soort steen (rechthoekig). Bedoel is het contrast in temperatuur niet te groot? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 juli 2020 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2020 Wat heb je precies? Heb je de trixie koelschijf? Die moet in de koelkast. Net als marmer plaatjes die je ook wel eens ziet. Die doe je ook in de koelkast. Heb je een icepod, dat is de ronde roze schijf, dan moet die echt in de diepvries. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluizemama Geplaatst: 29 juli 2020 Delen Geplaatst: 29 juli 2020 Een blauwe, precies marmer idd. Hier via de webshop gekocht Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 29 juli 2020 Delen Geplaatst: 29 juli 2020 2 uur geleden zei pluizemama: Een blauwe, precies marmer idd. Hier via de webshop gekocht Oh, hahaha. Je schreef icepod dus ik ging ervan uit dat je die (roze) bedoelde. Die van jou moet in de koelkast. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluizemama Geplaatst: 30 juli 2020 Delen Geplaatst: 30 juli 2020 ow sorry, heeft ganse nacht in de koelkast gelegen. Ligt er nu bij, maar ze liggen er niet op hoor. Zullen nog een beetje moeten wennen denk ik. Vorige keer had ik ze er ook eens bijgelegd, en toen hebben ze die ondergegraven.... 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 juli 2020 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2020 De trixie koelplaten liggen er hier op het moment permanent in, die doe ik dus niet in de koelkast. Ik merk dat ze ze veel gebruiken in de middagen dat het wel warm is, maar niet extreem. Dan vinden ze het een lekker koel, maar niet te koud ligplekje. Op warmere dagen gebruiken ze de icepods. Die laten ze bij lage temperaturen (20-27 graden) ook links liggen of ze schuiven ze aan de kant. Maar als het echt warm is (27+), maken ze er wel goed gebruik van. Dan liggen ze er vaak met hun buikjes tegenaan, met hun voorpootjes tegenaan, of vol op met hun koppies. Ik leg op warme dagen om de 2-4 uur een nieuwe bij, elk koppel heeft er dan dus 2 liggen. In de ochtend leg ik er één in de rennen. Een paar uur later een 2e er bij. Rond de middag pak ik de "oudste" dan weg, en leg ik weer een nieuwe neer. Vaak ververs ik dan ook het drinkwater voor lekker koud water. Rond een uur of 3 als het op z'n warmst is, krijgen ze weer een nieuwe, en pak ik de oudste ook weer weg. Rond een uur of 6 krijgen ze weer een nieuwe + lekker vers groenvoer. De laatste controle is 's avonds om een uur of 9, dan pak ik ze weg en leg ik ze weer in de vriezer. Ze maken er dan altijd zo dankbaar gebruik van, op warme dagen, dat ik het niet erg vind om vaak te moeten lopen. Gelijk ook even een controle of ze nog ok zijn, bij twijfel voel ik soms even aan een kontje, om te controleren dat niemand maden heeft. Maar verder laat ik ze lekker met rust. Maar ik heb inmiddels ook wel een redelijke collectie aan icepods liggen, om de 2 koppels met dit systeem altijd van een fijne koude icepod te kunnen voorzien 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
i-love-my-bunnies- Geplaatst: 31 juli 2020 Delen Geplaatst: 31 juli 2020 Het word heel warm weer vandaag iemand nog tips wat ik kan doen voor mijn konijntjes? Helpt het bijvoorbeeld om ze in bad te doen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mira11 Geplaatst: 31 juli 2020 Delen Geplaatst: 31 juli 2020 Nee, niet doen bad doen!! Konijnen mogen zoiezo niet in bad. En al helemaal niet met dit warme weer. Een icepod is ideaal. Wonen je konijnen binnen of buiten? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 31 juli 2020 Delen Geplaatst: 31 juli 2020 Nee joh, nooit in bad doen! We hebben een apart topic over wat te doen met de warmte en de kou (nu even niet van toepassing, hihi). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
i-love-my-bunnies- Geplaatst: 31 juli 2020 Delen Geplaatst: 31 juli 2020 12 minuten geleden zei Mira11: Nee, niet doen bad doen!! Konijnen mogen zoiezo niet in bad. En al helemaal niet met dit warme weer. Een icepod is ideaal. Wonen je konijnen binnen of buiten? buiten Wat houdt dat in een icepod Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 31 juli 2020 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2020 43 minuten geleden zei i-love-my-bunnies-: Het word heel warm weer vandaag iemand nog tips wat ik kan doen voor mijn konijntjes? Helpt het bijvoorbeeld om ze in bad te doen? Ik heb jouw vraag even samengevoegd met het algemene wat te doen bij warm weer topic. Konijnen in bad doen helpt absoluut niet, echt niet doen. In het artikel over konijnen in de zomer staan de belangrijkste tips (wat je wel en juist niet moet doen) op een rijtje: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-in-de-zomer Citaat Wat wel en wat niet doen bij warm weer op een rijtje: WEL - WEL een icepod, bevroren waterflesje, coolpod of coolpad geven voor verkoeling. - WEL het hok naar de schaduw verplaatsen en een parasol of schaduwdoek ophangen boven de ren. - WEL een koele plek in het hok maken, door stoeptegels neer te leggen of te zorgen dat konijnen op gras (in de schaduw) kunnen liggen. - WEL zorgen voor zo veel mogelijk rust op warme dagen. - Controleer WEL regelmatig op plakpoep, vochtige plekken in de vacht en wondjes, in verband met myiasis.Verschoon de poepplekken van de konijnen dagelijks! - Ververs het drinkwater minstens 2x per dag! - Hang een buitenthermometer in het konijnenverblijf zodat je kan zien hoeveel graden het echt is bij de konijnen. NIET - GEEN koelelementen voor mensen gebruiken ivm giftige inhoud. - GEEN glazen flessen met bevroren water gebruiken. - Let op dat je plastic flesjes niet zo legt dat de zon er op kan komen en het brand kan veroorzaken! - GEEN donkere lakens of kleden over het hok heen hangen, ook niet als deze nat zijn. - GEEN kleden voor de openingen van het konijnenverblijf hangen, zorg voor zo veel mogelijk ventilatie - NIET het konijn opsluiten in een (klein) standaard konijnenhok waar het niet aan de warmte kan ontsnappen. - doe konijnen NIET in bad. - leg GEEN natte handdoeken op de grond in het verblijf, als konijnen daar op liggen kunnen ze een vochtige, broeierige vacht krijgen, waardoor de kans op myiasis groter is. - voer GEEN bevroren producten aan de konijnen. - NIET koppelen of andere stressvolle activiteiten ondernemen op warme dagen (behendigheid, clickertraining, verhuizingen etc). Hieronder worden bovenstaande punten verder uitgelegd en staat nog veel aanvullende informatie over konijnen in de zomer: lees verder: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-in-de-zomer 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten