Ga naar inhoud

Hitte! - Het algemene konijnen en warm weer topic 2020

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Floppyears:

Hier hebben ze nu ook besloten dat icepods fijn zijn. Hoewel Jazz af en toe probeert om zijn tanden erin te zetten. Ik ben blij dat ze veilig zijn want anders zou ik heb er niet mee alleen durven laten.

Ik heb er in al die jaren nog nooit één teruggekregen of klacht over gekregen dat hij kapot geknaagd was. Ze kunnen er wel krasjes op maken als ze echt hun best doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Floppyears:

Hier hebben ze nu ook besloten dat icepods fijn zijn. Hoewel Jazz af en toe probeert om zijn tanden erin te zetten. Ik ben blij dat ze veilig zijn want anders zou ik heb er niet mee alleen durven laten.

Ik heb er in al die jaren nog nooit één teruggekregen of klacht over gekregen dat hij kapot geknaagd was. Ze kunnen er wel krasjes op maken als ze echt hun best doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Evee:

Kleine krasjes zie ik inderdaad wel, maar volgens mij krijgt hij ook geen grip om echt schade aan te kunnen richten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Fluffy heeft het warm denk ik.

Ondanks dat ik een vrij koele woonkamer heb is het hier binnen nu toch ook 22 graden.

Fluf ligt de hele dag te luieren naast de bank. Komt af en toe heel even tevoorschijn voor een aaitje of toilet bezoek.

Het valt mij op dat hij bijna niets drinkt. Daarom heb ik hem net maar witlof gegeven.

Eten en drinken jullie konijnen wel gewoon met dit warme weer?

20200623_155659.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn zweet niet om af te koelen, meer drinken dan normaal doen ze dus niet met warm weer. Mensen moeten bij warm weer exrta drinken om het vocht dat ze verliezen door te zweten weer aan te vullen.  Konijnen hoeven dat niet, want ze verliezen warmte via de oren. Koel, vers drinkwater kan wel helpen met het lijfje op temperatuur houden, dat dan weer wel 🙂 

Hier drinken ze goed, maar niet meer dan anders. Ik merk wel  dat er ook wat meer uit de waterbakken is dan normaal, maar vermoed dat dat komt omdat het met de warmte wat sneller verdampt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmorgen bij Action een strand-parasol gekocht (vanaf morgen in de aanbieding voor €7,50) en die met tieraps aan de ren vastgemaakt. Handiger dan schaduwdoek en hier komt bovendien ook nog wind onder. Toen ik eind van de middag de ren in stapte was het er nog best wel aangenaam dus het ding doet goed z’n werk. Beetje temperatuur alsof je onder de bomen staat zeg maar. Er is 1 klein stukje dat nog steeds in de zon zit, maar daar wil ik morgen m’n schaduwdoek vastmaken voor boven de loungebank. Ik hoop

dat dat stuk dan ook uit de zon blijft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de bunnycam gisteren weer in de ren gehangen, en het was gisteravond en vanochtend vroeg een dolle boel bij de konijnen, vanaf 4 uur vanochtend waren ze al druk aan het graven, rennen en binky's maken. Nu ligt iedereen inmiddels weer voor pampus haha.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Pablo&Lola:

Hier ligt ook iedereen voor pampus, netals gisteren. Gisteravond rond 22 uur kwam er pas weer beweging in. 😅

Ik heb vanmiddag een afspraak bij de dierenarts. Zal ik een ice pod in de bench leggen of is dat niet fijn? 

Een icepod echt in de bench lijkt me niet fijn. Ik denk dat ze er dan verplicht op of heel dicht bij moeten, afhankelijk van hoeveel ruimte er over is in de bench. 

Toen ik Jerry 2 jaar geleden meenam naar de opvang om een vriendinnetje uit te kiezen (Rosa) was het erg warm (en het bleef toen lange tijd warm). Ik heb toen een icepod ónder de plastic reisbox gelegd. Dus op de autostoel en daar de reisbox bovenop. En uiteraard een gordel om de reisbox zodat die niet ging schuiven. Maar jouw bench heeft misschien een metalen bodem? Dan wordt het misschien wel erg koel. Je zou het eens kunnen testen.

aangepast door Lienappelsien
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Pablo&Lola:

Hier ligt ook iedereen voor pampus, netals gisteren. Gisteravond rond 22 uur kwam er pas weer beweging in. 😅

Ik heb vanmiddag een afspraak bij de dierenarts. Zal ik een ice pod in de bench leggen of is dat niet fijn? 

Heb je toevallig ook een coolpod of koelschijf? Dan zou ik daar namelijk eerder voor kiezen, dan voor een icepod. Of je moet echt een wat dikkere handdoek om de ice pod doen, dat zou evt nog kunnen. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Lienappelsien:

Een icepod echt in de bench lijkt me niet fijn. Ik denk dat ze er dan verplicht op of heel dicht bij moeten, afhankelijk van hoeveel ruimte er over is in de bench. 

Toen ik Jerry 2 jaar geleden meenam naar de opvang om een vriendinnetje uit te kiezen (Rosa) was het erg warm (en het bleef toen lange tijd warm). Ik heb toen een icepod ónder de plastic reisbox gelegd. Dus op de autostoel en daar de reisbox bovenop. En uiteraard een gordel om de reisbox zodat die niet ging schuiven. Maar jouw bench heeft misschien een metalen bodem? Dan wordt het misschien wel erg koel. Je zou het eens kunnen testen.

Zojuist zei Evee:

Heb je toevallig ook een coolpod of koelschijf? Dan zou ik daar namelijk eerder voor kiezen, dan voor een icepod. Of je moet echt een wat dikkere handdoek om de ice pod doen, dat zou evt nog kunnen. 

Bedankt allebei! Mijne heeft ook een plastic bodem, maar is wel 3x zo groot als de standaard vervoersbench, want groot konijn. 😉 Is de ice pod in een hoes van de snugglesafe doen anders nog een optie? Een koelmat heb ik helaas niet. Een dikkere handdoek kan eventueel ook nog extra inderdaad. Ik had bedacht om een halfuur van tevoren even te bellen of er veel uitloop is (eergisteren heb ik nog zeker driekwartier moeten wachten voor ik aan de beurt was), zodat ik dan misschien later kan vertrekken. En ik zal voor de zekerheid een waterbak meenemen. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n Ferplast autotransportbox die ik met warm weer gebruik voor de konijnen. 🙂 Er zit een dubbele bodemplaat in met gaatjes (om zand door te laten misschien?) en ik leg tussen die twee bodems  vries-/koelelementen. Daardoor liggen ze niet direct op die bevroren elementen en kunnen ze er niet bij om te slopen. De icepods liggen ook op verschillende plekken waar ze graag liggen, maar die zijn minder populair dan deze "vloerverkoeling". De honden liggen in de badkamers en bijkeuken of op koelmatten. Of gewoon met vier poten in de lucht tegen een koele muur. 🙂 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik heb zelden zo'n grote ice pod fan gezien als Lewis. 😅

Hoe liggen jullie konijnen er met dit weer bij? 

Screenshot_20200625_151927.jpg

Die van mij liggen er ook ongeveer zo bij, maar ze vertikken het om op/bij de icepod te gaan liggen, waar ik hem ook neerleg. 🤷🏼‍♀️

Mooi groen hooi trouwens! Mag ik vragen welk merk het is?

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Ot&Sien:

Mooi groen hooi trouwens! Mag ik vragen welk merk het is?

Het is een mengsel van het standaard hooi van de Welkoop (5 kg) en de bergweidehooi van de Intratuin (3 kg). Misschien heb ik geluk gehad, maar deze verpakkingen zien er in het echt groener uit dan op de website. 😅

aangepast door Pablo&Lola
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra ik hun kamer binnenkom staan ze voor mijn neus te bedelen. Het ziet er naar uit dat ze allebei uit hun piepkleine huisje komen waar ze dus lekker warm tegen elkaar aan moeten hebben gelegen. Ze hebben een icepod waar ze niks mee doen, behalve graven in de kussensloop waar ik hem in heb gedaan. Het is hier binnen nu zo'n 25 graden, ze hebben het prima zo te zien.

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .