Ga naar inhoud

Hitte! - Het algemene konijnen en warm weer topic 2020

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik had ze gelukkig nog in de vriezer laten liggen. Ook het schaduw-laken ligt er nog. Ik had vorige week wel net alle ventilatoren van in huis naar zolder gebracht 😅

Ik maak mij wel wat zorgen dat ze hier 29 graden afgeven, maar mijn konijnen toch al wel hun onder vachtjes redelijk hebben aangezet voor de winter al.  De nachten zijn ook behoorlijk koud geweest al, dus dat hadden ze ook gewoon nodig. En dan is het overdag opeens weer enorm warm straks....

Nog even en het is een optie om een koelkast-schuilhok voor de konijnen te gaan bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet de icepods ook terug in de vriezer doen. Ik ben op zich nog niet zo bang voor deze temperaturen, hoewel Odin alwel behoorlijke wintervacht heeft. Maar 's nachts koelt het nog redelijk af, dus het is niet meer dag en nacht zo warm als tijdens de vorige hittegolf. Voor mijzelf vind ik het ook wel even fijn, want het was vanmorgen nog maar 17,5 graden in huis, dus dan kan het hier ook weer even opwarmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hebben jullie konijnen de 2 warme dagen doorstaan..? 
Aan Kliko en Spook heb ik niks gemerkt eigenlijk. Gelukkig staat hun ren nu de hele dag in de schaduw dus dat scheelt al. Had er ook geen ufo’s of flessen in gelegd. Het was hier in Almere vandaag 28 graden. Ze waren wel wat minder actief maar lagen niet voor Pampus als natte vogeltjes in de ren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlekje had het toch wel weer moeilijk. Arme beestje kan echt heel erg slecht tegen de warmte. Heb het altijd met haar te doen. Gelukkig maakt ze wel gebruik van de koelplaat en een icepod. 
In de week toen het zo warm was hadden we een schaduwdoek opgehangen alleen hadden we die alweer opgeruimd. Gelukkig lag er nog ergens een hele grote paraplu dus hebben we die maar gebruikt voor extra schaduw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .