Spring naar bijdragen
Evee

Hitte! - Het algemene konijnen en warm weer topic 2020

Recommended Posts

Mijn binnenkonijnen hebben het vooral moeilijk gehad met de warmte. Baloe was sinds gistermiddag heel snel aan het ademen en kon er niet goed meer tegen. Die roze ufo's heeft hij altijd heel eng gevonden, maar gisteren besloot hij eindelijk om naast een roze ufo te gaan liggen. Er bovenop natuurlijk niet, want dat is wel héél eng. Dunya kijkt niet eens naar die dingen om, die gaat gewoon op de tegels die ik in de ren gelegd heb liggen.

Net was Baloe net een ballerina, ik heb me rot gelachen! Hij had bedacht dat je de roze ufo (in bevroren staat) wel kan gebruiken om je achterpoot (voet) op te laten rusten terwijl je die aan het wassen bent. Hij zat dus gewoon op het vinyl zich te wassen en opeens strekte hij een achterpoot naar voren en legde 'm op die icepod om op z'n dooie gemak die poot te wassen 😂. Hij kan 'm beter gebruiken om zichzelf ermee af te koelen, de koekenbakker...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wil iemand nog twee leuke konijnen. Hebben niet veel aandacht nodig, maar je moet ze wel twee icepods per dag voeren. 

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

_20200813_220555.JPG

• Haha 11

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Pablo&Lola:

Lewis begint nu wel heel erg sip te kijken bij zijn icepods, maar dat kan ook door de onweer komen, want het breekt hier nu eindelijk los. Luz deed nog even een stoere poging buiten in de regen, maar zij zit nu ook weer veilig binnen in de overdekte ren. 😉

40ABF01D-CF3D-429C-8B1D-9995EB64B31D.jpeg

2C455A80-675F-4B82-A396-3E97F2A55BBC.jpeg

ik begrijp wel waarom hij sip kijkt. Hij vermoedt denk ik dat hij straks afscheid zal moeten nemen van wie de laatste week zn bijna beste vriendjes zijn geworden: de icepods! 😜

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou die kleine terroristen van mij zijn weer helemaal hun oude zelfje sinds de temperatuur gisteravond naar 25 in huis ging 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier weer wat actievere konijnen vandaag met 26 graden. Het grootste gedeelte van de dag was het bewolkt. We hebben nog geen drup regen gehad. Op buienradar waren veel buien vlak bij te zien, en veel gerommel afgelopen nacht. Maar vooralsnog geen regen. Hopelijk vanavond. Toen ik vanmiddag thuis kwam lagen 'de kleintjes' binnen in de schuur te slapen. Volgens mijn man vonden ze het buiten 'te koud'...🤣

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

117967826_3160133434082529_63031248337111216_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=9nDphtecsM0AX-4hJWN&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=5c98cd48de88beeb2e88bfd301735370&oe=5F5F8ACC

Iemand postte dit plaatje als reactie op een Facebookpost van de opvang, zien jullie het ook? 😂

• Vind ik leuk 1
  • Haha 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik heb er net eentje neergelegd, Gijs ligt er wel bij. Zodra het 25 graden of hoger wordt in huis vinden ze het toch wel fijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er ook een neergelegd, maar nog niet gekeken of hij ook gebruikt wordt. Blackie kwam wel meteen aanrennen, maar volgens mij was dat om te kijken of ik eten bij me had.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is bij ons in huis sinds vanmiddag een hele invasie met groene vliegen... We hebben sinds we goede horren hebben en een vliegengordijn eigenlijk nog maar heel weinig vliegen in huis (en ook nooit groene), dus ik vind dit heel apart. We hebben er al een stuk of 15 gevangen en naar buiten gedaan. Ik heb meteen het toiletje van mijn binnen koppeltje verschoond en ze toch ook maar met anti-madenspray ingespoten. Vind het toch heel eng, ondanks dat ik geen maden of iets kan vinden in het verblijf of op de konijnen. Ik vind het trouwens wel spannend met die spray, want ze gaan zich meteen helemaal wassen en dan likken ze dat spul er toch ook af? Op de verpakking staat dat je je handen meteen moet wassen als je het aanraakt. En nog even over het sprayen zelf, hoe doen jullie dat? Gewoon op vier pootjes en dan onder het staartje beginnen? Ik neem aan dat het niet bij de geslachtsdelen gespoten mag worden, hoewel dat wel de plek is waar maden gaan zitten...

Hebben jullie een idee wat ik nog meer kan doen om maden te voorkomen en een eventueel nest met eitjes of iets op te sporen? Ik heb echt geen idee waar het vandaan komt, want wij gebruiken geen vlees of andere dierlijke producten (dus daar kan het niet op af komen) en de konijnen hebben geen plakpoep of natte onderkantjes. Zou het van de bovenbuurman kunnen komen als hij niet zo hygiënisch is en bedorven vlees ofzo heeft liggen? Zag vanmorgen in de container namelijk wel een pakje met bedorven vlees en brood liggen, we hebben een gezamenlijke container. Nu maar even op vliegenjacht blijven gaan en de nijnen goed in de gaten blijven houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

He getver. Ligt er niet ergens een dode muis?

Ik heb ze vorig jaar opgetild en gesprayed van zeg maar tussen de achterpoten tot op de rug. Dit jaar was het zo warm dat ik ze de stress van het optillen wilde besparen, dus ben ik inderdaad begonnen onder het staartje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, zou best eens kunnen met alle katten die we in de buurt hebben inderdaad. Ik heb er in ieder geval nog geen gevonden, maar ik zal eens even gaan kijken buiten. Binnen lijkt me de kans erg klein, aangezien ik ze nog nooit gehoord heb en ik echt heel klein woon. 

Doodeng die vliegen! Misschien ga ik ook maar een kleiner toiletje kopen, zodat ik het iedere dag kan verschonen ipv twee tot drie keer per week.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier zitten ook veel van die groene vliegen, ook in de ren. Vind het maar niks, maar Kliko en Spook hebben geen plakpoep dus ik twijfel of ik ze dan de stress moet geven om ze in te spuiten of dat ik het zo moet laten net als vorig jaar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-8-2020 at 16:44 zei Jamesthebunnybutler:

Ja, zou best eens kunnen met alle katten die we in de buurt hebben inderdaad. Ik heb er in ieder geval nog geen gevonden, maar ik zal eens even gaan kijken buiten. Binnen lijkt me de kans erg klein, aangezien ik ze nog nooit gehoord heb en ik echt heel klein woon. 

Doodeng die vliegen! Misschien ga ik ook maar een kleiner toiletje kopen, zodat ik het iedere dag kan verschonen ipv twee tot drie keer per week.

Wat vervelend zeg, die groene vliegen!

Ot en Sien hebben ook een groot toilet en nu met het warmere weer verschoon ik het ook iedere dag. Doe er wel echt een dun laagje houtkorrel in en daarbovenop een laagje budgethooi. Werkt hier super. Een kleiner toilet heb ik al eens geprobeerd maar dan vinden ze het niet fijn om samen erop te zitten (past net/net niet) dus dan heb ik uiteindelijk meer schoonmaakwerk met alles dat naast het toilet belandt. 🙈

Ik heb trouwens een ruime open kattenbak als toilet. Weet niet hoe groot jouw huidige konijnentoilet is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Ot&Sien:

Wat vervelend zeg, die groene vliegen!

Ot en Sien hebben ook een groot toilet en nu met het warmere weer verschoon ik het ook iedere dag. Doe er wel echt een dun laagje houtkorrel in en daarbovenop een laagje budgethooi. Werkt hier super. Een kleiner toilet heb ik al eens geprobeerd maar dan vinden ze het niet fijn om samen erop te zitten (past net/net niet) dus dan heb ik uiteindelijk meer schoonmaakwerk met alles dat naast het toilet belandt. 🙈

Ik heb trouwens een ruime open kattenbak als toilet. Weet niet hoe groot jouw huidige konijnentoilet is?

Ja heel vervelend inderdaad! Vandaag geen vlieg meer te bekennen, heel apart. Ik ben er iig blij mee. Ik had tot vandaag een grote onderbak van ren traliekooi als toilet, 120 cm breed geloof ik. Buiten dat het moeilijk is om vliegen weg te houden en een goede keutelcheck te doen, lukt het mij bijna niet om dat ding in mijn eentje te verschonen. Gelukkig hebben ze op het Knaagspoor héél veel toiletjes, dus ik heb een onderbak van een kleine traliekooi meegenomen. Kunnen ze precies samen in en is een beetje normaal te tillen haha. Een kattenbak vinden ze hier net wat te klein, daar plassen ze naast 🙈

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier zijn ze op het moment veel akkers aan het bemesten, ook de akkers direct naast het dorp. Dan ligt er dus een tijdje (dat mag zelfs maanden liggen!) een enorme hoop vaste mest op het land, dan gaan ze het uitrijden, wat enorm stinkt, en dan mogen ze er 2 weken over doen om het om te ploegen. In die tijd heb je enorm veel last van de groene vliegen die dus maden kunnen veroorzaken. Ik hou mijn hart dus zeker ook vast, het blijft spannend, ook als je alle voorzorgsmaatregelen neemt die er zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Bij iedereen z’n konijn(en) nog in de ren na de zomerstorm van vannacht en windvlagen vandaag..? 

Ja, ze zijn gelukkig niet weggewaaid. 😅Vandaag waren ze vooral in hun Dogvilla te vinden. Wat een natte bende was het zeg... Het tafeltje dat normaal gesproken over de zandbak staat heb ik nu als afdak voor het toilet gebruikt. (En een deksel op de zandbak gelegd, daar gingen ze toch niet in.) Overal nat hooi, bah. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier gelukkig ook geen weggewaaide konijnen. Wel alles nat, gelukkig had ik gister een flinke pluk hooi in het schuilhok gedaan zodat ze wel schoon en droog hooi hadden vandaag. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het veegt ook zo lastig hè, die natte sprietjes.

Luz & Lew vinden de wind wel spannend. Vooral Lewis zoekt ‘s avonds een plekje uit de wind op. Luz daarentegen ligt graag bij het ‘open’ gedeelte van de ren, naast het gaas met het beste zicht op wat er allemaal buiten de ren gebeurt en waar het lekker hard waait en inregent. Overdag heb ik ze ook wel samen op het nachthok in de regen zien zitten. Zij liever dan ik. 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Bij iedereen z’n konijn(en) nog in de ren na de zomerstorm van vannacht en windvlagen vandaag..? 

Ja hoor.
Toen ik vanmorgen bij 'm in de ren kwam lag meneer in zijn vakantiehuisje te snurken.
Moest hem wakker maken.
Toch wel het idee dat hij ietwat doof is..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites