Spring naar bijdragen
Marjoleink

Quarantaine kapsels

Recommended Posts

Ik haaaaaat selfies dus ik sta er stom op maar jullie doen het er maar mooi mee 😜

De eerste 2 foto’s zijn van 6-4, toen was ik m’n haar zó zat dat ik op 7-4 m’n moeder heb gevraagd met de tondeuse van Yoda en de efileerschaar van Skittles m’n haar bij te werken. Met op zich best aardig resultaat, anders had ik inmiddels een staartje ingekunt. Inmiddels zijn we 4 weken later. Ik ga iedere 6 weken naar de kapper. Dus nog effe en ze mag een tweede keer 🤣

6A605653-5F69-4180-A681-FEB4B0D15110.jpeg

CEEABF5D-549A-464B-9157-8BB3897ECDA1.jpeg

3A483CC6-02E0-47C5-9137-2CDAC92D7E3F.jpeg

A0C3B31D-75ED-40A6-9812-A838AD7EAF09.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het geluk dat ik lang haar heb, en meestal toch maar 2x per jaar naar de kapper ga. En ik was net voor de lockdown nog geweest. 

Voor mijn man heb ik wel al voor thuiskapper gespeeld met de tondeuse 🦁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie wel veel gespleten haarpunteb, maar verder kun je aan mijn lange haar geen verschil zien inderdaad.

Mijn vriend baalt wel enorm. Hij had eigenlijk al te lang gewacht me de kapper bellen, hij gaat normaal elke twee maanden en het was al bijna 3 maanden geleden. Toen bleek de kapper op vakantie, en die is daarna dus niet meer open geweest. Intussen is het van kerst geleden, dus bijna 5 maanden intussen. Er is een kans dat hij binnenkort weer moet gaan werken in een winkel, en hij is er niet zo blij mee 😅

Ik ben in ieder geval heel blij dat hij nog geen tondeuse heeft gehaald haha 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Omdat ik nu mijn huis nauwelijks nog uit kom, ben ik aan het proberen om mijn haar alleen nog met water te wassen ipv shampoo. Het ziet er wel beter uit dan het voelt 😂

(leuk om te zien hoe iedereen eruit ziet trouwens!)

5C701A6F-D35A-462F-9A7E-8CA8C88ED838.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei IreneM:

Omdat ik nu mijn huis nauwelijks nog uit kom, ben ik aan het proberen om mijn haar alleen nog met water te wassen ipv shampoo. Het ziet er wel beter uit dan het voelt 😂

(leuk om te zien hoe iedereen eruit ziet trouwens!)

Haha dat heb ik ook wel eens geprobeerd, maar ik vond het geen succes! Ben benieuwd wat jij er van vind. 

Ik heb trouwens ook met appelazijn / baking soda of wat was het voor mengsel geprobeerd. Maar dat vond ik ook echt niets. Mijn man vond het ook niet lekker ruiken.

Nu gebruik ik shampoo van Dr organic, van de tuinen. Ik was mijn haar wel minder vaak sinds de pogingen om shampoo-loos te gaan, dus dat heeft wel verschil gemaakt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee Tot nu toe ben ik ook niet zo enthousiast. Het voelt echt heel vies en mijn borstel ziet er ook steeds niet uit 🙈 Maar je ziet het er niet echt aan. Zolang ik niet naar mijn werk hoef blijf ik volhouden (hoop ik). Als ik uiteindelijk minder vaak kan wassen zou ik wel fijn vinden. De punten van mijn haar voelen trouwens wel beter, veel minder droog. En een paar plukken groeien zelfs wat langer. Mijn haar wordt normaal gezien niet langer dan dit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@IreneM Je ziet er op de foto echt niks van. Hoelang heb je het nu niet met shampoo gewassen? Misschien moet ik dat ook maar eens proberen, want ik was mijn haar echt te vaak en het groeit idd ook niet echt langer dan wat ik nu heb, maar ik denk dat het bij mij na twee dagen al een vettige, vieze bende is dan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Pablo&Lola:

@IreneM Je ziet er op de foto echt niks van. Hoelang heb je het nu niet met shampoo gewassen? Misschien moet ik dat ook maar eens proberen, want ik was mijn haar echt te vaak en het groeit idd ook niet echt langer dan wat ik nu heb, maar ik denk dat het bij mij na twee dagen al een vettige, vieze bende is dan. 

Bijna 3,5 week. Ik was daarvoor al wel een paar weken aan het afbouwen. Normaal waste ik 3x per week met shampoo. Heb na een paar weken steeds 1x shampoo vervangen met alleen water. Ik heb ook een poos geprobeerd om helemaal niet te wassen, ook niet met water, maar dat werd echt te vet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb dat ook weleens geprobeerd, was bij mij ook geen succes! Werd echt een gore bende op mijn hoofdhuid, yuk. Na vier weken vond ik het echt niet meer ok. Ik hoef mijn haar nu wel veel minder vaak te wassen dan daarvoor. Ik gebruik nu een shampoo bar van helemaal shea. Mijn haar wordt er wat stugger van, dat is heel fijn. Van gewone shampoo wordt mijn haar zo glad dat er drie dagen build up van mousse nodig is om er iets van te maken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Evee:

Ik heb het geluk dat ik lang haar heb, en meestal toch maar 2x per jaar naar de kapper ga. En ik was net voor de lockdown nog geweest. 

Ik sluit me in alles bij Evee aan 😁 momenteel lang haar en 1-2x per jaar naar de kapper, maakt bij mij dus echt niks uit. En ik gebruikte al jaren Rehab shampoo van Lush, reageer op veel shampoos allergisch en dit werkt gelukkig al heel lang goed. Maar toen was mijn fles nagenoeg op en ging de Lush dicht (ook de online winkels) 😩 nu sinds een maand dus overgestapt op Dr Organic, bevalt heel goed. 

Ik was wel van plan om er rond deze tijd weer een heel stuk af te laten knippen om te doneren, maar dat moet dus maar een poos opschuiven. Nou ja, nog een paar centimeter extra weg te geven dan, ook niet erg 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iedereen wil dus kort haar ineens (ik ook hoor, maar heb besloten dat pas te doen als ik vind dat ik genoeg ben afgevallen om het te kunnen dragen).

Wat voor ideeën hebben jullie dan qua coupé?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij is kort nog steeds tot op de schouders ongeveer hoor 😅 dit is twee jaar geleden, toen is er vlecht van 33 cm af gegaan. Toen vond ik die lengte hartstikke leuk en had ik me voorgenomen het niet weer te laten groeien, maar vervolgens had ik ruim een half jaar geen tijd om naar de kapper te gaan en zat er alweer 15 cm aan. Toen dacht ik, nog een half jaar dan zit er nog 15 cm aan en dan kan ik het weer doneren. Maar die tweede 15 cm gingen iets langzamer en inmiddels is het al wel een tijdje lang genoeg maar heb ik er weer wat moeite mee om de schaar er in te zetten 😂 zo kort als bijvoorbeeld Jacintha of Marjolein heb ik het lef echt niet voor, lijkt me zo eng! Hadden jullie altijd al kortere kapsels of zijn jullie ooit ook van lang naar kort gegaan? Het is helemaal niet dat ik het niet mooi vind maar die stap!

fien.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dollie:

Bij mij is kort nog steeds tot op de schouders ongeveer hoor 😅 dit is twee jaar geleden, toen is er vlecht van 33 cm af gegaan. Toen vond ik die lengte hartstikke leuk en had ik me voorgenomen het niet weer te laten groeien, maar vervolgens had ik ruim een half jaar geen tijd om naar de kapper te gaan en zat er alweer 15 cm aan. Toen dacht ik, nog een half jaar dan zit er nog 15 cm aan en dan kan ik het weer doneren. Maar die tweede 15 cm gingen iets langzamer en inmiddels is het al wel een tijdje lang genoeg maar heb ik er weer wat moeite mee om de schaar er in te zetten 😂 zo kort als bijvoorbeeld Jacintha of Marjolein heb ik het lef echt niet voor, lijkt me zo eng! Hadden jullie altijd al kortere kapsels of zijn jullie ooit ook van lang naar kort gegaan? Het is helemaal niet dat ik het niet mooi vind maar die stap!

fien.jpg

Ja precies, da's mijn probleem dus ook.

Ik wil het in een soort bob laten knippen, achter superkort en voor langer. 

Maar ik durf het zo 1, 2, 3 niet hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben van net iets over mijn schouder, naar een langere boblijn gegaan en later nog korter, maar niet zo kort als Jacintha! Het stond wel mooi, maar ik vond het ook onhandig, moest vaak naar de kapper, het kon niet in een staart en het moest op 1 manier gedragen worden. Weer laten groeien was een drama, je moet dan weer langs hele lelijke lengtes voordat het weer ok was. Nu is het weer tot net over mijn schouders, soms laat ik het weer iets korter knippen in een bob (heeft meestal te maken met te lang niet naar de kapper gaan, dan moet er toch ineens een flink stuk af), maar wel lang genoeg zodat er nog een elastiekje in kan met het sporten. Zo kort als ik het gehad heb doe ik het niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat is voor mij dus ook wel een punt, het werkt gewoon echt heel onhandig moet los haar dus het moet in een staart(je) kunnen. Liefst ook in een vlecht, was bij die lengte van twee jaar geleden dan wel echt geen gezicht zo'n heel kort vlechtje maar ik krijg soms zo'n hoofdpijn van een staart of knot terwijl het wel vast moet. 

Over lelijk laten groeien gesproken, ik heb ook een paar keer een rechte pony gehad maar dat was pas een drama om er weer bij te krijgen 😅😂 ik denk altijd, het groeit wel weer aan, maar hoe ziet het er intussentijd uit is de vraag 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dollie:

Ja dat is voor mij dus ook wel een punt, het werkt gewoon echt heel onhandig moet los haar dus het moet in een staart(je) kunnen. Liefst ook in een vlecht, was bij die lengte van twee jaar geleden dan wel echt geen gezicht zo'n heel kort vlechtje maar ik krijg soms zo'n hoofdpijn van een staart of knot terwijl het wel vast moet. 

Over lelijk laten groeien gesproken, ik heb ook een paar keer een rechte pony gehad maar dat was pas een drama om er weer bij te krijgen 😅😂

Ik ken het van die pony, ooit eens laten knippen omdat er kauwgom in mijn haar vast was gekomen!

Dat is echt een ramp zeg, ik wist niet hoe snel ik het weer moest laten groeien...

Bij mij is het juist een punt dat het niet echt vast moet.

Mijn man klaagt constant dat mijn haar in een staart of knot zit, haha 😛

dus het handigst was dan om het achter tondeuse kort te maken, terwijl het aan de voorkant wel net over de schouders heen komt.

niet dat mijn man daar blij van wordt, maar het is het 1 of het ander, haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dollie ik heb altijd kort haar gehad. Toen ik een jaar of 15 was heb ik het lang laten groeien, maar daar is het echt te slap en te steil voor. Qua kapsel zat er in de loop van de tijd wel wat variatie in, maar wel altijd met pony. En ik heb een vrij saaie kleur haar vind ik, dus ik verf het al 25 jaar. De bedoeling is flink oranje,  maar dat is overal uit het assortiment. Ik heb nu voor het eerst professionele verf gebruikt, ik ben er op zich wel tevreden over maar ik ben nog steeds op zoek naar iets met wat meer pit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kort haar bevalt me prima. Het staat me lekker vlot. Als het langer wordt valt mijn haar niet zo mooi. 

Voorheen heb ik het wel langer gehad. Het was ontzettend spannend om het af te knippen maar ik heb er geen spijt van gehad. Daarna durfde ik veel meer. Nu wissel ik regelmatig van kapsel. Soms beslis ik dat op het moment zelf pas. Er is nooit iets raars uit gekomen. 

Als ik een leuk kapsel tegen kom dan overleg ik het met mijn kapster. Soms passen we het dan een beetje aan. 

Ik denk altijd maar zo: het groeit vanzelf weer aan. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met grote grove krullen heb ik nergens last van: als de krullen eruit gaan zakken omdat ze te zwaar worden, knip ik er gewoon een stukkie af met nat haar. Als het niet professioneel perfect is, zie je dat niet eens. Wel mazzel, want  "als je haar maar goed zit" is niet van levensbelang natuurlijk, maar toch wel erg prettig. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

2020-05-05-14-36-10-452.thumb.jpg.b3c0ee1b20a9976c1e6e523db5c85eca.jpg

Bij deze dan maar, met mijn beginnend splijtende punten en verf in mijn haargrens die nog moet wegslijten 😁. Vind de kleur ook net iets te rood, volgende keer ga ik weer gewoon voor donkerbruin ipv chocoladebruin. Sinds wanneer heeft chocolade een rode gloed?  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om de een of andere reden hadden wij vroeger thuis nooit crèmespoeling, en was mijn haar kammen een drama. Dus mijn moeder vond dat het kort moest. Echt zo een bloempotkapsel. Ik heb er nog trauma's van. Mijn zus wel mooi lang haar. Ik een of ander kort koppie. Mijn hele jeugd ben ik zo een beetje voor jongen aangezien 😅 Ik denk dat dat was tot ik een jaar of 7 a 8 was. Toen werd ik te koppig, en wilde ik het echt laten groeien. Heel lang heb ik het rond schouderlengte gehad. Eerst met pony, later zonder. Ik heb er wel eens kleurtjes in gehad, maar dat pakt niet zo super op mijn haar. Ik heb het  rood & zwart gehad. En twee keer laten permanenten, maar dan moet ik het vrij kort geknipt laten, want anders zie je er niets van. Van mijzelf heb ik heel erg stijl haar namelijk.

Een paar jaar terug heb ik het ook erg lang laten groeien omdat ik niet wist wat ik er mee moest, en toen heb ik het ook gedoneerd. Op het moment weer een beetje dezelfde situatie, het is alweer een eindje over mijn schouders inmiddels. Ik heb het de laatste keer bij de kapper wel laten low-lighten of hoe noem je dat?! Ik krijg namelijk bij mijn slapen echt grijze stukken, echt van die vlakken er in. 👵 Mijn kapster stelde dus voor om het niet helemaal te verven, en dan vervolgens overal de uitgroei te zien, maar in een paar verschillende tinten bruin die bij mijn haar passen wat plukjes te kleuren. Een soort high-lights, maar dan niet blond. Daar ben ik eigenlijk wel goed tevreden over, dus ik denk dat ik dat wel wil blijven doen. 

Overigens wil mijn man niet dat ik voor een "kort pittig kapsel" kies. Hij had zelfs gevraagd of hij dat in de huwelijkse voorwaarden van mij kon eisen 😂 Geintje natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites