Mira11 Geplaatst: 4 mei 2020 Delen Geplaatst: 4 mei 2020 In okt. 2019 heb ik mijn cavia Maurits geadopteerd bij cavia opvang VillaHappy in Veenendaal. Omdat mijn gezondheid het niet toe liet heeft mijn moeder Maurits opgehaald. Hij stond al klaar in een doosje in de gang. Toen ik hem zag schrok ik. Hij was ondervoed en miste zijn ondertandjes. Zijn boventandjes waren daardoor super lang en hij kon dus niet goed eten. Hij had luis en zijn vacht was stug en dof. VillaHappy had mij verteld dat hij niet dol was op groente maar hij kon helemaal niet eten. Maurits is 4 mnd daar in de opvang geweest. Toen ik contact met VillaHappy opnam kreeg ik als antwoord dat dat kon gebeuren bij een oudere cavia van 4 jaar. Ze reageerde onbeschoft en vonden dat ik gewoon zijn tandjes kon slijpen en wilde niet verder met mij in gesprek. Toen ik zei dat Maurits honger had gehad en niet goed kon eten reageerde ze boos. Ik kon Maurits terugbrengen maar kreeg niet mijn geld terug. 1 ding wist ik heel zeker: hij gaat zeker niet terug. Ik moest er niet aan denken. Gelukkig gaat het nu goed met Maurits. Elke 4 weken worden zijn tandjes geslepen bij de dierenarts. Ik heb een melding bij de Dierenbescherming gemaakt. Ze zijn een paar keer wezen kijken en zijn een strafrechtelijke procedure gestart tegen VillaHappy. In mrt 2020 heb ik op het caviaforum online een stukje geplaatst over mijn ervaringen om mensen te waarschuwen. (Topic: Let op!) Deze week hebben verschillende mensen daar op gereageerd met elk een afschuwelijk verhaal over verwaarloosde cavia's. Een ontstoken voetzool, schurft, schimmel, naar binnengegroeide tanden, ontstekingen en ga zo maar door. Gelukkig zijn er nu 3 meldingen gemaakt door verschillende personen bij de Dierenbescherming. Er worden ook op Marktplaats dieren aangeboden door VillaHappy onder de naam "Dierenmeer". Er is een heel sterk vermoeden dat ze zelf met de cavia's fokt. Er zijn altijd jonge cavia "uit de opvang" te koop. Als je zelf een nare ervaring hebt gehad met VillaHappy uit Veenendaal (ook al is het lang geleden) zou ik willen vragen of je een melding bij de Dierenbescherming zou willen maken. Dit kan gratis op telefoonnr. 144. Voor evt. vragen kun je me ook een pb sturen. Hopelijk komt er dan een keer een einde aan al het dierenleed. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten