Ga naar inhoud

Castratie op ...weken ?


Aanbevolen berichten

De allereerste konijnen die ik had (2 rammen) werden met 6 maanden gecastreerd, omdat dat toen normaal was, vroeger castreren was toen pas bij katten in opkomst, nog niet bij konijnen. Is echt al jaaaren geleden. Dat gaf voordien wel redelijk wat problemen met de hormonen, 2 ongecastreerde rammen in huis. 

 

Daarna heb ik niet veel jonge rammen meer gehad, alleen Joris. En die is met 12 weken gecastreerd. Echt een stuk fijner. 

 

Bij asielkonijntjes is de leeftijd vaak niet precies bekend. Tobias was gecastreerd naar een opvang gebracht, dus bij hem weet ik het niet. Harold was een vondeling en is al een wat ouder konijn vermoed ik, ze hebben hem in het asiel laten castreren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn rammen komen uit de opvang en waren vanuit daar gecastreerd, leeftijd variërend van 4 jaar tot 4 maanden. Dus met 3 maanden kan het sowieso (ze zijn na de casteratie nog een paar weken vruchtbaar dus de rammetjes zijn een aantal weken voor de adoptie al geholpen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk in een opvang. En wij hebben wel eens rammen laten castreren op 10 weken. Omdat de balletjes al waren ingedaald en meneer al op moeders ging rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .