Ga naar inhoud

Lusteloos konijn


Aanbevolen berichten

Hallo

 

Mijn konijn is de laatste 4 dagen lusteloos. Ze beweegt amper, je mag haar vlot aaien en oppakken, wat anders niet mag. Ze drinkt en eet nog wel en ze wast zich ook nog.

Ze is bijna 9 jaar.

Is ze stervende of wat is er aan de hand?

 

Bijkomende vraag. Wat doe je met een dood dier? Naar de dierenarts brengen vermoedelijk? Wat kost zoiets in België?

 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan best zijn dat het simpelweg een gasbuik of verstopping is. Beide meestal gewoon goed te behandelen met hulp van een dierenarts. Maar beide spoedgevallen! Dus wel echt naar een dierenarts gaan.

 

In dit artikel staat infomatie over wat je kan doen met een overleden huisdier in Nederland:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/het-verlies-van-een-huisdier

 

Hier kost het  geloof ik 15 euro om je dier achter te laten bij de dierenarts, zij brengen hem dan naar de destructie of laten hem daarvoor ophalen. Maar laten we hopen dat dat nog niet nodig is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Evee:

En, hoe is het gegaan? 

Niet goed. Konijn weegt te weinig, te weinig maaginhoud, te lage temperatuur, tranend oogje wat vermoedelijk wijst op probleem aan de tanden. Ik heb haar daar moeten achterlaten. Ze moet aan een infuus en onder warmtelamp.

Dokter belt me vanavond terug hoe ze reageert op infuus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Evee:

En, hoe is het gegaan? 

Niet goed. Konijn weegt te weinig, te weinig maaginhoud, te lage temperatuur, tranend oogje wat vermoedelijk wijst op probleem aan de tanden. Ik heb haar daar moeten achterlaten. Ze moet aan een infuus en onder warmtelamp.

Dokter belt me vanavond terug hoe ze reageert op infuus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. 

De dierenarts heeft teruggebeld. Ze had snuffeltje in slaap gedaan om haar te onderzoeken. Het probleem waren haar tanden. Gaten, scherpe hoekjes, waardoor eten pijnlijk was. Dokter heeft ze gevijld en geknipt. Ook foto's van ingewanden genomen. Geen tumoren!! Ze is goed uit de narcose gekomen. Krijgt wel nog pijnmedicatie. Als ze nu uit zichzelf gaat eten, mag ze morgen al naar huis. Pfff wat een emotionele dag. Ik kan huilen van blijdschap. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .