Spring naar bijdragen
KonijnStar

Het kunst topic!

Recommended Posts

Hoihoi,

Aangezien best veel mensen op bunnybunch er ook van houden om creatief bezig te zijn, dacht ik dat het wel leuk zou zijn om daar een topic voor te maken!

Dusss... Show in de reacties je tekeningen/schilderijen😁

Meningen en tips geven mag, maar hou het wel respectvol.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow! 

Ik heb er niet zo veel tijd voor, en heb ook niet bijzonder veel talent haha. Maar ik heb in huis een krijtbord waar ik wel eens wat op maakte. Alleen heb ik voor we naar de Zuidpool gingen de pinguinsoorten die we zouden kunnen zien er op getekend en vind mijn man dat ik het niet meer mag uitvegen 😂

image.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Evee:

Wow! 

Ik heb er niet zo veel tijd voor, en heb ook niet bijzonder veel talent haha. Maar ik heb in huis een krijtbord waar ik wel eens wat op maakte. Alleen heb ik voor we naar de Zuidpool gingen de pinguinsoorten die we zouden kunnen zien er op getekend en vind mijn man dat ik het niet meer mag uitvegen 😂

image.png

Superleuk! 

Ik zou zoiets wel ophangen hoor, haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei BunnieHop:

Superleuk! 

Ik zou zoiets wel ophangen hoor, haha

Haha bedankt! Het was voor ons meer om te leren welke pinguin welke soort was, en wat de engelse benaming is (aangezien alle lezingen in het engels waren op het schip wel handig dat je weet over welke soort ze het hebben. 

Uiteindelijk hebben we ook alle zes de soorten gezien 😁 Voor de rockhopper hebben we wel echt een excursie geboekt, want die komt het mist voor. Die hebben we dusFop de falkland eilanden gezien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Evee:

Haha bedankt! Het was voor ons meer om te leren welke pinguin welke soort was, en wat de engelse benaming is (aangezien alle lezingen in het engels waren op het schip wel handig dat je weet over welke soort ze het hebben. 

Uiteindelijk hebben we ook alle zes de soorten gezien 😁 Voor de rockhopper hebben we wel echt een excursie geboekt, want die komt het mist voor. Die hebben we dusFop de falkland eilanden gezien.

Dat is wel echt super gaaf om te doen en om ze in hun natuurlijke habitat te zien!

En ja, dan is het wel handig om de Engelse benamingen te weten als de gehele excursie in het Engels vertaald is, haha.

Was je lang weg of viel dat wel mee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja het was echt super gaaf. Ik ben al zo lang ik mij kan herinneren enorme pinguin-fan, dus dit was voor mij echt een droomreis. Het is alleen echt belachelijk duur om naar de zuidpool te gaan, ik keek regelmatig naar de mogelijkheden, maar die begonnen bij 15.000 euro p.p. en dan was je nog niet in Zuid-Amerika, dat was alleen de expeditiecruise. Dus het was voor ons nooit mogelijk. Zo een vakantiebudget hebben wij helaas niet. Nou vonden we een tijd terug dus een wel betaalbare (nog dure 😅) manier om er te komen, en we hadden zo iets van: als het kan, gewoon doen!

We zijn in totaal ruim 5 weken weg geweest. 1 week "vrij" in Argentinië (Buenos Aires en omgeving), dan 3 weken op de cruiseboot, die aanmeerde in Uruguay, Argentinië, Falklandeilanden en Chili, en 1 week in Antarctica was, en aan het eind nog 1 week "vrij" in Chili. We mochten niet aan land, daar was de boot te groot voor, maar ja de kleine boten waren voor ons niet te betalen. Het was voor ons dus op deze manier gaan, of er niet komen. Tja, wij zijn dus gewoon gegaan.
De cruise op zich vond ik echt verschrikkelijk, het cruise-systeem had ik echt moeite mee. Ik voelde mij heel schuldig naar het personeel, had echt moeite met het type elitaire mens dat dat soort reizen boekt. Ik denk dus niet dat ik snel weer een cruise zou doen. Maar de plekken die we bezocht hebben! We hebben dus 1 week heel rustig "scenic cruising"  gedaan, het schiereiland van Antarctica gezien. Echt geweldig! Zoveel pinguïns! Zeehonden, orca's, bultruggen, dolfijnen. Echt zo onbeschrijfbaar mooie landschappen. De stilte. De veranderende lucht. Het kraken van het ijs. Gletsjers zo ver als je kan kijken. Enorme ijsbergen.  Patagonië was ook echt adembenemend! Echt een reis die ons de rest van ons leven bij gaat blijven 🙂

En we waren eind januari weer in Nederland, net op tijd voor de corona gekte begon.

Maareh dit ging over kunst, niet over reizen 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Ja het was echt super gaaf. Ik ben al zo lang ik mij kan herinneren enorme pinguin-fan, dus dit was voor mij echt een droomreis. Het is alleen echt belachelijk duur om naar de zuidpool te gaan, ik keek regelmatig naar de mogelijkheden, maar die begonnen bij 15.000 euro p.p. en dan was je nog niet in Zuid-Amerika, dat was alleen de expeditiecruise. Dus het was voor ons nooit mogelijk. Zo een vakantiebudget hebben wij helaas niet. Nou vonden we een tijd terug dus een wel betaalbare (nog dure 😅) manier om er te komen, en we hadden zo iets van: als het kan, gewoon doen!

We zijn in totaal ruim 5 weken weg geweest. 1 week "vrij" in Argentinië (Buenos Aires en omgeving), dan 3 weken op de cruiseboot, die aanmeerde in Uruguay, Argentinië, Falklandeilanden en Chili, en 1 week in Antarctica was, en aan het eind nog 1 week "vrij" in Chili. We mochten niet aan land, daar was de boot te groot voor, maar ja de kleine boten waren voor ons niet te betalen. Het was voor ons dus op deze manier gaan, of er niet komen. Tja, wij zijn dus gewoon gegaan.
De cruise op zich vond ik echt verschrikkelijk, het cruise-systeem had ik echt moeite mee. Ik voelde mij heel schuldig naar het personeel, had echt moeite met het type elitaire mens dat dat soort reizen boekt. Ik denk dus niet dat ik snel weer een cruise zou doen. Maar de plekken die we bezocht hebben! We hebben dus 1 week heel rustig "scenic cruising"  gedaan, het schiereiland van Antarctica gezien. Echt geweldig! Zoveel pinguïns! Zeehonden, orca's, bultruggen, dolfijnen. Echt zo onbeschrijfbaar mooie landschappen. De stilte. De veranderende lucht. Het kraken van het ijs. Gletsjers zo ver als je kan kijken. Enorme ijsbergen.  Patagonië was ook echt adembenemend! Echt een reis die ons de rest van ons leven bij gaat blijven 🙂

En we waren eind januari weer in Nederland, net op tijd voor de corona gekte begon.

Maareh dit ging over kunst, niet over reizen 🤣

Het klinkt wel echt mega gaaf ja!

En inderdaad, tis eigenlijk het kunsttopic, maar de manier waarop je de landschappen beschrijft is misschien inspirerend voor iemand, haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal ook even wat van mijn werkjes showen. 

924706063_WhatsAppImage2020-05-02at14_19.26(1).thumb.jpeg.aaf8863e8b3ae689fe4a2f25e1d4840b.jpeg

Pastelpotloden op pastelmat, al van een tijdje geleden en nog steeds niet af oeps. Ik ben heel slecht in dingen afmaken, heb er nu zo'n 10 onafgemaakte liggen😂 Is mijn eigen hondje. Vind pastel echt enorm leuk om te doen maar ik vind al het andere papier echt verschrikkelijk werken en pastelmat is ontzettend duur.

1102178484_WhatsAppImage2020-05-02at14_19_26.thumb.jpeg.4e81f006d26604d471350ac1b548f4ed.jpeg

Nog eentje van mijn hond, polychromos en prismacolor op strathmore toned tan papier. Ben zelf wel blij met het resultaat.276074602_WhatsAppImage2020-05-02at14_19_25.thumb.jpeg.ba24be7434dab8070e3bca2517d6b289.jpeg

En momenteel met deze bezig, Cole Sprouse in grafiet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei KonijnStar:

Hebben er wat mensen een goede kwaliteit foto van je konijn die ik na mag tekenen? (liefst van laag genomen en camera kwaliteit zegmaar)

Bedoel je van de grond naar boven gericht? Of in het algemeen gewoon een van de grond genomen foto?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei BunnieHop:

Bedoel je van de grond naar boven gericht? Of in het algemeen gewoon een van de grond genomen foto?

Gewoon vanaf een laag standpunt genomen. Dus niet zo'n foto van een afstandje van boven genomen, maar gewoon wat lager snap je haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei KonijnStar:

Gewoon vanaf een laag standpunt genomen. Dus niet zo'n foto van een afstandje van boven genomen, maar gewoon wat lager snap je haha

Ik snap hem haha, zal ff kijken of ik wat heb 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei KonijnStar:

Heb mogelijk wel een leuke foto, maar bestand is te groot 😕

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei KonijnStar:

Hebben er wat mensen een goede kwaliteit foto van je konijn die ik na mag tekenen? (liefst van laag genomen en camera kwaliteit zegmaar)

Zoiets? Kwaliteit wordt helaas altijd wat minder als ik upload. 

Screenshot_20200503_143433.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites