Ga naar inhoud

Phacelia en andere Moestuintjes van de AH


Gwenhwfar

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik was bezig met wat plantjes te planten voor mijn konijn zodat hij af en toe wat eigen gekweekt groen heeft en zo zijn variatie schijf lekker uitbreid.

Nu had ik een moestuintje van de AH in mijn handen, waar ik nergens van kon vinden of die t nou wel of niet mocht hebben, Phacelia genaamd.

Ook kwam ik erachter dat Juffertje in 't groen niet te vinden was en was ik benieuwd naar de kro ncrv bee friendly zaadjes

Weet iemand dit?

 

Alvast bedankt!

aangepast door Gwenhwfar
Meer moestuintjes gevonden
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Gwenhwfar:

Nu had ik een moestuintje van de AH in mijn handen, waar ik nergens van kon vinden of die t nou wel of niet mocht hebben, Phacelia genaamd.

Het is op zich niet giftig, maar kan wel irriteren in de mond en huid.  Volgens mij is het officieel een groenbemester, niet echt een eetbare plant die je in een moestuin verwacht om zo van te eten? Het is in ieder geval niet geschikt als konijnenvoer. 

 

40 minuten geleden zei Gwenhwfar:

Ook kwam ik erachter dat Juffertje in 't groen niet te vinden was

Is niet extreem giftig, maar niet geschikt als konijnenvoeding. Niet geven dus. 

 

40 minuten geleden zei Gwenhwfar:

 

en was ik benieuwd naar de kro ncrv bee friendly zaadjes

 

Geen idee, wat zit daar allemaal in? Meestal zijn de bijenmengsels en vlindermengsels niet met veilige planten en bloemen voor de konijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Evee:

Het is op zich niet giftig, maar kan wel irriteren in de mond en huid.  Volgens mij is het officieel een groenbemester, niet echt een eetbare plant die je in een moestuin verwacht om zo van te eten? Het is in ieder geval niet geschikt als konijnenvoer. 

 

Is niet extreem giftig, maar niet geschikt als konijnenvoeding. Niet geven dus. 

Dat is extreem help vol dankjewel, dan zal ik die niet planten.

Gelukkig kon ik de rest wel op internet vinden en dat mag die gewoon allemaal, elke dag wat vers groens straks!

31 minuten geleden zei Evee:

 

 

Geen idee, wat zit daar allemaal in? Meestal zijn de bijenmengsels en vlindermengsels niet met veilige planten en bloemen voor de konijnen. 

De lijst is nogal lang 😛 

Of althans dit is waar het zaden van kán bevatten, volgens de site.

 

Akkerplantenmengsel B111:

Akkerviooltje, Bolderik, Dauwnetel, Echte kamille, Gele ganzebloem, Gewone duivekervel, Gewone hennepnetel, Grote ereprijs, Herderstasje, Korenbloem, Reukeloze kamille, Ringelwikke, Rood guigelheil, Slofhaak, Smalle wikke, Stijve windhalm. Vierzadige wikke, Wilde klaproos, Witte krodde, Zwaluwtong.

Margrietmengsel B102:

Akkerhoornbloem, Bleke klaproos, Gele morgenster, Gestreepte witbol, Gewone brunel, Gewone rolklaver, Gewone spurrie, Gewoon biggenkruid, Gewoon duizendblad, Gewoon reukgras, Gewoon struisgras, Glad walstro, Grasmuur, Grote ratelaar, Kleine leeuwentand, Kleine ratelaar, Knoopkruid, Kruipende boterbloem, Margriet, Rode klaver, Rood zwenkgras, Schapenzuring, Scherpe boterbloem, Sint Janskruid, Smalle weegbree, Stijf havikskruid, Veldlathyrus, Veldzuring, Vlasbekje, Vogelwikke.

Margrietmengsel B103

Beemdkroon Bitterkruid, Cichorei, Gele morgenster, Geoorde zuring, Gewone rolklaver, Gewoon duizendblad, Gewoon reukgras, Gewoon struisgras, Glad walstro, Glanshaver, Goudhaver, Groot streepzaad, Grote bevernel, Grote ratelaar, Hopklaver, Karwijvarkenskervel, Kleine klaver, Kleine leeuwentand, Knolboterbloem, Knoopkruid, Kraailook, Margriet, Muskuskaasjeskruid, Oosterse morgenster, Pastinaak, Rode klaver, Rood zwenkgras, Ruige weegbree, Scherpe boterbloem, Smalle weegbree, Veldlathyrus, Vogelwikke, Wilde peen, Zachte dravik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Gwenhwfar:

Ah, dankjewel voor de duidelijkheid!

 

als je het buiten bereik van de konijnen zou planten, en je bent goed in het herkennen van planten zou je de veilige planten op zich wel kunnen plukken en voeren aan de konijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei Evee:

als je het buiten bereik van de konijnen zou planten, en je bent goed in het herkennen van planten zou je de veilige planten op zich wel kunnen plukken en voeren aan de konijnen. 

Ik was vooral van plan alles vóór hem te planten zodat ie elke dag een lekker groentje heeft

Dus dan onveilige planten planten heeft niet zoveel zin, maar bedankt voor de tip! 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je veilige bloemetjes voor de konijnen wil kun je misschien beter (biologische) zaden kopen van de veilige soorten zelf: bijv. kamille, paardenbloem, korenbloem en goudsbloem zijn erg makkelijk zelf te kweken, en als je een deel in het zaad laat schieten, komt het de jaren er na elke keer weer terug ook.  Dan weet je zeker dat het veilige soorten zijn 🙂 Je zou er eventueel ook wat veilige grassen tussen kunnen mengen.

 

Maar dan kom je eigenlijk uit bij dit webwinkelproduct haha 😉 https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/konijnentuintje-bloemenweidezaad.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .