Ga naar inhoud

'Orchard Grass?'


Bucksternight

Aanbevolen berichten

Is het puur "orchard grass" of een gemengd hooi? Anders is het namelijk hooi van 1 grassoort (kropaar) Dat is wel wat éénzijdig om echt als hooi-vervanger te geven. Het is ook niet zo een rijke grassoort qua voedingsstoffen. 

 

Wel kun je het goed mengen met het hooi dat je normaal geeft, het lekkerder maken / gevarieerder te maken qua grassoorten.

 

Konijnen kunnen wel een voorkeur ontwikkelen, maar ik heb zelf nog niet meegemaakt dat ze dan het gewone echt niet meer willen eten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Evee:

Is het puur "orchard grass" of een gemengd hooi? Anders is het namelijk hooi van 1 grassoort (kropaar) Dat is wel wat éénzijdig om echt als hooi-vervanger te geven. Het is ook niet zo een rijke grassoort qua voedingsstoffen. 

 

Wel kun je het goed mengen met het hooi dat je normaal geeft, het lekkerder maken / gevarieerder te maken qua grassoorten.

 

Konijnen kunnen wel een voorkeur ontwikkelen, maar ik heb zelf nog niet meegemaakt dat ze dan het gewone echt niet meer willen eten.

Ik denk dat het puur is, maar ik wil niet switchen van hooi soort ofzo, ik wil hem gewoon op zijn huidige hooi houden, maar ik wil hem bv ook elke dag een beetje Orchard grass geven voor wat variatie. Ik was gewoon bang dat hij dan zijn voorkeur aan het gras zou geven en dat hij het normale niet meer zou willen. 

 

Trouwens bedankt voor je reactie! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .