Spring naar bijdragen
Nikinikita1994

En tweede konijn voor mij ja of nee?

Recommended Posts

Hallo allen, 

Ik zou graag wat advies krijgen. Ik heb een gecastreerde ram van 1.5 jaar oud. (Henri) Hij heeft geen hok of kooi en loopt 24/7 los door t huis. Hij is de liefste schat die er bestaat en rent het liefst de hele avond rondjes op t kleed. Op en onder de bank.

Nu denk ik als al een tijd na over een tweede konijn. Ik heb t asiel gebeld en heb vrijdag een afspraak voor koppelen. Vorige week was ik alleen maar heel blij en enthousiast. Maar sinds vandaag twijfel ik heel erg. 

Mijn redenen voor t twijfelen zijn: 

-Ik ben bang dat Henri heel erg veranderd misschien weer zo bang wordt als hij was toen ik hem kreeg. 

- ik mag niet bij het koppelen zijn ivm het hele corona gebeuren. En als zij vinden dat het nog niet goed gaat willen zij hem een nacht houden wat ik absoluut niet zie zitten. 

-ik heb bang dat ze vechten wanneer ik thuis kom aangezien ik een studio appartement heb en dus niet echt een aparte ruimte/neutrale kamer hem on ze hier te koppelen  Henri is overal al eens geweest. 

-plus als ze er eenmaal is zou ik haar nooit meer weg kunnen doen. Dat kan ik gewoon niet. Maar wat als is spijt krijg.

Aan de andere kant ik hij is pas 1.5 en zou ik het mijzelf niet kunnen vergeven als hij toch niet happy is. Hij doet wel elke dag binkys en zoomies en wanneer je hem roept komt hij maar ik blijf altijd denken wat als ik niet thuis ben. Hoe voelt hij zich dan. En als ik het nu niet doe krijg ik misschien ook extreem spijt en dan is het konijntje waar ik nu al dagen zo blij over ben er niet meer. 

Ik zou graag wat advies of ervaringen krijgen van jullie. Ik kom er zelf echt niet uit. Hopelijk is er iemand die mij kan helpen. 

Met vriendelijke groet,

Nikita 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap je zorgen. Je hebt zo'n goede band met Henry, en zou het jamme vinden als dat verandert. 

Een beetje zal het sowieso wel veranderen, omdat hij zijn aandacht zal moeten verdelen. Maar ik denk dat je hem er wel een enorn plezier mee zal doen, vooral als je niet thuis bent. En natuurlijk geef je dat voedstertje ook en tweede kans, hoe mooi is dat!

Waarom zie je het niet zitten om ze een nachtje bij de opvang te laten? Ik ben hier zelf altijd wel een grote voorstander van, want het geeft zoveel meer rust. Autorijden is voor konijnen zo stressvol, en dan daar bovenop nog koppelen, ik ben dan altijd blij als het niet allemaal op dezelfde dag hoeft. En als baasje is het ook fijn, je hebt tussendoor de tijd om het hok (of in jouw geval de studio) goed schoon te maken, zodat er geen geurtjes meer rondhangen van je eerste konijn. Verder heb je ook meer kans dat het goed blijft gaan als je ze pas de volgende dag meeneemt, want ze zitten dan al langer samen en zijn verder in het koppelproces.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Nikinikita1994:

-Ik ben bang dat Henri heel erg veranderd misschien weer zo bang wordt als hij was toen ik hem kreeg. 

Dat verwacht ik niet hoor! Een maatje zorgt er meestal juist voor dat konijnen minder bang worden, niet dat ze banger worden. Je zou ook kunnen vragen aan de opvang of ze een mensgerichte voedster voor bij Henri willen proberen. Ik zou geen heel angstig dametje bij hem kiezen. Niet omdat hij daar zelf bang van word, maar ik merk aan jouw verhaal dat je liever een iets aanhankelijker konijn erbij zou willen 🙂 

- ik mag niet bij het koppelen zijn ivm het hele corona gebeuren. En als zij vinden dat het nog niet goed gaat willen zij hem een nacht houden wat ik absoluut niet zie zitten. 

Dat is even vervelend, maar waarom zie je het niet zitten dat ze hem een nachtje houden? Het is zo behulpzaam voor de koppeling, de opvang doet dan het stuk "koppelen op neutraal terrein" voor jou.En dat is wel het meest belangrijke deel van een koppeling. En je haalt hem op met een vriendinnetje waar hij goede kans van slagen mee heeft, een goede match mee heeft. 

-ik heb bang dat ze vechten wanneer ik thuis kom aangezien ik een studio appartement heb en dus niet echt een aparte ruimte/neutrale kamer hem on ze hier te koppelen  Henri is overal al eens geweest. 

Zie het punt hierboven! Juist in die situatie zou wat langer bij de opvang blijven voor de koppeling juist ideaal zijn. Zorg wel dat het appartement zo goed mogelijk gepoetst is, verzet wat dingen. Dat het toch ook voor Henri wat anders is dan hij gewend was, zo neutraal mogelijk dus. 

-plus als ze er eenmaal is zou ik haar nooit meer weg kunnen doen. Dat kan ik gewoon niet. Maar wat als is spijt krijg.

Als zij geen match is voor hem, zul je haar toch echt terug moeten brengen naar de opvang en een andere partner voor Henri moeten kiezen. Het zou ontzettend egoïstisch zijn om dat niet te doen. Dan misgun je ze allebei de kans op geluk. Probeer vanuit wat het beste is voor het konijn te denken, en niet vanuit "mijn eigen gevoel zegt". Soms is afstaan bij een opvang echt veel beter voor de toekomst van een dier. Het maakt het niet makkelijker, maar wel de juiste keuze. 

Aan de andere kant ik hij is pas 1.5 en zou ik het mijzelf niet kunnen vergeven als hij toch niet happy is. Hij doet wel elke dag binkys en zoomies en wanneer je hem roept komt hij maar ik blijf altijd denken wat als ik niet thuis ben. Hoe voelt hij zich dan. En als ik het nu niet doe krijg ik misschien ook extreem spijt en dan is het konijntje waar ik nu al dagen zo blij over ben er niet meer. 

1,5 is nog zo jong. Een maatje is een éérste levensbehoefte. Als je hem dat zou ontzeggen, zou je hem veroordelen tot een leven als kluizenaar.

Moet je je voorstellen dat jij zelf ergens opgesloten zit, dat je in een huis gestopt word, in je eentje, en nooit meer weg mag van dat terrein. Zonder dat je ooit nog een ander mens zou zien voor de rest van je leven. Je hebt alleen een konijn als verzorger, hij brengt je eten en maakt je bed voor je op. Je zou niemand van je eigen soort meer zien of spreken, nooit meer eens mens kunnen aanraken. Je kan prima overleven. Maar ben je dan echt nog gelukkig? Ik denk dat maar echt heel weinig mensen daar gelukkig van worden. Waarom doen wij konijnen - waarvan bekend is dat ze sociale dieren zijn - dat dan wel aan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het wel verstandig van de opvang dat als het nodig ze een nachtje kunnen blijven. Dat geeft aan dat ze er heel serieus mee omgaan. Zo heb je dan thuis een betere basis om verder mee te gaan. 

Koppelen is gewoon ook een spannend proces.

Jeetje wat heb ik veel twijfels gehad. Van te voren en tijdens het koppelproces van mijn konijnen.

Het is niet altijd makkelijk maar Henri zal je dankbaar zijn dat hij straks een vriendinnetje heeft. Een maatje op mee te rennen, eten, om tegen aan te slapen, te wassen enz. 

Heel veel succes en je vindt was een heel leuk vriendinnetje voor Henri en voor jou. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou kunnen zijn dat het voedstertje van jouw keuze helemaal niet in de smaak valt bij Henri dus staar je niet blind op dat ene dametje. Henri wil zelf zijn meissie kiezen en niet uitgehuwelijkt worden zonder eigen inbreng. 😁 Vreselijk spannend allemaal, maar wat zul je blij zijn als je een gelukkig echtpaar door huis hebt huppelen. Een dag en nacht stressen voor jou als Henri bij de opvang gekoppeld wordt en misschien nog even als het koppeltje bij jou thuis is, weegt ruimschoots op tegen de jaren dolle pret en warmte die Henri plus zijn nieuwe liefje elkaar en jou zullen geven, moet je maar denken. 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat fijn dat Henri een vriendin krijgt! Je zal zien hoe fijn het voor konijnen is om samen te leven. Als je eenmaal een gelukkig koppeltje hebt gezien wil je nooit meer anders. En het is fantastisch om te zien hoe ze lekker tegen elkaar aangeplakt liggen te dutten, elkaar wassen, samen hooi eten, enz. 

Ik zou je juist aanraden om Henri een aantal dagen in het asiel te laten logeren voor de koppeling. Ja, dat is spannend, maar het asiel weet (als het goed is, ik weet niet waar je naar toe gaat) wat ze doen, dus dat is eigenlijk alleen maar fijner voor zowel Henri als jou. Een koppeling is, zeker als je het nog nooit gedaan hebt, toch even spannend, dus is het handig om het (deels) uit te besteden aan mensen die er ervaring mee hebben. Neutrale ruimte is bij het koppelen heel belangrijk, en je geeft aan dat je studio geen neutrale ruimte heeft omdat Henri overal komt. Grote kans dat Henri dan zijn terrein gaat verdedigen tegen ‘de indringer’. Als ze al een paar dagen samen in de opvang zijn gaat dat een stuk makkelijker. Ook kan het asiel dan met vrij grote zekerheid zeggen of het een gelukkig stel gaat worden. De karakters van de konijnen moeten namelijk ook bij elkaar passen. Soms vinden ze een bepaald konijn gewoon niet leuk, maar zijn ze dolgelukkig met een ander konijn. Mijn konijnen waren het tot nu altijd eens met mijn eerste-keus-konijn bij de opvang. Maar soms klikt het met een ander konijn gewoon beter, dus daar moet je wel voor open staan. Nog een voordeel van het uitbesteden van de koppeling bij het asiel is dat je de voedster dan nog niet meteen in huis hebt. Mocht het na een paar uur niet blijken te klikken tussen Henri en die voedster dan is het makkelijker om het asiel het met een andere voedster te laten proberen. Eenmaal in huis lijkt me het inderdaad ontzettend moeilijk om een konijn terug te moeten brengen...

Besef dat het vaak wel een week duurt voor het gezellig gaat worden. Ze moeten eerst bepalen wie de baas wordt en ze moeten aan elkaar wennen. Denk na een paar dagen dus niet van “O jee, Henri vindt het niet leuk met dat andere konijn, hij is veel gelukkiger alleen.” Dat is namelijk niet waar. Na een tijdje zal je zien hoe leuk ze het samen hebben. 

Het komt allemaal wel goed 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal. Bedankt voor de reacties! Vandaag met Henri naar dierenbeschermingscentrum Amersfoort geweest voor de date.

Ik heb hem rond 10 uur gegeven en zou rond 16.00 uur iets horen maar om 12.00 werd ik al gebeld. Het was niet zo goed gegaan.

Henri was veel te lief en onderdanig. Het konijntje waar ze het mee probeerde was te dominant en weigerde hem te wassen en en wilde alleen zelf gewassen worden.

De opvang had besloten dat het geen goed idee was deze date voort te zetten. En vandaag waren er geen konijntjes die gekoppeld konden worden met Henri.

Morgen komt er een ander konijntje weer terug. Dan mar hij dinsdag voor een 2e poging. Wel jammer dat t zo is gelopen ik hoop dat De volgende date beter gaat. 

Groetjes Nikita 

De foto is de foto die mij werd gestuurd toen ze aan t koppelen waren. Rechts is Henri. 

Screenshot_20200501-181957_WhatsApp.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag mijzelf af of konijnen wel zo nodig een partner willen. Als dat zo is waarom zijn de meeste koppelingen dan zo moeilijk?  Ik heb nog nooit een konijnen stel in het wild gezien dat tegen elkaar aan ligt, elkaar wast enz. Dat in tegenstelling tot cavia's die echt in groepen leven.Ook komt het vaak voor dat konijnen na een "geslaagde" koppeling, soms na een tijd alsnog gaan vechten, vaak tot bloedens toe. Dierenartsen en fokkers die ik heb gesproken vragen zich ook terecht af of konijnen wel zo graag samen leven, zij zien vaak de resultaten met een foute afloop. 

Cavia's heb ik ook, daar zie je echt het verschil, dat zijn echt groepsdieren. De meeste nieuwelingen kan je er zo bij zetten, zonder problemen.  

Toch heb ik recent geprobeerd om mijn gecastreerde ram te koppelen, want ik kreeg af en toe het gevoel een halve crimineel te zijn als ik hem alleen zou houden. De koppeling volgens de richtinglijnen op deze site gedaan en het leek ideaal te gaan (ik blij) zie de foto's van mijn topic in "koppelen". Helaas na vier dagen ging het alsnog behoorlijk fout 😕..Vier dagen lang zaten zij naast elkaar, waste elkaar en huppelde vrolijk achter elkaar aan. Alles gedaan zoals beschreven "hoe een koppeling moet" op de website van Bunnybunch.nl. De 4de dag in de avond begon het: hele flinke vechtpartijen met overal plukken vacht van Boaz in de ren, toen hij echt gewond raakte bijtwonden in zijn kont en oren tot bloedens toe heb ik ze uit elkaar gehaald. 😒 Zijn oren zijn nu na ruim twee weken nog aan het herstellen. Ik weet dat de meesten hier het blijven promoten dat je een konijn niet alleen moet houden, maar na deze ervaring weer (in het verleden heb ik ook foute koppelingen meegemaakt en dat een bestaand stel na jaren ging vechten) heb ik toch ernstig mij twijfels. Mijn ram maakte na een paar dagen nadat de voedster weer weg was weer zijn binkies en lag weer languit te rollen van blijdschap in zijn ruime ren, dat deed hij niet toen zij er was...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog even; ik word op deze site een "Groentje" genoemd, maar heb mijn hele leven (vanaf mijn jeugd) konijnen gehad,ervaring zat inmiddels. Koppelingen met eerdere konijnen met en zonder opvang meegemaakt die helaas ook niet goed gingen. Ben inmiddels 58 jaar... 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Boaz:

Nog even; ik word op deze site een "Groentje" genoemd, maar heb mijn hele leven (vanaf mijn jeugd) konijnen gehad,ervaring zat inmiddels. Koppelingen met eerdere konijnen met en zonder opvang meegemaakt die helaas ook niet goed gingen. Ben inmiddels 58 jaar... 😉

"Groentje" zegt iets over het aantal berichten dat je hebt geplaatst, en niets over je verstand van konijnen😀.

Volgens mij gaan goed aangepakt koppelingen niet "vaak mis".

Als het misgaat tussen twee konijnen is het vaak in een van deze situaties:

- mensen kopen in de dierenwinkel een maatje voor hun konijn en zetten die erbij in het hok

- twee konijnen van het zelfde geslacht

- ruimtegebrek: twee konijnen in een klein hok, die er een uur per dag uit mogen

- konijnen te vroeg weghalen van neutraal terrein en in het verblijf van een van beide laten terwijl ze nog niet gekoppeld zijn 

- jonge konijnen koppelen. Het gaat vaak mis als ze volwassen worden en een eigen mening krijgen 

Ik heb geen idee waarom de koppeling bij jou na 4 dagen alsnog mis ging. Ik hoop dat Boaz snel weer hersteld is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@BoazHeel vervelend dat je koppeling zo gelopen is. Konijn zijn echt groepsdieren, net als cavia's. Ik heb meer problemen met koppelen gehad met mijn cavia's dan met mijn konijnen. Mijn ene zeugjes viel de andere aan met gevolg een beet in haar rug die ook wat bloede. Nu heb ik 2 koppeltjes. Cavia zijn over het algemeen iets makkelijker te koppelen maar net als bij konijnen moet er ook een klik zijn. 

Konijnen zijn veel aanhankelijker naar elkaar. Ik ben heel erg blij dat ik mijn konijn gekoppeld heb. Ze doen ontzettend veel samen. Elkaar wassen, eten, rennen, springen. 

Net als bij mensen moet er een goede klik zijn. En dan nog blijven die ook niet altijd bij elkaar. Het komt weleens voor dat een konijnenkoppeltje uit elkaar moet. Als je de konijnen goed gekoppeld hebt (ram+voedster , goede leeftijd) en ze voldoende woonruimte hebben komt dat helemaal niet zo vaak voor. 

Dat je een groentje word genoemd hecht ik geen waarde aan. Voor mij hoeft dat er ook niet bij. Ik zie mensen op het forum als konijnenliefhebbers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Boaz Hier op het forum zie je natuurlijk ook veel vaker koppelingen die mis gaan. Juist dan komen mensen om advies vragen. Over goede koppelingen worden niet vaak topics geopend. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Boaz:

Ik vraag mijzelf af of konijnen wel zo nodig een partner willen. Als dat zo is waarom zijn de meeste koppelingen dan zo moeilijk?  Ik heb nog nooit een konijnen stel in het wild gezien dat tegen elkaar aan ligt, elkaar wast enz. Dat in tegenstelling tot cavia's die echt in groepen leven.

Konijnen leven in het wild natuurlijk in hollen onder de grond, want het zijn prooidieren. Dus ik neem aan dat ze het meeste liggen, wassen en spelen in hun hollen doen. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met bij ons thuis, waar we al het gedrag van de konijnen in de gaten kunnen houden vanuit een veilige, beschutte omgeving. Verder hoeven ze bij ons hun leven niet te riskeren voor hun eten, dus kunnen ze veel relaxter liggen. Aan hun uitgebreide burchten en gangenstelsel zie je dat ze in het wild echt wel in groepen leven.

Ik heb tot nu toe alleen nog maar goede koppels gehad, die elkaar ook constant opzoeken om tegen elkaar aan te liggen of achter elkaar aan te rennen. Ik heb koppelingen tot nu toe wel altijd uitbesteed aan een opvang, omdat er dan altijd de mogelijkheid is om een andere partner te proberen als een koppeling mislukt. Tot nu toe nog niet voorgekomen dat de eerste keus meteen de juiste is, maar altijd met hechte koppels thuisgekomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Marjoleink:

"Groentje" zegt iets over het aantal berichten dat je hebt geplaatst, en niets over je verstand van konijnen😀.

Volgens mij gaan goed aangepakt koppelingen niet "vaak mis".

Als het misgaat tussen twee konijnen is het vaak in een van deze situaties:

- mensen kopen in de dierenwinkel een maatje voor hun konijn en zetten die erbij in het hok

- twee konijnen van het zelfde geslacht

- ruimtegebrek: twee konijnen in een klein hok, die er een uur per dag uit mogen

- konijnen te vroeg weghalen van neutraal terrein en in het verblijf van een van beide laten terwijl ze nog niet gekoppeld zijn 

- jonge konijnen koppelen. Het gaat vaak mis als ze volwassen worden en een eigen mening krijgen 

Ik heb geen idee waarom de koppeling bij jou na 4 dagen alsnog mis ging. Ik hoop dat Boaz snel weer hersteld is.

Okee, dat wist ik niet (dat van het aantal berichten dat men plaatst) 😁...

Geen van de vijf punten die je hierboven noemt was sprake van.

-Ik had de voedster van iemand die ruime ervaring heeft met konijnen, gelukkig mocht zij ook terug als de koppeling niet zou slagen, volgens haar was zij makkelijk te koppelen.

-Zeker niet van hetzelfde geslacht, die van mij is een al jong gecastreerde ram van nu ruim 1 jaar en zij was was ruim 1 jaar. 

-Na de eerste koppeling op neutraal terrein ('s-morgen vroeg) wat al binnen een paar uur er goed uit zag, zij likten elkaar en zaten tegen elkaar aan, gingen zij aan t eind van de dag naar het zeer ruime buitenverblijf wat inmiddels goed was schoongemaakt. De ruime ren is 24/7 open dus zeker niet opgesloten samen in een klein hok.  Vier dagen ging t goed, maar toen begonnen de aanvallen vd voedster. Boaz gewond, zij had niets.

-Volgens degene waar ik de voedster weer terug heb gebracht zou het nu beter zijn als ik hem met een jonge voedster (vanuit t nest) zou koppelen. Ik denk niet dat ik het weer aan durf. Het idee dat het fout gaat (na een koppeling) na een tijdje als ik er niet bij ben, ik zou geen rust hebben denk ik.  Vind het nu al erg dat ik Boaz dit heb aangedaan, hij is zo lief...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Boaz:

Je bent een Groentje omdat je nieuw bent op het forum.

Als je 25 berichten of meer hebt, dan promoveer je naar "lamprei", ofwel een babykonijntje 😂 Bij 250 posts word je "keutelaar", bij 500 posts "burchtenbouwer". Bij 1000 posts of meer ben je "wortelexpert" en boven de 2500 posts ben je "konijnoloog".  Dan mag je ook je eigen titel bewerken, zo ben ik de "Bunnybunch baas".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Boaz:

Okee, dat wist ik niet (dat van het aantal berichten dat men plaatst) 😁...

Geen van de vijf punten die je hierboven noemt was sprake van.

-Ik had de voedster van iemand die ruime ervaring heeft met konijnen, gelukkig mocht zij ook terug als de koppeling niet zou slagen, volgens haar was zij makkelijk te koppelen.

-Zeker niet van hetzelfde geslacht, die van mij is een al jong gecastreerde ram van nu ruim 1 jaar en zij was was ruim 1 jaar. 

-Na de eerste koppeling op neutraal terrein ('s-morgen vroeg) wat al binnen een paar uur er goed uit zag, zij likten elkaar en zaten tegen elkaar aan, gingen zij aan t eind van de dag naar het zeer ruime buitenverblijf wat inmiddels goed was schoongemaakt. De ruime ren is 24/7 open dus zeker niet opgesloten samen in een klein hok.  Vier dagen ging t goed, maar toen begonnen de aanvallen vd voedster. Boaz gewond, zij had niets.

-Volgens degene waar ik de voedster weer terug heb gebracht zou het nu beter zijn als ik hem met een jonge voedster (vanuit t nest) zou koppelen. Ik denk niet dat ik het weer aan durf. Het idee dat het fout gaat (na een koppeling) na een tijdje als ik er niet bij ben, ik zou geen rust hebben denk ik.  Vind het nu al erg dat ik Boaz dit heb aangedaan, hij is zo lief...

Het zou zomaar kunnen dat ze ergens van geschrokken zijn en het op elkaar hebben geprojecteerd, omdat ze nog niet stabiel genoeg waren.

Ik heb mijn Hazel eerst bij een opvang laten koppelen (waar ik achteraf niet tevreden over ben), ik kreeg toen een dametje mee naar huis. Alles zag er goed uit, zeiden ze. Na drie dagen was het ook vechten. Ik denk zelf aan twee dingen: 1. Ze zijn ergens van geschrokken en 2. Hazel was zichzelf niet -heel onderdanig- en werd zichzelf toen hij weer rust ging ervaren. Met als gevolg dat hij de dame niet meer wilde.

Ik voelde precies hetzelfde als jij, ik vond het zo zielig voor hem. Maar daarna toch weer geprobeerd bij een andere opvang (van de dierenbescherming) en hem op koppelvakantie gestuurd. Hij was drie weken weg. Na zes (echt waar) dames te hebben afgewezen, bleek hij neutraal tegenover eentje te zijn geweest. Uiteindelijk zijn zij een volle week samen geweest bij de opvang en heb ik ze mee terug naar huis genomen. Daarna: geen centje pijn thuis. Stapelgek op elkaar.

Ik mocht elke dag langskomen bij de opvang om even te kijken hoe het ging. Dat is ook de reden geweest dat ik heb doorgezet. Ik heb er geen spijt van dat ik de hele koppeling bij de opvang heb laten plaatsvinden. Het bracht alleen maar rust.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Evee:

Je bent een Groentje omdat je nieuw bent op het forum.

Als je 25 berichten of meer hebt, dan promoveer je naar "lamprei", ofwel een babykonijntje 😂 Bij 250 posts word je "keutelaar", bij 500 posts "burchtenbouwer". Bij 1000 posts of meer ben je "wortelexpert" en boven de 2500 posts ben je "konijnoloog".  Dan mag je ook je eigen titel bewerken, zo ben ik de "Bunnybunch baas".

En soms is dat ook best misleidend... Toen ik net hier op het forum kwam nam ik de berichten van mensen die al veel berichten hadden gepost veel serieuzer dan de berichten van 'nieuwere' mensen. Al na een paar weken kwam ik erachter dat mensen die veel berichten hebben gepost niet per definitie verstand hebben van konijnen. Sommige mensen reageren gewoon overal op of stellen ontzettend veel vragen of gaan overal tegenin. Tegenwoordig kijk ik dus meer naar de waardering van iemand in de groep (het aantal +jes ten opzichte van het aantal geposte berichten). Hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel. 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Ot en Siendaar kijk ik ook niet naar. Dat kan een vertekend beeld geven. Niet iedereen geeft je een waardering als je een goed advies geeft. Als er geen goede adviezen worden gegeven zijn er altijd genoeg mensen die dat laten weten en reageren. Evee houd ook goed de boel in de gaten. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn hier veel mensen met verstand van zaken, ook mensen die een opvang hebben en dus heel veel konijnen meemaken, en er zijn ook mensen die advies geven vanuit alleen hun eigen ervaring. Op zich niks mis mee, maar iedere situatie is anders. Maar naast evee zijn er ook 4 moderators, en met zijn allen lezen we mee, geven we advies en sturen we bij waar nodig. Je mag er dus van uitgaan dat je een zinvol advies krijgt. Disclaimer: ook wij zijn niet alwetend, behaalde resultaten uit het verleden etc....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-5-2020 at 22:45 zei Mira11:

@Ot en Siendaar kijk ik ook niet naar. Dat kan een vertekend beeld geven. Niet iedereen geeft je een waardering als je een goed advies geeft. Als er geen goede adviezen worden gegeven zijn er altijd genoeg mensen die dat laten weten en reageren. Evee houd ook goed de boel in de gaten. 😉

Je hebt gelijk, dit kan ook zeker een vertekend beeld geven. Maar ik heb inmiddels wel een beetje in de gaten welke personen de meest betrouwbare adviezen geven, voor mijn gevoel het meeste verstand van zaken hebben. Ik merk ook dat zij veel waardering krijgen in de groep voor hun bijdragen. Daarom vind ik het zelf wel fijner om daar naar te kijken dan naar het aantal bijdragen in de groep. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-5-2020 at 22:45 zei Mira11:

Regel 1: Evee heeft altijd gelijk

Regel 2: mocht Evee onverhoopt een keer ongelijk hebben, dan treedt onverkort regel 1 in werking😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites