Ga naar inhoud

Is dit een goeie ren

Etje
 Delen

Aanbevolen berichten

Het ligt eraan waar je de ren voor wil gebruiken. Als 24/7 verblijf voor een koppel (2 of meer) konijnen, dan is hij niet geschikt, dat is te klein. Als aanvulling op eem verblijf wat al aan de minimum grootte van 1m2 per konijn voldoet, dat kan wel. Hij is overdekt, dat is altijd fijn, maar hij lijkt niet erg hoog. Ook dat is een reden dat hij niet geschikt is als enkel verblijf.

Verder is hij van hout, dus houdt er rekening mee dat je hem wel regelmatig moet onderhouden tegen het weer. Dat is de reden dat ik zelf voor de metalen ren van zooplus ben gegaan, ook van outback. Die is net wat groter, en voldoet daarmee ook aan de minimale (wel echt minimale) grootte van de leefruimte van een koppel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Marjoleink:

Het hangt ook af van de springvaardigheden van je konijnen. Mijn ram maakte er een sport van om er uit te springen als ik de bovenkant opendeed om eten neer te zetten. Dus nu heb ik een ren van 80 centimeter hoog, tot zijn grote frustratie.

Bij ons doen ze alleen maar graven en springen vinden ze niks aan 

13 uur geleden zei happy211:

Het ligt eraan waar je de ren voor wil gebruiken. Als 24/7 verblijf voor een koppel (2 of meer) konijnen, dan is hij niet geschikt, dat is te klein. Als aanvulling op eem verblijf wat al aan de minimum grootte van 1m2 per konijn voldoet, dat kan wel. Hij is overdekt, dat is altijd fijn, maar hij lijkt niet erg hoog. Ook dat is een reden dat hij niet geschikt is als enkel verblijf.

Verder is hij van hout, dus houdt er rekening mee dat je hem wel regelmatig moet onderhouden tegen het weer. Dat is de reden dat ik zelf voor de metalen ren van zooplus ben gegaan, ook van outback. Die is net wat groter, en voldoet daarmee ook aan de minimale (wel echt minimale) grootte van de leefruimte van een koppel.

Het word aan het hok gekoppeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Etje:

Bij ons doen ze alleen maar graven en springen vinden ze niks aan 

Het word aan het hok gekoppeld

Is dit de enige ren die aan het hok komt? En hoe groot is het hok?

1 vierkante meter leefruimte is niet genoeg voor konijnen. Als je een standaard hok hebt, bijv. 1 meter bij 50 cm, dan hebben ze in totaal dus maar 1.5 vierkante meter permanente leefruimte als koppel, dat is te weinig. Minimaal is 4 vierkante meter permanente leefruimte voor een koppel, op vlak terrein, verdiepingen tellen er dus niet voor mee.

Op zich is het model ren wel prima, overdekt. Het gaas lijkt niet heel fijn te zijn, wat wel een risico geeft voor de kleinere roofdieren. Maar de grote rovers zullen er wel door tegengehouden worden. Maar als ze een grotere maat hebben, zou ik toch voor een grotere ren kiezen. Het is nog maar een kwart van de ruimte die ze minimaal nodig hebben namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Evee:

Is dit de enige ren die aan het hok komt? En hoe groot is het hok?

1 vierkante meter leefruimte is niet genoeg voor konijnen. Als je een standaard hok hebt, bijv. 1 meter bij 50 cm, dan hebben ze in totaal dus maar 1.5 vierkante meter permanente leefruimte als koppel, dat is te weinig. Minimaal is 4 vierkante meter permanente leefruimte voor een koppel, op vlak terrein, verdiepingen tellen er dus niet voor mee.

Op zich is het model ren wel prima, overdekt. Het gaas lijkt niet heel fijn te zijn, wat wel een risico geeft voor de kleinere roofdieren. Maar de grote rovers zullen er wel door tegengehouden worden. Maar als ze een grotere maat hebben, zou ik toch voor een grotere ren kiezen. Het is nog maar een kwart van de ruimte die ze minimaal nodig hebben namelijk. 

Me oude ren is kapot gegaan een dit is een tijdelijke ren we hebben er niet heel veel ruimte dus groter word lastig de oude was wel groter maar dat past nu niet ze krijgen later een ren van zeker 2 meter het hok is 2 meter ongeveer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .