Ga naar inhoud

Hoeveelheid hooi??


mammafelina

Aanbevolen berichten

Pffff! Sinds ik Fluffy heb ben ik zo onzeker over van alles.

 

Nu vraag ik me af of hij wel voldoende hooi eet en of de verhouding tussen hooi en brokjes wel goed is.

Voor de mensen die het nog weten, Fluffy is een konijntje van bijna 11 weken oud, weegt 700 gram en is nu 3 weken bij ons.

Volgens de dierenarts waar we van de week geweest zijn wordt hij zo’n 2 kilo, maar ze vond het wel lastig in te schatten.

 

Nu krijgt hij sinds gisteren 30 gram beaphar care + junior verdeeld over 2 porties (hiervoor 40 gram) omdat ik denk dat hij te weinig hooi eet.

Hij heeft een voeder/hooi bal helemaal gevuld met hooi in zijn hok hangen, maar deze is eigenlijk nooit leeg. Hij eet er trouwens wel van, maar ik vraag me af of het genoeg is.

 

Fluffy is natuurlijk nog in de groei, dus kan ik hem wel nog minder brokjes geven? Komt hij dan geen voedingsstoffen te kort? Op de zak staat dat hij 35 gram per kilo lichaamsgewicht zou moeten hebben, dat zou dan 70 gram zijn. Daar kom ik nooit aan.

Hij eet ongeveer de helft van zo’n hooi bal leeg in 24 uur, soms iets meer soms iets minder.

In de informatie hier op de site zag ik dat een konijn ongeveer 160 gram per kilo lichaamsgewicht moet eten, daar komt Fluffy volgens mij nog lang niet aan.

 

Wat raden jullie aan om te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou geloof ik niet nog meer minderen met brokjes. Hoe vaak ververs je het hooi? Ik doe dat 2x per dag, en ik zie hier dat net gevuld hooi interessanter is dan het oude hooi. 

Je zou nog wat verschillende soorten hooi kunnen proberen, om te kijken wat je konijn lekker vindt.

En hooi in de toiletbak leggen helpt vaak ook wel. Misschien is die bal toch wat lastig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is ook dat ze minder hooi eten met een hooibaal. Nu ligt er meer dan voldoende in hun grote bak die ook meteen een toilet is. Ze eten veel meer hooi als eerst. De ene soort vinden ze lekkerder dan de andere. 

Volgens mij staan er ook nog tips om je konijn meer hooi te laten eten op de site van Bunnybunch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .