Etje Geplaatst: 24 april 2020 Delen Geplaatst: 24 april 2020 Ik vroeg me af hoe jullie jullie konijnenhok en ren schoonmaken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 24 april 2020 Delen Geplaatst: 24 april 2020 Hier staan tips, als dat is wat je zoekt 😉 https://www.bunnybunch.nl/informatie/schoonmaken-van-een-konijnenhok Ik doe meestal op woensdag de toiletbakken en even vegen. Op zaterdag doe ik dan "grote" schoonmaak. Eigenlijk komt dat er op neer dat ik de toiletbakken doe, weer veeg, maar wel wat meer van z'n plek haal dan op woensdag. De nachthokken doe ik eigenlijk alleen als ze echt vies zijn, of als het te lang geleden is. Dat is dus niet wekelijks. Ik gebruik azijn en/of citronella bij de wekelijkse schoonmaak. De konijnen zijn - laat ik het afkloppen - vrij goed zindelijk op het moment, dat maakt dat ik er niet veel werk aan heb. Wel zo fijn. Ze helpen overigens graag zelf een handje mee 😉 Of zal ik zeggen... tegen 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 24 april 2020 Delen Geplaatst: 24 april 2020 De ren is heel makkelijk, ik heb een veger en blik met een lange steel, dus dan hoef ik niet veel te bukken (behalve om de speeltjes te verplaatsen zodat ik overal bij kan. Het hok is wat onhandiger, omdat de ren de bodemlades blokkeerd. Dus die schep/veeg ik leeg met een (kleinere) handveger en blik. Vervolgens met een vochtig sponsje met citronella alles even afsoppen (tegen vliegen), en met een sponsje water even afvegen. In de winter maak ik het dan droog met een oude handdoek, in de zomer laat ik het gewoon drogen. En dan weer vers stro erop. Dit doe ik ong 1x per week of iets minder, afhankelijk van hoe vies het is. Toiletjes 2 of 3 keer per week gewoon in de kliko leeggooien, vervolgens omspoelen onder de buitenkraan, eventueel ook met een sponsje met citronella enzo. De konijnen lopen intussen gewoon in de ren, te knabbelen op vallende strootjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten