Ga naar inhoud

Tattoo topic

Aanbevolen berichten

• Reacties 327
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Kijk, piepklein deze keer 😉 Huid nog een beetje opgevouwen door het folie wat ik er net vanaf heb gehaald        

Ik heb de S, met een klein hartje erbij voor Betsy ❤️

Dit is mijn tattoo van 5 jaar geleden. Hij staat op de binnenkant van mijn rechter onderarm. Dus je moet hem even ondersteboven bekijken haha. Het is eigenlijk een cover up. Daarom is hij iets donkerd

Mooi! Zowel de tattoo, als de betekenis voor jou.

De achtergrond had dus inderdaad details er in, dat was lastig te zien met het folie er omheen.

Bij mij plakten ze een soort medisch plastic folie op de tattoo, en dat moest ik geloof ik echt een paar dagen laten zitten. Dat vond ik echt prettig. Daardoor bleef het heel mooi schoon, en op het moment dat  het los begon te laten en ik het er af haalde, was het al een eind genezen. Er kleefde dus geen kleding aan vast, ik hoefde niet te smeren en te verzorgen de eerste dagen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond het met ons huisdierenhuishouden ook wel prettig. De katten, honden en konijnenharen zitten overal, ook in je kleding. Wel zo fijn dat er dan de eerste dagen van dat plastic op zit wat de wond netjes schoon houd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik heb wel gehoord van die folie maar nog nooit gehad helaas! Hier dus wassen wassen wassen en smeren, maar dat is bij mijn vorige tattoo ook gewoon goed gekomen. En mijn vriend moet dan nu inderdaad de konijnen even doen en ik mag niet echt met ze kroelen een paar dagen. Ach ja.

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uur geleden zei Eefje:

Ik vind het een beetje een oneerbiedige benadering voor iets wat voor mij belangrijk genoeg is om dmv een tattoo zo'n grote plek op mijn lichaam te geven. Zo is het vast niet bedoeld, dat weet ik wel, maar het valt niet lekker. Ik heb persoonlijke redenen hiervoor, er jaren over nagedacht, heel zorgvuldig een artiest uitgezocht die dit op een mooie manier een letterlijke plek kon geven. Het woord zeeknol is in de context die het voor mij heeft erg lomp.

Kom op, het is een heel grote tattoo, een zeepaardje is heel klein dus een hele grote is een zeeknol, gewoon een simpel woordgrapje. 😉  Zegt niets over jou of over de schoonheid van het plaatje of de betekenis erachter. Als het zo gevoelig ligt, dan kun je het beter niet op een voor de hele wereld leesbaar en voor 33.000 forumleden reageerbaar forum zetten. Je hebt een veelvoud van reacties van mensen die je tattoo geweldig vinden dus één reactie die jou niet bevalt/ niet goed valt, is dan iets waar je wellicht beter overheen kunt stappen of als het echt niet anders kan in een PM aankaarten. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nouja goed datzelfde kan nu over jouw opmerking gezegd worden. Jij zet het ook openbaar en dan mag er toch ook van gezegd worden dat het niet gewaardeerd wordt? 

Ik vond zelf de opmerking over 'de verstandige man' ook wel *ananas*. Alsof mensen met tatoeages niet verstandig zijn? Ieder zijn ding. Maar als er niet specifiek om een mening gevraagd wordt heb ik zoiets van, als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan niks 🤷‍♀️

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben van mening dat een negatieve mening alleen gegeven hoeft te worden als daar om gevraagd wordt, of als deze constructief is in de zin van opbouwende feedback. In het kader van doeslief lijkt het mij onnodig om een tattootopic in te stappen om daar te gaan benadrukken dat het zonde en niet jouw ding is. Net zoiets als op een konijnenforum gaan roepen dat konijnen niet je ding zijn en zonde van het geld of wat dan ook. Ik heb een leuke indruk van je en moet normaal gesproken altijd lachen om je reacties, in dit geval schoot hij verkeerd en gaf ik dat aan. Ik vind het jammer dat de reactie dan is dat ik degene ben die dan maar niet publiek moet posten. Je zou ook kunnen zeggen: dat was niet mijn bedoeling, ik geloof namelijk niet dat je erop uit was om mij tegen de haren te strijken en had het al achter me gelaten, maar nu gebeurt het weer. Ik stel dan ook voor dat als hier nog iets over gezegd moet worden, dat via pb te doen, zoals je zelf aangeeft. Wat mij betreft is het wel klaar en steken we onze energie weer in dingen waar we blij van worden.

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Smaken verschillen! Gelukkig ook maar, anders zou het een saaie wereld worden waarin iedereen er exact hetzelfde uit ziet.  Onthoud ook dat geschreven woord soms lastig te interpreteren is zonder gezichtsuitdrukking en toon erbij. Denk na voor je op "reactie plaatsen" drukt, en anders dan een tattoo is een bericht ook nog aan te passen tot 5 minuten nadat het geplaatst is.

Zullen we het verder gezellig en positief houden hier?

Een discussie is prima, het is immers een forum, maar niet op de persoon.

Als er behoefte is aan een topic "Meningen over meningen geven" start er gerust één en leef je uit, maar dit is niet de plek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Hoe gaat het vandaag met de tattoo, @Eefje? Pijnlijk, gezwollen, of valt het mee?

Beetje gezwollen, maar niet heel erg en als ik even goed laat luchten na het insmeren bijna droog. Ik heb een slobbertrui aan en daar plakt hij nauwelijks nog aan gelukkig. Ik merk dat er korstjes aan het vormen zijn, dus soms een prikkeldraadgevoel bij bewegingen. Al met al gaat het prima, maar ben ik wel blij als het eenmaal mooi dicht is. Ben toch bang voor infecties en dat het niet mooi heelt, dus hij wordt heel goed verzorgd ❤️.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het een hele gave tattoo geworden @Eefje Mooi om ook het verhaal te lezen dat er achter je kunstwerk schuilt, dat geeft het een extra dimensie. Zelf zou ik het niet durven hoor, zo groot. Ik zou wel eens mijn eigen tatoeage willen ontwerpen en die dan laten zetten, maar als puntje bij paaltje kunt denk ik: toch maar niet 😅 Wie weet ooit, als het blijf kriebelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wow, die is echt heel erg gaaf, @Eefje! Ik durf het zelf ook niet goed, maar vind ze bij andere mensen wel heel erg gaaf. Of nouja, niet allemaal dan, maar dat zijn dan weer de credits (of in dat geval juist niet) van degene die ze gezet heeft. Deze is wel echt supermooi! Als ik er ooit een overweeg, is de kans ook zeer groot dat ik naar haar ga. Deze tattoo-artist is wel echt bijzonder goed! Ik snap je keuze helemaal.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het ziet er niet uit nu, hij is enorm aan het vervellen, echt nasty. Ik moet me verbijten om er niet aan te pulken, er hangen echt stukken aan. Ik trek mijn truien uit boven de wastafel en dan valt er allemaal blauw gruis en grotere gekleurde stukken vel uit, ranzig 😆😆. Maar goed, gewoon verder met voorzichtig wassen en regelmatig smeren. Behalve de gigantische hoeveelheid vellen is het rustig, zwelling in mijn arm is weg, alles is mooi droog en nergens irritatie. Nu hopen dat hij netjes door de vervelling heen komt en er geen lichte vlekken onderuit komen ✌️. Het gaat in elk geval sneller dan overal wordt aangegeven, hopelijk blijft dat zo doorgaan! 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha ja de eerste week is geweldig 😆. Bij kleintjes valt het wel mee, mits goed gezet natuurlijk, maar die grote komen echt lappen vanaf 🤭. Dit is wel beter dan dat branderige en plakkerige van die eerste twee dagen dat het nog een open wond is 🙄.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja die mysterieuze folie weer! 

Als dit gewoon een schaafwond zou zijn zou ik zeker alles er af peuteren, korstjes peuteren is fijn, niet peuteren is ergerlijk. Oude longsleeve van mijn vriend aan en niet aan denken, lukt best, aangezien ik er nauwelijks nog iets van voel gelukkig. Maar in dit tempo heb ik over een dag of twee wel het meeste achter de rug, dat moet te doen zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...
1 minuut geleden zei IreneM:

Veel plezier! Ben wel heel benieuwd naar de ervaring 😁

Ik ook! Ik word tussen elf en twaalf getatoeëerd, ze willen dat we vroeg komen om nog wat brieven voor Amnesty international te schrijven naar mensen die onterecht in akelige gevangenissen zitten. Ik hoop dat iedereen die in dat uur wordt getatoeëerd rond diezelfde tijd moet komen, zodat ik wat te kletsen heb ook. Ben benieuwd naar de anderen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .