Spring naar bijdragen
IreneM

Tattoo topic

Recommended Posts

Een tattoo op handen, nek of gezicht zou ik ook nooit doen. Ik vind het ook niet mooi, vooral echt die grote nektattoos, lijkt net of je dan een enorme nek hebt ineens! 

Vriendin van mij heeft haar kind Joren genoemd. Ik dacht juist hmm ik had Joran mooier gevonden. Totaal geen associatie gehad blijkbaar 😆.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha gelukkig is mijn nek nog normaal formaat 😂 ik had deze week nog een afspraak voor een oor tatoeage. Was een goede 2 uur rijden, maar halverwege nog even gestopt, had ze de afspraak afgezegd 🙄 ivm doktersafspraak. Kan het wel begrijpen maar beetje jammer dat ik voor niks 2,5 uur had gereden en halve vrije dag kwijt (kon gelukkig smiddags nog werken dus niet hele dag kwijt). Volgende week nieuwe poging.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een mooie foto van een mooi koppie. 🥰 Ik zag ergens dat er ook dwergkonijnen bestaan met Löffelohrchen (echt hele kleine konijntjes met echt hele kleine oortjes, net alsof ze gewoon het middenstuk van het oor er tussenuit geknipt hebben), als het al een erkend ras zou zijn dan krijg je daar nooit een tatoeage in. Ze werden aangeprezen als speciaal voor kinderen, want al vanaf 5 weken handtam en zindelijk. 😱 

• Verward 1
  • Verdrietig 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei JokeC:

Wat een mooie foto van een mooi koppie. 🥰 Ik zag ergens dat er ook dwergkonijnen bestaan met Löffelohrchen (echt hele kleine konijntjes met echt hele kleine oortjes, net alsof ze gewoon het middenstuk van het oor er tussenuit geknipt hebben), als het al een erkend ras zou zijn dan krijg je daar nooit een tatoeage in. Ze werden aangeprezen als speciaal voor kinderen, want al vanaf 5 weken handtam en zindelijk. 😱 

Het was een prachtig konijn maar ik vond die oortatoeages (xD) altijd zo vreselijk ontsierend. Snap dat echt niet.

Lepeloren hebben juist iets grotere, althans, iets rondere oortjes dan kleurdwergen. Tenminste de exemplaren die ik in de opvang gehad heb. Afgelopen weekend nog eentje teruggezien omdat hij helaas z'n vriendinnetje verloren was. Wist je dat lepeloren (loffelohr klinkt natuurlijk net als bijv. widder i.p.v. hangoor of röhn i.p.v. ekster wat sjieker en interessanter) vaak zonder staart geboren worden? Blijkbaar is het gen dat voor die 'mooie' oortjes zorgt gekoppeld aan een genetische afwijking.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat er bij een (asiel?-)teefje een tatoeage gezet wordt om aan te geven dat ze gecastreerd is, is misschien niet zo heel gek, al ben ik zelf helemaal geen voorstander van al dat gecastreer. Bij een reu lijkt me dat tamelijk overbodig. Je moet wel echt slechtziend zijn om niet te zien dat een reu zijn ballen mist toch? Ik weet dat in sommige landen bij gecastreerde zwerfhonden van die gele oormerken in de oren geperst worden, zodat je van veraf kunt zien dat zij niet meer voor nageslacht kunnen zorgen. Brrrr.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In landen waar ze enorm veel zwerfhonden hebben kan ik het me nog voorstellen, zeker aangezien daar ook wel eens minder leuke maatregelen worden genomen om populaties in te dammen. Ik bedoel, ik kan voorstellen dat je als organisatie die veel moeite doet om te neutraliseren graag wil dat het voor iedereen duidelijk is. In dat geval is het ook vooral sneu dat het nodig is. Zo'n tatoeage om aan te geven dat ze geneutraliseerd zijn wordt neem ik aan tegelijk met de ingreep gezet waardoor het dier nog verdoofd is. In Nederland worden er op jaarbasis zo'n 40.000 raskonijnen getatoeëerd, zonder verdoving, terwijl honden al zo'n 15 jaar niet meer getatoeëerd mogen worden. 🤷‍♀️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het daar wel mee eens dat ze gecastreerde zwerfhonden van afstand herkenbaar maken, het is alleen zo sneu dat er zoveel zwervers zijn. Ik weet nog wel dat 20 jaar geleden mijn geïmporteerde Border Collie pup getatoeëerd moest worden (ze had al een chip). Toen ze een jaar oud was, waren de papieren pas in orde bij de Raad van Beheer en werd ze bij een dierenarts door een tatoeëerder van de Raad huplakeetje zonder verdoving getatoeëerd in beide prachtige oortjes. Ik schrok me een hoedje, want ik dacht dat ze een verdoving zou krijgen. Dierenarts en tatoeëerder stonden te ouwehoeren met elkaar en zonder maar een tel aandacht te geven aan het hondje pakte die vent een oortje en perste hij die tang met nummer erin, hondje gillen, poepte van schrik en pijn, andere oortje ook, kledder inkt in haar oren, 50 gulden afrekenen graag voor het gebruik van de behandelkamer van de dierenarts. Wat een trauma. 

En bij konijnen doen ze dit dus nog steeds? Wat een mishandeling, verschrikkelijk. Is dat luiheid, geldkwestie of desinteresse dat ze konijnen niet chippen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij konijnen doen ze dit nog steeds en op exact de manier die jij beschrijft. Ik vermoed dat het grotendeels een geldkwestie is in combinatie met de andere twee factoren die je noemt. Het is natuurlijk voor een fokker die tien(tallen) nagenoeg identieke konijnen heeft een makkelijke manier om te zien wie wie is (zowel thuis als op een tentoonstelling) zonder dat je met een (dure) chipreader rond moet gaan. Daarnaast is tatoeëren vele malen goedkoper.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi hoor! Ik heb eigenlijk nog nooit eerder een oortattoo gezien. Zal vast wel zeer hebben gedaan op die plek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi subtiel @IreneM

Ik ben vrijdag 13 november aan de beurt, had geluk met een gaatje in haar agenda, anders had ik tot mei moeten wachten! Vind het wel spannend toch hoor, zo groot en op mijn onderarm. Maar ik heb er ook veel zin in!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt 😁 

@Mira11 Had ik ook gedacht, maar deze was de minst pijnlijke tot nu toe! Het is dat de machine zo'n herrie maakt dicht bij je oor, anders had ik makkelijk in slaap kunnen vallen 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Eefje:

Mooi subtiel @IreneM

Ik ben vrijdag 13 november aan de beurt, had geluk met een gaatje in haar agenda, anders had ik tot mei moeten wachten! Vind het wel spannend toch hoor, zo groot en op mijn onderarm. Maar ik heb er ook veel zin in!

Je gaat een kunstwerk krijgen, ongetwijfeld.  😘 Die van mij is aardig geheeld nu en ben er zo blij mee. ❤

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanochtend weer een laserbehandeling gehad. Ik had gehoopt dat het iets minder pijnlijk zo zijn, omdat er nu minder inkt in de huid zit, maar omdat de laser steeds hoger wordt gezet, blijft de pijn hetzelfde. Jammer maar helaas. 🤪 Nu dus de derde behandeling gehad en het schiet best wel op. Ben benieuwd hoe het er over 10 weken uitziet en met hoeveel behandelingen ik klaar ben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, dat is wel jammer ja! Ik zag van de week nog iemand die had gelaserd en die had allemaal blaren die waren gaan lekken. Zag er fraai uit 🙈

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites