Ga naar inhoud

Tattoo topic

IreneM
 Delen

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik vind watercolor tatoeages ook heel mooi, maar ben altijd bang dat dat niet lang zo blijft naarmate de kleuren vervagen. Heb er geen ervaring mee, dus misschien zit ik wel fout. 😉

Dat heb ik dus ook! Ik heb wel wat kleur in mijn tatoeage laten gebruiken, maar misschien is het mijn huidtype en huidskleur (dat vermoed ik zelf) of de plek van de tatoeage, ik vind dat het bij mij best wel snel vervaagd is. Ik zou dus zelf niet snel voor een ontwerp met veel kleur kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Dollie:

Ja maar dat is met alle tatoeages, het is echt een kunst op zich wat mij betreft.

Absoluut, daarom bekijk ik ook per tatoeage die ik wil verschillende artiesten. De één is goed in het ene, de ander in het andere. En sommigen zijn gewoon helemaal heel slecht 😢

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Evee:

Dat heb ik dus ook! Ik heb wel wat kleur in mijn tatoeage laten gebruiken, maar misschien is het mijn huidtype en huidskleur (dat vermoed ik zelf) of de plek van de tatoeage, ik vind dat het bij mij best wel snel vervaagd is. Ik zou dus zelf niet snel voor een ontwerp met veel kleur kiezen.

De mijne op mijn been heeft heel veel kleur en is nog nauwelijks vervaagd, alleen op de stukken waar geel in oranje overloopt zie ik wat huid er doorheen, maar dat valt niet op. Verder is hij nog hartstikke fel. Ik heb hem nu vier jaar en hij ziet behoorlijk wat zon in de zomer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
1 uur geleden zei IreneM:

Kan je al veel verschil zien na de 1e sessie? Ben eigenlijk wel benieuwd naar tussendoorfoto's 😬

Je kan zeker al verschil zien! Ik heb de kliniek even een mailtje gestuurd of ze mij de foto's willen toesturen, want ik heb het zelf niet netjes bijgehouden en heb geen beginfoto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-7-2020 at 23:22 zei Eefje:

Ik heb in september mijn intake bij Lainey. Geen idee hoe lang het daarna duurt voordat ik echt aan de beurt ben, maar dat geeft niet, liever wat langer wachten op een super mooie!

Eefje.... ik las hier even mee toevallig..... ik krijg 18 en 19 augustus mijn tattoo van Lainey. (2 x 6 uur zitten) Een lang gekoesterde wens, die in vervulling gaat. Ik had mijn intake 5 maart, en ben dus al een poosje af aan het tellen. Ik krijg hem als kadootje, voor mijn 50ste verjaardag.  Zij is zo geweldig, ik wilde dit al jaren, ben groot fan van haar 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei Sharon uit Nijmegen:

Ik laat het je weten (en zien) als het achter de rug is.  Zie wel enorm tegen de 2 x 6 uur op hoor. Mijn langste zit was ooit een keer 3 uur, dus dit is andere koek. Ps.... ik krijg hem op mijn kuit.

Ik heb er ook een op mijn onderbeen, was 1 sessie van 7 uur en eentje van 4. Dat was wel erg lang die eerste keer, maar het voordeel van je onderbeen vond ik dat het ver weg voelt van je hoofd en romp als je snapt wat ik bedoel. Ik kon de pijn daardoor een beetje negeren ofzo. Dat was bij de tattoo op mijn buik echt niet te doen. Dat voelde veel invasiever. (Is dat een nl woord 🤨).

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Eefje:

Ik heb er ook een op mijn onderbeen, was 1 sessie van 7 uur en eentje van 4. Dat was wel erg lang die eerste keer, maar het voordeel van je onderbeen vond ik dat het ver weg voelt van je hoofd en romp als je snapt wat ik bedoel. Ik kon de pijn daardoor een beetje negeren ofzo. Dat was bij de tattoo op mijn buik echt niet te doen. Dat voelde veel invasiever. (Is dat een nl woord 🤨).

Zit wat in,  je redenering.  Ik klamp me er aan vast ☺

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Dit is mijn tattoo van 5 jaar geleden. Hij staat op de binnenkant van mijn rechter onderarm. Dus je moet hem even ondersteboven bekijken haha. Het is eigenlijk een cover up. Daarom is hij iets donkerder uitgevallen. Maar je ziet niks meer van wat er onder zat het is echt meesterlijk gedaan. Betekenis is de vlinder die staat voor verandering en transformatie en vrijheid en de bloesems staan voor de tere schoonheid van het tijdelijke en vergankelijke van het leven. Zoals de bloesems in de lente altijd kortstondig bloeien en met één windvlaag weg gewaaid worden. Genieten van het moment en dankbaar zijn voor de mooie momenten in het leven en vooral accepteren dat niks voor altijd is. 

tattoo.jpg

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-6-2020 at 12:00 zei Pablo&Lola:

Ik vind watercolor tatoeages ook heel mooi, maar ben altijd bang dat dat niet lang zo blijft naarmate de kleuren vervagen. Heb er geen ervaring mee, dus misschien zit ik wel fout. 😉

Dit is mijn watercolor tattoo. Hij zit er nu bijna 4 jaar en is eigenlijk nauwelijks vervaagd. 

130107FA-B377-48B5-8D62-EB91D55FE029.jpeg

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Ik heb mijn intake gehad, het wordt een natuurgetrouw zeepaardje met achtergrond op mijn rechter onderarm. Ze heeft de hele lengte van mijn onderarm nodig. Maar mooie kunst heeft ruimte nodig, ik ga er gewoon voor. Ik wil het al zo lang, maar steeds doe ik het niet, want wat vindt men ervan als die tattoo zo zichtbaar is. Maar ja, je kunt het mooi vinden of niet, of er echt nog een negatief imago aanhangt, volgens mij niet heel erg, tenzij je iets aanstootgevends hebt. En bij twijfel in bepaalde situaties zorg ik gewoon voor lange mouwen. Eind dit jaar begin volgend jaar ben ik een keer aan de beurt!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaaf hoor! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden!

Zolang je het vrij makkelijk met kleding kan afdekken, in de paar situaties in je leven dat dat nodig is,  zie ik ook niet in wat er erg aan is. Ik heb het idee dat het toch wel aardig geaccepteerd begint te raken overal.

Ik zou zelf wel heel voorzichtig zijn met tattoo's op mijn handen, nek en gezicht. Ik denk niet dat ik dat ooit zou doen. Hoe mooi je het ook vind, er zitten gewoon wel vooroordelen aan waarmee je te maken krijgt. En als ze éénmaal staan, heb je ze niet zomaar weer weg als je er spijt van krijgt. Dat zijn namelijk de paar plekken waar afdekken met kleding niet makkelijk gaat.  Het is niet dat je even een blouse of lange broek aan kan trekken om het te verbergen.

Maar het scheelt inderdaad ook wat je precies laat plaatsen. Hoewel, je weet nooit wat er in de toekomst nog gaat gebeuren, dat zeepaardjes opeens het logo worden van iets wat totaal niet kan. Een of andere terreur organisatie of een politieke partij waar je het zelf totaal niet mee eens bent. Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar je weet het nooit. Dat is net als dat niemand met goed verstand zijn kind nog Adolf, Joran of Corona oid. gaat noemen. Mag ik hopen tenminste. Maar mensen die die naam al hadden, moeten daar wel nog mee leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het altijd wel fascinerend dat er zo'n sterke associatie met de naam Joran is. Zou dat komen omdat het toch een niet helemaal gangbare naam is? Ik bedoel, ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik denk dus bij Joran ook gelijk: Dat zou ik niet doen... Terwijl bij een Marc, Jos, Michael (om maar wat namen te noemen van moordenaars die de afgelopen jaren veel in het nieuws waren) zou de associatie niet eens in me opkomen.

Leuk dat de knoop doorgehakt is Eefje! Wat mij betreft is de tijd dat je vooral geen grote/zichtbare tatoeages moet hebben ook wel geweest ja, al snap ik wel dat je voor iets kiest wat in een uitzonderlijke situatie toch met lange mouwen verborgen kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .