Ga naar inhoud

Tattoo topic

IreneM
 Delen

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik heb inmiddels mijn eerste laserbehandeling gehad en ik kan je zeggen dat de behandeling het meest pijnlijke is wat ik ooit heb meegemaakt (lichamelijk dan). Ik dacht dat ik best wel een hoge pijngrens had, maar jeetje, wat viel dat tegen zeg! Ik lag tijdens het laseren half te shaken op de behandelstoel en na de behandeling was ik ook wel even goed duizelig. Maar goed, ik heb het overleefd en het is voor een goed doel. Nu twee maanden de tijd om bij te komen (en de pijn te vergeten, haha). 

Is dat wel goed gegaan dan? Ik heb ook laserbehandelingen gehad maar ik heb echt niet zoveel pijn gehad. Sommige plekjes zijn gevoeliger dan anderen maar nergens deed het echt veel pijn. Het voelde als een heleboel speldenprikjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Mira11:

Ik heb idd gehoord dat het echt heel erg pijnlijk is. Moet je na die 2 mnd weer opnieuw?

Nou dat was het zeker. Na twee maanden mag ik opnieuw, ja. Als het goed is, is er dan al aardig wat inkt verdwenen en zou de tweede behandeling daarom minder pijnlijk moeten zijn (hoe minder inkt, hoe minder pijnlijk). Het totaal aantal behandelingen is onder andere afhankelijk van de hoeveelheid inkt in de tatoeage, de leeftijd van de tatoeage en hoe snel je lichaam de verguisde inktdeeltjes afvoert, dus ik hoop maar dat het bij mij snel klaar is. 

7 minuten geleden zei Marjoleink:

O dat klinkt niet fijn. Is dat normaal, dat het zo'n pijn doet?

Ik denk dat het ook wel afhankelijk is van de plek en de hoeveelheid inkt. De lijntjes die bij mij een keer zijn bijgewerkt deden het meeste pijn, omdat daar dus dubbel zoveel inkt zit. Oja, en hij zit tussen mijn schouderbladen bij de ruggengraat, niet de meest pijnloze plek.

😉

10 minuten geleden zei BunnieHop:

Is het gewoon 1 behandeling waar je er dan compleet vanaf bent?

Ik zoek al een tijdje iemand die ervaring heeft met een laserbehandeling, aangezien ik met een paar mislukkingen rond loop en het zo niet echt durf zonder iemand gesproken te hebben.

Ik verwacht niet dat ik er met één behandeling van af ben, haha. Maar het totaal aantal behandelingen is per persoon verschillend en onder andere afhankelijk van de dingen die ik hierboven noem, zoals de leeftijd en kleur van de tatoeage, de hoeveelheid inkt die erin zit, de laser die ze gebruiken en de reactie van je lichaam. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Floppyears:

Is dat wel goed gegaan dan? Ik heb ook laserbehandelingen gehad maar ik heb echt niet zoveel pijn gehad. Sommige plekjes zijn gevoeliger dan anderen maar nergens deed het echt veel pijn. Het voelde als een heleboel speldenprikjes.

Ik mag hopen van wel, haha. Met welke laser ben jij behandeld en op welke plek? Bij mij voelde het meer als een constante reeks van elastiekjes die keihard op de huid werden afgeschoten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de kliniek waar ik ben geweest gebruiken ze voor tatoeages en littekens verschillende lasers, dus ik heb geen idee of je daar dezelfde laser voor zou kunnen gebruiken. 

Ik ben trouwens met twee apparaten behandeld: een laser voor de inkt en een apparaat dat kleine gaatjes in je huid maakt voor een sneller herstel en om littekenweefsel te voorkomen. Dat laatste vond ik een stuk minder pijnlijk dan de laser. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net even gespiekt toen ik er een nieuw gaasje op ging doen en ik zie al wel duidelijk vervaging. Een aantal lijnen vertonen ook al 'gaatjes', dus dat is een goed teken! 😄 Het doet inmiddels ook geen pijn meer en er zijn geen blaren te zien. Het is nog wel rood en wat opgezet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 25-4-2020 at 12:05 zei Pablo&Lola:

Dit was mijn eerste. Het leek mij wel leuk en ironisch om mijn gescheiden ouders gezamelijk in een tatoeage te vereeuwigen (mijn ouders vinden 'm cool, mijn stiefmoeder wat minder, haha). Gezet door een thuistatoeëerder (zou het nu alleen nog maar professioneel laten doen, maar was toen jong en naïef), maar desondanks ben ik er nog steeds blij mee. 

Screenshot_20200424_200448.jpg

Ik vind hem wel heel strak voor een thuis tatoeerder ! Mooi zeg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei IreneM:

Alleen in de nek, het komt niet op mijn hoofd /schedel. Dus ik weet niet of je daar wat aan hebt 😅

Opzich wel hoor, ik moet alleen weten hoe dat voelt 😛

ik kan nog wel eens een 'stuiptrekking' krijgen als mijn lichaam het niet eens is met een beweging 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei IreneM:

Tot nu toe het minst pijnlijk. Eigenlijk voelde ik er niets van, behalve dat ik erg lang met een gebogen nek moest zitten en dat was niet zo fijn.

Ja dat is begrijpelijk haha.

Dan denk ik dat ik toch een keertje naar de shop ga om te kijken..

Ben nog niet zeker van mijn zaak, maar t lijkt me wel superstoer om een tatoeage op de zijkant van m'n hoofd te zetten (en een beetje gestoord, haha)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Ik ben van plan veranderd. Of eigenlijk niet echt, maar wel over wat ik als eerste wil. Al jaren wil ik om persoonlijke redenen een zeepaardje. Maar ik wist niet precies waar en als ik voorbeelden zoek op internet vind ik het altijd van die plakplaatjes, weinig artistiek, of te meisjesachtig gemaakt. Ik krijg dan zo'n ik ben 16 en ik wil een tattoo maar ik durf eigenlijk niet idee. Toch wil ik hem niet te groot op een plek waar ik hem wel kan zien maar hij niet direct heel erg opvalt, omdat het iets persoonlijks weergeeft wat ik nou eenmaal bij me draag en me gevormd heeft, maar geen prominent onderdeel van mijn leven uitmaakt. Ik heb bedacht dat ik hem aan de binnenkant van mijn linker bovenarm wil en dan alsof hij geschilderd is. Zoiets als dit, maar dan voor mij ontworpen in de kleuren die ik wil. 

Screenshot_20200619-081327.thumb.png.52704edbc91c06e0d2bc6decef8488de.png

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .