Spring naar bijdragen
IreneM

Tattoo topic

Recommended Posts

12 uur geleden zei Pablo&Lola:

Cool! Heb je iets speciaals met de Mayacultuur (visioenslang, quetzal)? 

Ja, dat heb ik zeker! Ben sowieso een midden Amerika gekkie, dat is mijn lievelingsplek op aarde. Maar de quetzal staat voor mij los van de Mayacultuur. Ik was er enorm van onder de indruk toen ik het geluk had er een paar te zien in Panama. We waren een trail aan het lopen, niet op zoek naar quetzals, ik was me niet zo bewust van die vogels eerlijk gezegd. Eerst zag ik er eentje een boom in vliegen, ik dacht vooral: heeee die had mooie kleuren, kijk zijn staart hangt nog naar buiten! Toen zei Marcel: oooh dat is een quetzal! Ik wist dat nieteens haha! Hoe ik dat heb kunnen missen is ook een raadsel want die beestjes worden echt overal afgebeeld daar 🤦. Toen wisten we wat voor geluid ze maakten en hoorden we er meerdere. Vooral eentje zat erg dichtbij en bleef mooi zitten, we hebben hem zeker een half uur van alle kanten mogen bewonderen 😍. Soms geeft de natuur je van die onverwachte momenten dat je wel kunt janken van geluk, dit was er zeker eentje! En dat is een gevoel waar ik af en toe aan herinnerd moet worden. Bovendien weet ik zeker dat mijn artiest hem zo vreselijk mooi kan maken, bijna zo mooi als hij in het echt is! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even een vraagje voor de mensen met een kleurentatoeage: Hebben jullie het idee dat kleur sneller vervaagt dan zwart? Of merken jullie geen verschil? 

Ik vind kleurentatoeages supermooi en zwart vervaagt natuurlijk ook altijd wat, maar ik ben benieuwd in hoeverre kleuren, zoals rood of groen, naar verloop van tijd veranderen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kleuren worden altijd wel wat fletser dan als het net gezet is natuurlijk. Ik vind mijn hert/vogels-tattoo nog steeds heel mooi, maar die heb ik ook pas 1,5 jaar. Geen idee hoe het is over 20 jaar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei IreneM:

Kleuren worden altijd wel wat fletser dan als het net gezet is natuurlijk. Ik vind mijn hert/vogels-tattoo nog steeds heel mooi, maar die heb ik ook pas 1,5 jaar. Geen idee hoe het is over 20 jaar. 

Die is ook echt heel mooi! Smeer jij je in met factor 50 als je de zon in gaat of doe je iets anders om vervagen tegen te gaan? Mijne zitten op plekken die nooit echt vol in de zon zitten, dus ik ben er zelf nooit zo mee bezig, maar ik kan me voorstellen dat dat misschien anders is als je zo'n mooie, grote kleurentatoeage op je arm of been hebt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de mijne nu vier jaar, heb hem in het begin goed beschermd tegen de zon, nu smeer ik hem gewoon mee met de rest van mijn lijf. Kleuren zijn nog super mooi, het is alleen wel heel zichtbaar als ik weer eens woestijnbenen heb, dan ligt er echt een witte waas over 🙈. Ff wat bodylotion erover en de kleuren springen er weer uit! Hoe lang dat zo is geen idee, in vier jaar tijd heb ik hem gelukkig nog niet zien vervagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Pablo&Lola:

Die is ook echt heel mooi! Smeer jij je in met factor 50 als je de zon in gaat of doe je iets anders om vervagen tegen te gaan? Mijne zitten op plekken die nooit echt vol in de zon zitten, dus ik ben er zelf nooit zo mee bezig, maar ik kan me voorstellen dat dat misschien anders is als je zo'n mooie, grote kleurentatoeage op je arm of been hebt. 

Dankje 😊 Mijn bovenbeen zit niet zo heel vaak in de zon, maar ik smeer het gewoon mee met de rest van mijn lichaam als ik echt buiten ga zitten, ook in de schaduw wel. Ik weet niet zeker welke factor ik gebruik, maar volgens mij 50.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat de kleur bovenop mijn schouder meer vervaagt omdat je daar toch kleding hebt die wat meer schuurt / rugzak op hebt enz. Ik heb hem nu 3 jaar denk ik. Ik vind het niet heel storend hoor, maar als ik hem zou uitbreiden zou ik wel vragen of de kleur er misschien iets harder, iets donkerder in gezet kan worden. Ik smeer hem overigens wel in met factor 50 als ik in de zon ga. Hij valt meestal onder mijn kleding / t-shirt, dus als ik echt in een hemdje ga of naar het strand ofzo, smeer ik dus wel flink.

Ik zal eens kijken of de foto van dat hij net gezet is nog op de ig van de tattoeerder staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, wist ik ook niet, maar blijkbaar mogen paramedische klinieken vanaf 29 april weer open. Ik zat nog te denken of ik het zelf niet wilde uitstellen, voor de zekerheid, maar ik neem aan dat zij ook wel de nodige voorzorgsmaatregelen treffen. En bij symptomen thuisblijven, natuurlijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is gek. Mijn fysiotherapeut gaat inderdaad weer open, maar die geven aan dat acupunctuur en osteopathie nog niet mogen opstarten. Dus of die zijn vergeten in de lijst met beroepsgroepen die weer van start mogen, of de regels zijn niet helemaal duidelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kon vrijdag ook weer terecht bij de botoxkliniek, dat verbaasde mij. Wel heel fijn want ik had weer veel hoofdpijn de laatste tijd omdat het was uitgewerkt. Hij gaf aan dat ze, omdat het artsen zijn, heel goed weten hoe ze met hygiëne om moeten gaan. Maar het is in de meeste gevallen esthetisch, niet medisch wat ze doen en ze maken ook gebruik van die goeie mondkapjes. Ik blijf het apart vinden, maar ben wel blij dat ik weer bij hen en mijn mondhygiënist terecht kan. Nu de kappers nog! 

Veel succes morgen! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil ook naar de kapper! Mijn pony knippen gaat nog, maar verder loop ik echt voor schut. Ik heb zoveel haar dat de kapper het altijd heel erg uitdunt, en dat kan ik zelf natuurlijk niet. Het is nu echt een beetje "haar, waar ga je met dat hoofd naartoe".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn haar is ook echt een rare coupe aan het worden. Ik heb kort haar en het zit niet best meer. Wel de voorkant wat geknipt maar de rest durf ik niet aan.😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Marjoleink:

Ik wil ook naar de kapper! Mijn pony knippen gaat nog, maar verder loop ik echt voor schut. Ik heb zoveel haar dat de kapper het altijd heel erg uitdunt, en dat kan ik zelf natuurlijk niet. Het is nu echt een beetje "haar, waar ga je met dat hoofd naartoe".

Oooh jaloers! Ik heb van dat super dunne fluthaar waar een halve fles mousse in moet om een flauwe hint van volume te krijgen.. maar het is wel weer mooi donkerbruin zonder zongebleekte delen en wat grijze haren want ik heb het gisteren geverfd 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Eefje:

Oooh jaloers! Ik heb van dat super dunne fluthaar waar een halve fles mousse in moet om een flauwe hint van volume te krijgen.. maar het is wel weer mooi donkerbruin zonder zongebleekte delen en wat grijze haren want ik heb het gisteren geverfd 🙂

Ik zal het voor je bewaren als ik naar de kapper ben geweest🤣.

Het is wel vreselijk steil, het kan maar een kant op en dat is omlaag.

@Pablo&Lola die zou er wel iets moois van maken ja. Daar ben ik juist heel bang voor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels mijn eerste laserbehandeling gehad en ik kan je zeggen dat de behandeling het meest pijnlijke is wat ik ooit heb meegemaakt (lichamelijk dan). Ik dacht dat ik best wel een hoge pijngrens had, maar jeetje, wat viel dat tegen zeg! Ik lag tijdens het laseren half te shaken op de behandelstoel en na de behandeling was ik ook wel even goed duizelig. Maar goed, ik heb het overleefd en het is voor een goed doel. Nu twee maanden de tijd om bij te komen (en de pijn te vergeten, haha). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik heb inmiddels mijn eerste laserbehandeling gehad en ik kan je zeggen dat de behandeling het meest pijnlijke is wat ik ooit heb meegemaakt (lichamelijk dan). Ik dacht dat ik best wel een hoge pijngrens had, maar jeetje, wat viel dat tegen zeg! Ik lag tijdens het laseren half te shaken op de behandelstoel en na de behandeling was ik ook wel even goed duizelig. Maar goed, ik heb het overleefd en het is voor een goed doel. Nu twee maanden de tijd om bij te komen (en de pijn te vergeten, haha). 

Ik heb idd gehoord dat het echt heel erg pijnlijk is. Moet je na die 2 mnd weer opnieuw?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Is het gewoon 1 behandeling waar je er dan compleet vanaf bent?

Ik zoek al een tijdje iemand die ervaring heeft met een laserbehandeling, aangezien ik met een paar mislukkingen rond loop en het zo niet echt durf zonder iemand gesproken te hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites