Spring naar bijdragen
IreneM

Tattoo topic

Recommended Posts

Ik zal maar beginnen. Mijn eerste tattoo was op mijn linker onderbeen. Eerst aan de buitenkant, maar na een paar maanden heb ik de tattoo rondom laten uitbreiden. Punten voor degene die de konijnen vindt. 

488687044_Schermafbeelding2020-04-24om17_14_23.png.1f25db79fbda1f35949b5afb4a370658.png

Daarna een tatoeage in mijn nek laten zetten. Een vegvisir, dit is een middeleeuws IJslands symbool.

1528349731_Schermafbeelding2020-04-24om17_15_55.png.47545e8ab14fbdea4c9df4bfe13457c9.png

Vervolgens een tattoo op mijn rechterbovenbeen. Hert met een pimpelmeesje en roodborstje. Ik wil op mijn linkerbovenbeen nog een herfstige tattoo laten zetten.

278475438_Schermafbeelding2020-04-24om17_17_28.png.436c68ff7a107d98fbab9c1dd1e732d7.png

De laatste twee staan op mijn linkeronderarm. De bovenste is geinspireerd op een natuurgebied in de buurt, de Bergvennen. De onderste is een aandenken aan mijn zusje die vorig jaar overleden is.

1060441924_Schermafbeelding2020-04-24om17_18_31.png.89381c6b6ffb9d080448b105fbea35b0.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei IreneM:

Ik zal maar beginnen. Mijn eerste tattoo was op mijn linker onderbeen. Eerst aan de buitenkant, maar na een paar maanden heb ik de tattoo rondom laten uitbreiden. Punten voor degene die de konijnen vindt. 

488687044_Schermafbeelding2020-04-24om17_14_23.png.1f25db79fbda1f35949b5afb4a370658.png

Ik zie er 2, plus een die ook een kat zou kunnen zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een kleine feniks aan de zijkant van mijn buik en deze op mijn linker onderbeen. Hij loopt rond, de onderste foto draait steeds als ik hem upload, dus moeten jullie het niet mee doen. Het is een Maya afbeelding van de visioenslang. Ik had hem gevraagd zo dicht mogelijk bij de originele stijl te blijven. Ik ben er nog altijd erg blij mee, hij is super strak gezet, lekker kleurrijk en de kleuren lopen zo mooi over, maar dat zie je op de foto niet zo heel goed.

FOTO_20200424_174034.jpg.569e0d0eb0beadcbd687c8e31c12c95a.jpgIMG_20200225_165251697.thumb.jpg.a66de287f4c3e66a07a389239f6d85c0.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauw, wat een mooie creaties 😍

Ik heb er, tot nu toe, 2. 
Op m’n linker onderarm aan de binnenkant staat een veer met de tekst uit de film Forest Gump “Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.” Laten zetten op m’n 30e verjaardag. Mijn favoriete film en een citaat die voor mij zó ontzettend waar is... 

En op m’n rechter onderarm aan de buitenkant staat een beetje verdrietig kijkend egeltje, ietwat geïnspireerd op Eyoor van Winnie the Pooh. Bewust gekozen voor een waterverf-kleur. Die egel staat voor mij voor m’n psychische rugzak die ik meedraag. 
Nog geen dag spijt gehad van beide tattoos. 

Ben nu aan het kijken voor twee nieuwe tattoos. Ik wil een feniks die door m’n beste vriend getekend is op m’n linker bovenarm met een stuk tekst erbij maar weet niet of dat haalbaar is. En ik wil op m’n been graag iets persoonlijks hebben, maar daar heb ik pas 2 delen ontwerp écht van dat ik denk ‘ja das vet, zo wil ik het’. Dus na de Corona maar eens met een tattoo-meneertje gaan zitten en kijken wat de mogelijkheden zijn.  

8FBE4D3A-7360-4629-86C9-7A36E48062A3.jpeg

B0054640-7936-4C3E-9D0F-6A1C6E03595C.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit was mijn eerste. Het leek mij wel leuk en ironisch om mijn gescheiden ouders gezamelijk in een tatoeage te vereeuwigen (mijn ouders vinden 'm cool, mijn stiefmoeder wat minder, haha). Gezet door een thuistatoeëerder (zou het nu alleen nog maar professioneel laten doen, maar was toen jong en naïef), maar desondanks ben ik er nog steeds blij mee. 

Screenshot_20200424_200448.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op de zijkant van mijn voet heb ik lang geleden een beer laten tatoeëren. Het is een Indiaans teken voor innerlijke kracht. Hij is niet supermooi maar ik wil hem toch niet kwijt. Mij ouders waren (20 jaar geleden) echt tegen. Mijn vader zei toendertijd: "als je een tattoo zet slaap je buiten". Ik was net volwassen dus heb het toen toch gedaan. 

Ik heb gelukkig wel binnen mogen slapen.😆

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Mira11 Toch een geruststelling dat je binnen mocht slapen 🤣

@Pablo&Lola die is ook cool! Enne, mijn egeltje is ook door een thuistatoeëerder gezet. Ik zou zó weer naar haar terug gaan. Ze was heel rustig en professioneel en deed thuis af en toe een klant naast haar klanten in een professionele shop in Amsterdam. 
Voor m’n volgende 2 tattoo’s twijfel ik ook of ik naar haar ga of naar een kleine shop in Lelystad. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

@Pablo&Lola die is ook cool! Enne, mijn egeltje is ook door een thuistatoeëerder gezet. Ik zou zó weer naar haar terug gaan. Ze was heel rustig en professioneel en deed thuis af en toe een klant naast haar klanten in een professionele shop in Amsterdam. 
Voor m’n volgende 2 tattoo’s twijfel ik ook of ik naar haar ga of naar een kleine shop in Lelystad.

Dank je! Er zal ongetwijfeld ook wel verschil zijn in kwaliteit tussen thuistatoeëerders (en ook tussen 'professionals' met een shop trouwens). Gewoon doen wat je zelf het mooist vindt. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 24-4-2020 at 20:22 zei Pablo&Lola:

Ik wil heel graag een botanische half sleeve (bovenarm) met planten, bloemen en dieren. 🌿

Maar eerst maar eens zien hoeveel geld ik kwijt ben met laseren. 😶

Dat lijkt op mijn idee voor mijn onderarm (één van de ideeën 🤔). 

Ik wil graag een quetzal, (heel bijzondere midden Amerikaanse vogel) natuurgetrouw, in een stukje natuurlijke omgeving.

Gaat dan ook al snel richting half sleeve denk ik! Om een quetzal mooi te maken heb je ruimte nodig en mijn dunne arm staat snel vol 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Pablo&Lola:

Dit was mijn eerste. Het leek mij wel leuk en ironisch om mijn gescheiden ouders gezamelijk in een tatoeage te vereeuwigen (mijn ouders vinden 'm cool, mijn stiefmoeder wat minder, haha). Gezet door een thuistatoeëerder (zou het nu alleen nog maar professioneel laten doen, maar was toen jong en naïef), maar desondanks ben ik er nog steeds blij mee. 

Screenshot_20200424_200448.jpg

Ik las thuistattoeeerder en dacht oooohhh neeeee! Maar ziet er netjes uit!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal ook niet achter blijven dan 😉 Ik wil hem eigenlijk wel weer een keer bij laten kleuren. Maar aangezien ik hem ook nog verder wil uitbreiden, denk dat dat 2-in-1 zal worden dan.  

tattoo-klein.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

linker tatoo is van mijn/onze eerste hond pinky en teckel die we thuis haalde toen ik 6 jaar was

rechter tatoo is van star trek ( ik ben en enorme star trek fan ) en het is het symbool van the borg  ( en ras in de star trek wereld ) ik ben nu aan het sparen om nog en tatoo te laten zetten van de konijntjes die ik mee verzorg.

IMG_20200426_114354.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zit te denken om mijn hele linker arm te gebruiken voor de dieren die voor mij belangrijk waren ( begrijpt me niet verkeerd aub alle dieren zijn belangrijk ) meschien de bomma eerst dan stampertje en de rosse en dan nog onze eerste kat ( ik ken de naam niet )

ow je had het over evee ik dacht over mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei trekkies:

ik zit te denken om mijn hele linker arm te gebruiken voor de dieren die voor mij belangrijk waren ( begrijpt me niet verkeerd aub alle dieren zijn belangrijk ) meschien de bomma eerst dan stampertje en de rosse en dan nog onze eerste kat ( ik ken de naam niet )

ow je had het over evee ik dacht over mij.

Dat is ook een leuk idee. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-4-2020 at 09:40 zei Eefje:

Dat lijkt op mijn idee voor mijn onderarm (één van de ideeën 🤔). 

Ik wil graag een quetzal, (heel bijzondere midden Amerikaanse vogel) natuurgetrouw, in een stukje natuurlijke omgeving.

Gaat dan ook al snel richting half sleeve denk ik! Om een quetzal mooi te maken heb je ruimte nodig en mijn dunne arm staat snel vol 😁

Cool! Heb je iets speciaals met de Mayacultuur (visioenslang, quetzal)? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-4-2020 at 14:40 zei Pablo&Lola:

Dat is ook al een aardig oppervlak, @Evee, mooi! Naar welke richting wil je uitbreiden? Naar de arm of naar de rest van de rug? Of allebei?

Ja als je het doet, moet je het goed doen, toch? Haha. Dan moet het niet zoeken naar je tattoo zijn 😉 

Ik zou willen uitbreiden naar rechts toe, richting mijn arm, maar alleen mijn bovenarm. Een halve sleeve zeg maar. Ik zou er wel graag een konijn op willen, had dat eerder op zich ook al wel willen hebben, maar kon toen niet echt goed vinden wat er mooi bij zou passen en heb daarom toen besloten dat nog niet te doen. 

Op 26-4-2020 at 09:40 zei Eefje:

Oww ja dat zijn hele mooie vogels, en ik heb er bijzondere herinneringen aan! Wij zijn op zoek gegaan naar de quetzal in Costa Rica en hebben toen een broedend paartje gezien! Ik vond de staartveer van het mannetje zo mooi, zoals die rustig mee wapperde in de wind! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites