Spring naar bijdragen
Floppyears

Na de lockdown ga ik...

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik heb nu regelmatig dat ik denk aan iets dat ik graag zou willen doen, maar nu gezien corona niet kan of niet handig is. Hebben jullie dat ook?

Dus na de lockdown ga ik:

Uit lunchen met mijn beste vriendin

Naar het tuincentrum voor potgrond en potten en dan mijn plantjes verpotten en nieuwe stekjes stekken

Heerlijk in het park zitten lezen op een kleedje (als het tenminste geen winter is tegen die tijd)

Koffie met havermelk halen bij de Starbucks voor onderweg

Waar kijken jullie naar uit dat straks weer gewoon kan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar de kapper

Mijn behandelingen bij de cesartherapeut, de fysiotherapeut, de osteopaat en de acupuncturist weer hervatten, zodat ik niet meer piep en kraak

Op kantoor werken

Naar mijn ouders

Met een vriendin naar de stad

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op een "normale" manier mijn moeder en schoonmoeder bezoeken.

Weer samen met bekenden van de scooterclub op pad te gaan want alleen is ook maar alleen.

Maar eerst moeten we met zijn allen een 2e Corona golf zien te voorkomen want als dat gebeurt is alles voor niets geweest en beginnen we weer van voren af aan.

Dus ik wil een ieder die dit leest op het hart drukken om de huidige strenge regels in acht te nemen zodat we over een paar maand kunnen zeggen: "Dat hebben we met zijn allen toch maar weer mooi gefikst!"  😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Samen naar de verloskundige! 
(mijn vriend mag nu dus niet mee..:/)

En weer afspreken met m’n goede vrienden en mini-vriendjes (hun lieve kindjes)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer naar mijn ouders en oma, en gezellig weer afspreken met vrienden! 

Maar ik ben het met @Koosje eens, eerst maar eens even rustig afwachten. Ik verwacht dat we het hele jaar nog wel maatregelen zullen hebben. Ze zullen wel versoepelen stapsgewijs, maar laten we niet te hard van stapel lopen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar de Efteling! Ik heb echt afkickverschijnselen, normaal ging ik minstens 1x per maand 😅

Bij vrienden op bezoek ipv skypen

Eindelijk verder met de voorbereidingen voor de bruiloft (gaat nu zo lastig, bijna alle leveranciers zijn dicht)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Newby1981:

Direct een afspraak met de osteopaat maken!!
En ik snak er enorm naar om een dagje te winkelen in Breda, terrasje pakken, daarna uit eten bij de Mexicaan. 

Welke mexicaan bedoel je, in Breda? Ben altijd op zoek naar goede restaurant tips 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei IreneM:

Tattoo afspraken maken en een vakantie plannen.

Haha, ik een tatoeage laten laseren. Heb al een consult en eerste behandeling staan in mei, maar weet niet of die doorgaat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Haha, ik een tatoeage laten laseren. Heb al een consult en eerste behandeling staan in mei, maar weet niet of die doorgaat. 

Ohjee, spijt gekregen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uit lunchen, uit eten, drankjes doen in de stad, naar de mondhygiëniste en kapper (maar ik hoop dat die laatste twee wat eerder weer kunnen) en misschien eindelijk wel die tattoo afspraak maken, in mijn geval wel om te zetten, twijfel er al zo lang over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Floppyears:

Naar het tuincentrum voor potgrond en potten en dan mijn plantjes verpotten en nieuwe stekjes stekken

Koffie met havermelk halen bij de Starbucks voor onderweg

Deze dingen kunnen nu ook toch? Zolang je op rustige momenten gaat is er niks aan de hand hoor, ik stond vorige week in een bijna leeg tuincentrum!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Eefje:

Deze dingen kunnen nu ook toch? Zolang je op rustige momenten gaat is er niks aan de hand hoor, ik stond vorige week in een bijna leeg tuincentrum!

Het kan en mag wel, toch mijd ik het ook hoor, ik ga alleen echt naar de hoognodige winkels. Tuincentrum om even rustig te shoppen hoort daar voor mij toch niet bij. Ik zag trouwens wel dat er tuincentrums waren die een drive-in straatje voor plantjes en potgrond hadden waarbij je je auto dus niet uit zou hoeven 🙂 Dat vind ik dan wel weer een goede oplossing voor deze tijd!

Het enige waar ik buitenom de supermarkt kom is af en toe bij een restaurant voor afhaal. Omdat we die toch een beetje willen steunen in deze tijd, en de bedrijven die creatief inspringen op de tijd van nu, moet je ook belonen vind ik. Die gun je ook klanten. Wij hebben nog allebei ons inkomen, dus kunnen we de horeca best een beetje sponsoren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, datzelfde heb ik dus bij kleine ondernemers. Ik ga nu liever niet naar de supermarkt, waar het toch steeds heel druk is. Ik haal mijn spulletjes dan liever bij kleinere winkels die het ook verkopen, waar de afstand gemakkelijk te bewaren is en die financieel enorm tobben nu door de situatie. Zo ook dat tuincentrumpje. Het is een klein familiebedrijfje, geen intratuin, die vermijd ik al jaren nadat ik er achter kwam dat bijen doodgingen van hun vergiftigde planten. Je kunt daar op een doordeweeksedag prima wat plantjes uitzoeken, kunnen zij ook het hoofd boven water houden. Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt, zolang het verantwoord en volgens de regels is natuurlijk. Ik vind zelf de supermarkten de minst verantwoorde plekken waar ik de afgelopen weken geweest ben!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei happy211:

Welke mexicaan bedoel je, in Breda? Ben altijd op zoek naar goede restaurant tips 🙂

Wij gaan meestal naar Popocatepetl of Tortillas in Breda. Ik vind ze beide goed maar moet er wel bij zeggen dat ik snel tevreden ben hoor, ben al blij als ik eindelijk weer eens Mexicaans kan eten aangezien er geen zit waar ik woon 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Newby1981:

Wij gaan meestal naar Popocatepetl of Tortillas in Breda. Ik vind ze beide goed maar moet er wel bij zeggen dat ik snel tevreden ben hoor, ben al blij als ik eindelijk weer eens Mexicaans kan eten aangezien er geen zit waar ik woon 😉

Ik ben pro in mexicaans eten, mijn guacamole is stukken beter dan die van popo! Als je zin hebt om zelf te kokkerellen kan ik je heus wat recepten influisteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Evee:

Ohjee, spijt gekregen?

Ik heb er meerdere, maar één heb ik nooit mooi gevonden (slecht gezet) en die zit er inmiddels al 6 of 7 jaar, dus hoog tijd om eindelijk weg te laten laseren. 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee Ik heb vlak voor de coronacrisis een shop gemaild voor een Noordse mythologie sleeve. Zodra die weer opengaat zullen mij hopelijk mailen. Alleen zit die shop in Wales dus de grenzen moeten ook wel open zijn. Daarnaast heb ik nog wel meer ideeen, maar alle artiesten bij wie ik dat wil laten doen zitten in het buitenland 😂 nu niet erg handig. Dus wacht wel even met mailen totdat alles weer enigszins normaal is.

@Pablo&Lola Ga je er dan weer wat anders over laten zetten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Eefje:

Ik ben pro in mexicaans eten, mijn guacamole is stukken beter dan die van popo! Als je zin hebt om zelf te kokkerellen kan ik je heus wat recepten influisteren.

Kun je iets harder fluisteren, zodat ik het ook kan horen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei IreneM:

@Pablo&Lola Ga je er dan weer wat anders over laten zetten?

Ligt er een beetje aan of ie makkelijk te verwijderen is of niet. Als het lastig is, dan wel denk ik, maar anders laat ik een nieuwe liever op een andere plek zetten. Ben ondertussen al wel aan het kijken, maar heb ik een beetje hetzelfde probleem als jij. Alle artiesten die ik tof vind, werken over de grens. 😂 Wordt het jouw eerste? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een paar jaar terug ook een tatoeage laten zetten en overweeg ook hem uit te laten breiden. Ik heb wel een fijne artiest gevonden, in Middelburg. En ik vind het toch het mooist als het door dezelfde persoon is gezet. Maar hij heeft meestal een flinke wachtlijst en aangezien ze nu niet werken vermoed ik dat die alleen maar langer word op het moment.  Maar het heeft voor mij geen haast, kan wel even wachten.

@IreneM klinkt bijzonder!

@Pablo&Lola jammer dat hij slecht gezet is. Maar fijn dat er dan in ieder geval ook nog opties zijn (of weghalen of er wat over laten zetten).

@Eefje ja dat is waar, als je de grote bedrijven vermijd en voor de kleine winkels kiest zit je inderdaad niet in de drukte. Onze gemeente heeft alleen maar heel weinig winkels, dus dan zou ik er wel echt voor op pad moeten naar een stad. Dat houd mij dan toch wel een beetje tegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites