Ga naar inhoud

Aveve all round pellet met coccidiostaticum


vlindertjesyoga

Aanbevolen berichten

Ik vind dat het maar veel granen bevat, en zeer weinig vezels heeft ,14,5% maar. Een heel hoog calcium gehalte van 1%.

 

Anti-coccidiose middel is heel slecht voor konijnen op de lange termijn.  Dat is iets wat fokkers geven die aan massaproductie doen, wat slachtkonijnen krijgen. Omdat ze de dieren goedkoop willen grootbrengen. En dat kan met een goedkope brok. Granen zijn goedkoop en bevatten veel calorieën voor konijnen, dus worden ze sneller groot en dik, bereiken ze sneller hun slachtgewicht. Coccidiose is een groot probleem bij fokkers die goedkoop willen voeren en veel dieren bij elkaar houden, dus met een goedkope toevoeging aan de brok tegen coccidiose lossen ze dat op. Dat dat uiteindelijk minder goed is voor de konijnen is voor hun geen probleem, omdat het om dieren gaat die toch niet oud worden. Tegen de tijd dat er problemen komen, zijn de dieren al geslacht.
Triest dat het zo werkt, want om coccidiose te voorkomen zijn goede hygiëne, minder dieren per vierkante meter en vooral een hele vezelrijke voeding veel effectiever en veel minder schadelijk. Maar dat kost geld. En die dieren worden toch niet oud, dus maakt het voor de gezondheid niet uit welke brok ze krijgen, als de fokker het doel maar bereikt.  Het is dus echt een slachtkonijnenbrok.

 

Je hebt kans dat de opvang het gesponsord krijgt, de meeste opvangen hebben het budget niet om kieskeurig te zijn in brokkeuze. Voor de relatief korte termijn dat een konijn in de opvang zit, over het algemeen ook geen groot probleem. Maar voor jullie zou ik de brok echt niet aanraden.

 

Ik zou persoonlijk dus overstappen naar een betere brok. Hiermee ga je problemen krijgen op de lange termijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .