Ga naar inhoud

konijn bijt/trekt aan eigen poot maar zie geen wonde ofzo?


Snuffels

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Mijn (ongecastreerd mannetje) konijn doet heel raar de laatste paar weken. Er is een plek in het huis waar hij vaak gaat krabben en aan de deur gaat krabben/bijten. Telkens wanneer hij op die plek op de grond graaft, trekt hij erna ook aan zijn achterpoot. Alsof hij iets uit zijn vacht wilt trekken of alsof hij aan zijn poot/nagel trekt. Maar als ik dichtbij kijk, is het vooral toch aan de bovenkant van zijn poot en niet echt zijn nagels. 

 

We hebben onlangs zijn nagels geknipt op goede lengte, maar hij bijt nog steeds aan die poot en ook gewoon steeds op die ene plek in huis, nooit wanneer hij zich aan het wassen is of op een andere plek. 

Ook zijn pootjes onderaan zijn niet abnormaal. Hij heeft altijd wel wat last gehad van rode ondervoeten, mini-sore hocks bij wijze van spreken maar het is niet erger dan anders. En als ik hem oppak, mag ik gerust over zijn pootjes wrijven, wat duwen, aan zijn nagels komen... hij trekt zijn poot niet weg dus het lijkt niet alsof hij pijn heeft...

Hij loopt ook gewoon normaal rond, doet binky's, eet normaal... heel normaal gedrag voor de rest. 

 

Ik heb filmpjes bijgevoegd via de link: 

https://streamable.com/gyggnz

 

Daar lijkt het echt wel erg, alsof hij echt iets uittrekt, maar hij heeft nog nooit echt een pluk haar of iets anders uitgetrokken. Als het echt te erg wordt, ga ik sowieso naar de dierenarts, maar wil met deze coronamaatregelen nog even wachten tot ik weer veilig buiten kan komen...

 

Is dit erg wat hij doet of wat zou hier de reden voor kunnen zijn? Doet hij dit voor aandacht (we zijn nu nochtans constant thuis) of doet hij zichzelf bewust pijn ??? Ik kom er gek van en weet geen verklaring voor dit gedrag. Ik hoop dat hij zichzelf geen te erge pijn doet...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .