Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik ga voor mijn konijnen een ren maken buiten waar ze af en toe in kunnen. Gezien ik katten in de buurt heb die best wel geïnteresseerd zijn in de konijnen, heb ik besloten de ren te maken van schrikdraad net. Word ook verkocht voor konijnen, dus neem aan dat veilig is. Nu vroeg ik me af wat een goede hoogte is dat de konijnen er niet overheen kunnen springen en de katten ook niet. Mijn vraag of 65 cm een goede hoogte is of te laag.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wordt de ren dicht van boven? Dan is 65 centimeter niet enorm hoog, maar wel redelijk. Zo niet, dan lijkt het me erg laag. Een beerje konijn draait zijn poot niet om voor 65 centimeter, en katten kunnen ook behoorlijk springen. En misschien ten overvloede: een roofvogel komt altijd wel in een niet-overdekte ren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 minuten geleden zei Marjoleink:

Wordt de ren dicht van boven? Dan is 65 centimeter niet enorm hoog, maar wel redelijk. Zo niet, dan lijkt het me erg laag. Een beerje konijn draait zijn poot niet om voor 65 centimeter, en katten kunnen ook behoorlijk springen. En misschien ten overvloede: een roofvogel komt altijd wel in een niet-overdekte ren.

Had niet het plan om het te overdekken. Wil er ook nog in kunnen. Dacht dan stap ik er overheen. Dat zou bij mij tot 75 cm kunnen. Wil een ren wat de katten weghoud en waar ik nog in kan. Het word 300 cm bij 180 cm

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden zei Sophie95:

Had niet het plan om het te overdekken. Wil er ook nog in kunnen. Dacht dan stap ik er overheen. Dat zou bij mij tot 75 cm kunnen. Wil een ren wat de katten weghoud en waar ik nog in kan. Het word 300 cm bij 180 cm

Bij ons springen katten uit de buurt nog over een schutting van 2 meter hoog heen.

Ik zou hem sowieso overdekt maken, misschien met een net wat je er gemakkelijk af kunt halen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Sophie95:

Hoi allemaal!

Ik ga voor mijn konijnen een ren maken buiten waar ze af en toe in kunnen. Gezien ik katten in de buurt heb die best wel geïnteresseerd zijn in de konijnen, heb ik besloten de ren te maken van schrikdraad net. Word ook verkocht voor konijnen, dus neem aan dat veilig is. Nu vroeg ik me af wat een goede hoogte is dat de konijnen er niet overheen kunnen springen en de katten ook niet. Mijn vraag of 65 cm een goede hoogte is of te laag.

Schrikdraad net is absoluut niet geschikt voor konijnen!!!! Bij mijn weten word dat alleen gebruikt om wilde konijnen uit tuinen te houden waar ze ongewenst zijn! 

Link naar bericht
Delen op andere sites
47 minuten geleden zei KonijnStar:

Bij ons springen katten uit de buurt nog over een schutting van 2 meter hoog heen.

Ik zou hem sowieso overdekt maken, misschien met een net wat je er gemakkelijk af kunt halen?

Dat word een uitdaging. Ben maar 1,65 😂

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 minuten geleden zei Evee:

Schrikdraad net is absoluut niet geschikt voor konijnen!!!! Bij mijn weten word dat alleen gebruikt om wilde konijnen uit tuinen te houden waar ze ongewenst zijn! 

Oh nee ik zag het op een site voor dierenbenodigdheden staan. Op het plaatje werd het gebruikt als ren

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden zei Sophie95:

Das alleen maar handig, maak een overdekte ren van 1,80 hoog met een deur erin en je kan er zelf gewoon instappen en in staan. Een overdekte ren hoog genoeg om er zelf in te kunnen staan is echt de allerbeste optie!

als je stevig volieregaas gebruikt zitten je konijnen veilig voor alle indringers!

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei Rifca:

Das alleen maar handig, maak een overdekte ren van 1,80 hoog met een deur erin en je kan er zelf gewoon instappen en in staan. Een overdekte ren hoog genoeg om er zelf in te kunnen staan is echt de allerbeste optie!

als je stevig volieregaas gebruikt zitten je konijnen veilig voor alle indringers!

Het is geen ren waar ze permanent in gaan. Het zijn binnen konijnen en ik wil ze met lekker weer even buiten kunnen laten. Grootste deel van de tijd zal ik er bij zijn. En de woning waar ik nu zit is maar tijdelijk. Niet iets voor jaren. Beetje zonde als ik er een groot project van ga maken

Link naar bericht
Delen op andere sites
37 minuten geleden zei Sophie95:

Ik bedoelde niet dat je ren dan perse twee meter hoog moest zijn hoor haha.

Ik bedoelde meer dat als je hem niet overdekt maakt dat anderhalve meter hoog nog geen nut heeft (katten en roofvogels).

Dus dan zou ik gaan voor gewoon wat lager en overdekt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur geleden zei Sophie95:

Het is geen ren waar ze permanent in gaan. Het zijn binnen konijnen en ik wil ze met lekker weer even buiten kunnen laten. Grootste deel van de tijd zal ik er bij zijn. En de woning waar ik nu zit is maar tijdelijk. Niet iets voor jaren. Beetje zonde als ik er een groot project van ga maken

In dat geval kun je beter kijken naar het konijnproof maken van de buiten ruimte, of met panelen een stuk afzetten.

Doe dit dat bij de deur dan kunnen de konijnen zelf naar buiten en ook weer kiezen terug naar hun eigen verblijf te gaan als ze daar behoefte aan hebben.

Verplaatsten naar een andere ruimte is heel stressvol dus een afgesloten ren waar jij ze inzet en ze hun veilige thuis niet meer kunnen bereiken is niet fijn voor ze.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Sophie,

Een 65 cm hoge ren vind ik persoonlijk prima te doen. Zowel voor konijn als baasje (behalve voor vlaamse reuzen, daar vind ik het wel wat te laag voor). Wel kunnen ze er overheen springen dus een net zou ik zeker aanraden. Ook met een net er overheen kun je er nog makkelijk in en uit. Vast maken met bijv. een paar knijpers en je hebt een veilige ren. De konijnen kunnen er nog prima binkies in maken enz. Schrikdraad lijkt me geen goed idee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om de konijnen niet naar buiten te doen maar gewoon 24/7 binnen te laten. Ik denk dat je ze alleen maar stress bezorgt als je ze steeds oppakt en plotselinge temperatuurverschillen zijn ook niet goed. Je zegt dat het tijdelijk is waar je nu woont en dus niet te veel geld in het buitenverblijf wilt steken, begrijpelijk maar misschien kun je dat geld dan investeren in een mooi groot verblijf waar ze in de toekomst gaan verblijven? 
En mocht je ze toch naar buiten doen gebruik dan alsjeblieft geen schrikdraad! Onze ren is trouwens 70 cm hoog en daar springen ze uit dus ik zou er zeker een dak opdoen of op z’n minst een net. Ook ivm roofdieren. Succes! 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .