Ga naar inhoud

Konijn eet slecht na koppeling


Alisha Hendrikx

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

 

Ik heb mijn konijn vorige week laten koppelen in de opvang nu zijn ze een paar dagen thuis en mijn konijn (vrouwtje) eet nu heel slecht, ze eet we iets en drinkt ook maar niet zoals normaal. Nu heeft ze ook kleine poepjes (soms ook plakkerig meestal gewoon klein hard).

 

Wat zullen jullie doen? Heb eventueel verschillende medicijnen in huis, maar verwacht dat het door de spanning komt. Is het niet erg om het gewoon te laten of wel actie ondernemen? Het gaat overigens per dag wel beter.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit de eerste paar dagen na de koppeling ook, gewoon goed opgelet en na een paar dagen ging het weer beter. Ik heb gezorgd dat ze verschillende dingen kon eten, ik heb haar sla, wortels en brokjes gegeven en dan kon ze zelf kijken wat ze het lekkerst vond. Ik heb ook af en toe de konijnen eventjes apart gezet, zodat ze even rust kregen. Na een paar dagen ging het dus weer helemaal goed en at ze weer volop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er wat rustplekjes in het verblijf waar ze even uit beeld van het andere konijn kan zitten om rustig te eten? Leg in ieder geval op meerdere plekken hooi neer, en meerdere waterbakjes, zodat ze wel de kans krijgt rustig te eten en drinken.

 

Verder inderdaad goed in de gaten houden. Het kan een voorbode zijn van meer problemen, bijv. gas of verstopping. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .