Spring naar bijdragen
ssara

Mijn konijn is overleden

Recommended Posts

Hi, mijn konijn heb ik een paar uur geleden laten inslapen heel snel is het allemaal gegaan want vanochtend lag tie nog lekker te spelen en alles wat hij normaal ook deed me kleine jongen heette stitch en was pas 9 weken oud. Aan t eind van de middag begon hij heel apart te doen hy wou niet spelen niet eten en toen opeens liep hy mank ik ben meteen naar de dierenarts geweest en hoorde dat hij paracieten heeft en dat ze best wil proberen hem te helpen maar dat het waarschijnlijk geen zij heeft want een volwassen konijn red dat al meestal niet. Dus heb ik de keus gemaakt om hem te laten in slapen dit was zo moelijk voor mij want hy betekend alles voor mij ik heb hem begraven in de tuin maar ik kan niet om gaan met de pijn die ik nu voel ik huil al sinds dat hij mank liep en dat is 4 uur smiddags. Wat kan ik doen zodat ik er over heen kom ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat vreselijk. Huilen helpt om het te verwerken. Sommige mensen vinden het fijn om van zich af te schrijven of om erover te praten. 

Bij Bunnybunch op de website kun je informatie vinden over het verlies van een konijn. 

Op het forum kun je (als je dat fijn vindt) een topic aanmaken bij 'De Regenboogbrug'. Daar vertellen mensen hun verhaal en kunnen ze ook foto's delen van hun overleden konijn. Heel veel sterkte!! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel veel sterkte. Het verlies van een dierbare, dier of mens maakt niet uit, is altijd heel heftig. Het laat zo'n groot leeg gat achter..

Dit zijn de dingen die voor mij helpen:
Heel veel huilen
Veel erover praten, dat kan met mensen om je heen, maar ook online. Het is maar net wat je prettig vindt.

Foto's kijken (en daar praat ik dan gewoon tegen, het maakt me niet uit wat anderen daar van vinden 😉 )

Misschien helpt het ook voor jou om er over te schrijven, het maakt niet uit wat je opschrijft. Je kan losse woorden schrijven, gewoon wat er in je hoofd op komt. Maar je kunt  ook een verhaaltje opschrijven.

Je kunt ook ook iets maken zoals een tekening of een papieren bloem of iets dergelijks. Als je bezig bent, ben je even afgeleid van je verdriet en het helpt om je hoofd rustig te maken.

Misschien helpt het ook om op het topic 'de regenboogbrug' verhalen van anderen te lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ontzettend naar... heel veel sterkte!

Mij heeft het heel erg geholpen om elke dag bij het graf van mijn lieve Evy tegen haar te praten. Ik zei alles wat ik dacht en voelde en verzekerde haar ervan dat ik voor altijd van haar hield, waar ze ook was. Het klinkt kinderlijk, maar dat heeft mij enorm geholpen. Daarnaast was het belangrijk voor mij om af en toe mijn tranen de vrije loop te laten en ook veel over haar te praten met mensen om me heen. Ik heb ook uren foto's gekeken en een konijnenbeeldje in haar kleuren geschilderd. 

Iedereen verwerkt verdriet anders. Doe waar je behoefte aan hebt en krop je verdriet niet op! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Anne_ hoi, super bedankt voor je tips het heeft me heel eeg geholpen. Ik ben vandaag weze kijken bij me nieuwe konijntje ze s een schat ik mag haar 17 mei ophalen. Hey gaat al een stuk beter met me maar ik zal Stitch nooit vergeten ter ere van Stitch noem ik me nieuwe konijntje Lilo ze is een lieverd en word super verzorgd op een boerderij ik heb ook beide ouders gezien. Ik krijg schade vergoeding van de dieren winkel waar ik het konijntje heb gekocht die is overleden 170 euro !!! Maar het verdriet zal nooit een prijs hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat fijn dat je een nieuw konijntje krijgt. Lilo zal Stitch niet kunnen vervangen, maar ze zal ook een plekje krijgen in je hart. 

Mag ik vragen waar ze vandaan komt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites