Ga naar inhoud

Mijn konijn bijt zachtjes


Konijnsnuffie

Aanbevolen berichten

Dat je in de weg staat? Konijnen ontdekken / proeven ook door te bijten, dat kan het dus ook zijn. Dat ze wil weten wat het is en er daarom in bijt. 

 

Vergeet ook niet dat konijnen niet recht vooruit kunnen kijken, daar hebben ze een blinde vlek. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Evee:

Dat je in de weg staat? Konijnen ontdekken / proeven ook door te bijten, dat kan het dus ook zijn. Dat ze wil weten wat het is en er daarom in bijt. 

 

Vergeet ook niet dat konijnen niet recht vooruit kunnen kijken, daar hebben ze een blinde vlek. 

Dankjewel voor de informatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Evee:

Dat je in de weg staat? Konijnen ontdekken / proeven ook door te bijten, dat kan het dus ook zijn. Dat ze wil weten wat het is en er daarom in bijt. 

 

Vergeet ook niet dat konijnen niet recht vooruit kunnen kijken, daar hebben ze een blinde vlek. 

Ik heb haar derjuist nog eens geaaid om juist te zien wat ze doet. Als je er goed naar kijkt zie je dat ze niet alleen zachtjes bijt, maar ook likt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Konijnsnuffie:

Ik heb haar derjuist nog eens geaaid om juist te zien wat ze doet. Als je er goed naar kijkt zie je dat ze niet alleen zachtjes bijt, maar ook likt.

Dat betekend dat ze je lief vindt! Ze wil de ruige plekjes uit je “vacht” likken en helpt je dus, maar de ruige plekjes bijt ze er bij konijntjes uit ook bij jou dus. (Volgens mij)

groetjes

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-4-2020 at 20:27 zei Sjaak en Fien:

Soms kan ze misschien een beetje hard bijten, ik vraag mij af wat je dan moet doen, Sjaak doet dit ook weleens, het wordt dan een flinke blauwe plek…

 

geen idee, misschien kan iemand iets bedenken?

Dit doet mijn konijn wel niet... Mijn vorig konijn deed dit wel en ik had toen ook geen idee wat dit was. Sommige zeggen dat dit komt omdat ze het iets te lang duren vinden wat je bezig bent (bv. dat ze het aaien even beu zijn?) of dat ze gefrustreerd zijn, maar dit weet ik niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 16-4-2020 at 20:27 zei Sjaak en Fien:

Soms kan ze misschien een beetje hard bijten, ik vraag mij af wat je dan moet doen, Sjaak doet dit ook weleens, het wordt dan een flinke blauwe plek…

 

geen idee, misschien kan iemand iets bedenken?

als ze bijten moet je overdreven hard au roepen zodat ze merken oeps dat was te hard je moet dat wel lang volhouden misschien blijven ze wel doorgaan maar het word iniedergeval minder hard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft ook dat ze dit doet nadat je haar terug zet als je haar hebt geaaid. Begrijp ik het goed dat je haar optilt om haar te aaien? Dat vinden konijnen echt doodeng namelijk en kan je dus beter niet doen. Sommige konijnen gaan namelijk ook bijten als je ze oppakt. Aaien als ze met vier pootjes op de grond staat is een beter idee :). Ik weet niet of dit het "probleem" is bij jouw konijn hoor, maar niet meer oppakken is in ieder geval voor het beestje een stuk fijner!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .