Ga naar inhoud

Konijn klimt


pluizemama

Aanbevolen berichten

We hebben 2 jonge dwergjes (hangoor), geboren eind nov 2019. Ze hebben een hele tijd binnengezeten maar sinds het mooie weer staat hun hok in de ren buiten. We hebben ze eerst wat laten wennen (enkele uurtjes per dag) alvorens we hen

helemaal hebben verhuisd. Ze kropen al gelijk achter hun hok en rekken en strekken. Hebben hun hok een beetje naar voor gezet zodat ze er veilig kunnen rondlopen. Deze ochtend zag ik echter dat er eentje bovenop het hok zat! Die klimt omhoog? Iemand ervaring mee? Hebben er nu een plank op gelegd maar ze is dus weer omhoog gekropen om aan

de plank te snuffelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog te koud voor konijnen die binnen geleefd hebben om naar buiten te verhuizen, dat kan pas na ijsheiligen, half mei. Dus nog een maand wachten!  En zelfs dan is het nog vroeg & fris in de nachten, dus ik zou het zeker niet eerder doen. 

 

Ten tweede: konijnen kunnen 1 meter hoog springen. Met afzet / opstap nog hoger. Zeker voor buiten is een veilig hok echt heel belangrijk, niet alleen om de konijnen binnen te houden, maar ook om roofdieren buiten te houden! 

 

Weet je wat de geslachten van de konijnen zijn? Als het een koppel is, is de ram wel gecastreerd toch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoog springen dat weet ik maar klimmen? Kruipen omhoog als een kat.

ze zitten in een hok met stro (2 verdiepingen) en snachts gaat de plastiek ervoor. Hebben we bij vorige konijnen ook zo gedaan. Daarrond staat een ren volledig  met gaas, boven en onder. Dus veilig.

het zijn 2 voedsters, die in mei geholpen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja jij gaat nu 's nachts toch ook niet buiten zitten in je zomerkleding met een stukje plastic ervoor. 🙄

En ja sommige konijnen kunnen wel tegen dingen oplopen. Mijn konijn deed dat vroeger ook toen ze nog een stuk jonger was. Ipv het trapje te gebruiken om op de 1e verdieping van het hok te komen, klom ze via mijn rug omhoog als ik voor het hok zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, klimmen leren ze niet af. Er zijn meer konijnen die het doen. Vooral ook half-wildjes. Er af springen kunnen ze denk ik wel, in geval van nood zeker wel. Hier springen ze soms ook op de nachthokken, om lekker wat uitkijk te hebben. Die zijn 70 cm / 100cm hoog (schuin dus) en dat is geen probleem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .