Ga naar inhoud

Snot


Freya Dhooghe

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

 

Even een vraag.

 

We vermoeden dat onze konijntjes snot hebben. Heb meteen bij de DA een afspraak gemaakt maar met dat stom virus en dan nog eens dat stom verlengd weekend kunnen we pas dinsdag naar hen toe.

 

We zien geen snottebellen maar het is hier wel constant een genies (met af en toe een natte neus). DA dacht (telefonisch dan) dat het misschien iets was dat vast zat in haar neusje (hooi ofzo)  of dat het kwam doordat ze in de rui zijn, dus had ons al aangeraden om in de tussentijd haar neusje te spoelen. Maar nu zagen we dat hij ook niesde (niet zoveel als haar dus kan ook nog steeds van losvliegend haar zijn).
 

weet iemand wat ik nog eventueel kan doen in de tussentijd? Ze eten nog goed enzo gelukkig maar vind het zo erg om ze te zien niezen heel de tijd.

 

Ze zitten sowieso altijd al binnen dus de temperatuur is hier sowieso ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als je konijntje snottert is het ook goed om naar de tandjes te kijken, mocht je DA dat niet al uit zichzelf doen. Mijn konijntje heeft heel lang gesnotterd en dat bleek uiteindelijk een tandwortel te zijn die verkeerd lag en daardoor een abces veroorzaakte.

Bij hem leek het soms wat te helpen als ik hem rustig ging aaien als hij een niesaanval had, en verder veegde ik zijn neusje regelmatig voorzichtig schoon als er echt snot zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .