Ga naar inhoud

Gekke "acties"


Pebbles&bambam

Aanbevolen berichten

Hoe veel ik ook van mijn konijnen houd, soms doen ze dingen dat ik echt hardop aan ze vraag 'waarom doe je dat nou'?! 

 

Bam Bam is ontzettend bang voor de afzuigkap 😅

Als deze aangaat dan is er grote paniek; stampen, brommen en rondrennen terwijl hij nog nooit erbij in de buurt is geweest. En zo hard zuigt de afzuigkap nou ook niet 😋

Zelfs bij de stofzuiger blijft hij rustig zitten... Mallerd 🥰

 

Wat zijn de gekke trekjes van jullie konijnen?

  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de eerste weken toen we Naboo net hadden stampte ze elke keer als we bijv. een harde groente aan het snijden waren. Elke keer als het mes hard op de snijplank kwam, antwoordde Naboo door te stampen. De schat dacht vast dat we boos op haar waren. Nu doet ze het niet meer 😜 

Sith staat elke dag de ramen te wassen met zijn pootjes. Wij hebben ramen die tot de grond komen en dan gaat hij met zijn voorpootjes er heel hard over heen bewegen. Ik denk altijd dat hij dan graag naar buiten wil. Maar hij durft nu de deur open staat er niet eens bij in de buurt te komen. Mijn held op sokken ❤️ 

  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, wat leuk om te lezen! Mijn konijnen hebben natuurlijk ook wat gekke trekjes; ze zijn niet voor niets konijn.😉

 

Lewis heeft elke dag tussen 7 en 8 uur 's ochtends zijn drukke uurtje. In dat uurtje racet hij door de ren, smijt hij met alles wat hij tegen komt, klimt hij op dingen waarvan ik niet wist dat konijnen daar op konden klimmen en leeft hij zich uit in de zandbak. 

 

Bij Lola moet ik vooral heel hard lachen om haar bunnyflops. Met haar 6kg is ze vrij lomp en haar bunnyflops zien er dan ook verre van soepel en subtiel uit. Meestal maakt ze eerst een rare hoofdbeweging en laat ze zich daarna op haar zij ploffen. Trouwens, de bunnyflops van Lewis zijn ook niet elegant. Hij flopt iets te fanatiek, waardoor het meer op een koprol lijkt. Hij schrikt er zelf ook altijd van hoe hard hij gaat. 😅

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazz kan soms plotseling van niks schrikken, bijvoorbeeld als ik een bladzijde van een boek omsla. Ik moet er altijd om lachen. Soms als hij lekker ligt te pitten en Pixie heeft een malle bui dan schrikt hij ook van haar. Pixie is een stuk stoerder wat dat betreft. Als zij lekker rustig ligt en Jazz maakt binkies over haar heen blijft ze gewoon liggen. Het grappigste van haar is dat ze eten wil pakken voor ik de kans krijg het in de ren te mikken. Regelmatig zit ze dus al met haar hoofd in het bakje en krijgt ze alle brokjes over zich heen. Wat ze allebei doen bij een bunnyflop is neerploffen en vervolgens allerlei geurtjes opsnuiven, ziet er echt heel maf uit. 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi wat een leuk topic!

Hier ook één schrikkerig konijn. Soms lijkt hij uit het niets te schrikken, gisteren kwamen we er opeens achter dat hij schrok van een schaduw die mijn vriend veroorzaakte op de muur. Toen heeft hij hem een paar keer zitten pesten door de schaduw te laten bewegen, waardoor meneertje van ellende niet meer wist waar hij naartoe moest rennen. 
Een van de buitenkonijnen heeft de hobby om dwars over zijn maatje heen te gaan liggen op het nachthok en mevrouw blijft meestal gewoon heerlijk liggen. Zo niet, dan zal ze haar vent toch echt van zich af moeten gooien, want hij blijft gewoon lekker eigenwijs liggen als ze op wil staan😂

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Hihi wat een leuk topic!

Hier ook één schrikkerig konijn. Soms lijkt hij uit het niets te schrikken, gisteren kwamen we er opeens achter dat hij schrok van een schaduw die mijn vriend veroorzaakte op de muur. Toen heeft hij hem een paar keer zitten pesten door de schaduw te laten bewegen, waardoor meneertje van ellende niet meer wist waar hij naartoe moest rennen. 

Ach die arme schat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Respect en verantwoordelijkheid leren hebben voor alles wat leeft en groeit moet die lieve vriend van jou, @Jamesthebunnybutler  Ik neem toch aan dat je hem deze verachtelijke actie hoogst kwalijk hebt genomen. Men zou de zin "waardoor meneertje van ellende niet meer wist waar hij naartoe moest rennen" graag eventjes op je vriend van toepassing willen zien. Eventjes maar. 😁

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Mira11:

Als de brokjes voer in aantocht zijn dan is Liz zo enthousiast dat ze van gekkigheid alle kanten op springt. Ze heeft dan niet eens in de gaten dat Olaf al lekker zit te eten. 😄

Haha herkenbaar! Pebbles heeft dat ook, en dan vervolgens heel verbaasd kijken dat Bam Bam al aan het eten is. 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei JokeC:

Respect en verantwoordelijkheid leren hebben voor alles wat leeft en groeit moet die lieve vriend van jou, @Jamesthebunnybutler  Ik neem toch aan dat je hem deze verachtelijke actie hoogst kwalijk hebt genomen. Men zou de zin "waardoor meneertje van ellende niet meer wist waar hij naartoe moest rennen" graag eventjes op je vriend van toepassing willen zien. Eventjes maar. 😁

Jazeker heb ik hem dat kwalijk genomen, pesten mag niet van mij en zeker niet als ze er echt van schrikken. Straks heeft hij nog een gasbuik. Ik heb hem terug gepakt, want het egaliseren van de tuin valt vies tegen dus hij is nog wel tot 10 uur vanavond zoet 😜

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

als de buiten konijnen uit hun ren mogen dan ga de rosse altijd als eerste kijken wat hij kan pikken van de varkens en zoeken zijn tunnels en gooien die dan dicht maar toch vind zij altijd de weg binnen

 

stampertje ga altijd op zoek naar jonge brandnetels en klavertjes

 

de bomma haat het als er iets op haar tafel lig en dan vlieg het er vanaf ( we hebben en tafel met en deken op en daar kan ze vanuit haar kot op springen ) of probeert ze toch.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

In eerste instantie dacht ik dat Pebbles geen gekke trekjes had tot ik vanmiddag ging stofzuigen. 

 

Pebbles hupt altijd mee met de stofzuiger maar ik begreep nooit waarom.

Tot ik zag dat ze de warme lucht die eruit komt wel heel fijn vind 😆

Oogjes een beetje dicht en er zo dicht mogelijk bij zitten 🥵💛

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 11-4-2020 at 11:29 zei Jamesthebunnybutler:

Hihi wat een leuk topic!

Hier ook één schrikkerig konijn. Soms lijkt hij uit het niets te schrikken, gisteren kwamen we er opeens achter dat hij schrok van een schaduw die mijn vriend veroorzaakte op de muur. Toen heeft hij hem een paar keer zitten pesten door de schaduw te laten bewegen, waardoor meneertje van ellende niet meer wist waar hij naartoe moest rennen. 
Een van de buitenkonijnen heeft de hobby om dwars over zijn maatje heen te gaan liggen op het nachthok en mevrouw blijft meestal gewoon heerlijk liggen. Zo niet, dan zal ze haar vent toch echt van zich af moeten gooien, want hij blijft gewoon lekker eigenwijs liggen als ze op wil staan😂

haha dat laatste ook herkenbaar bij mijn oude konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-4-2020 at 11:29 zei Jamesthebunnybutler:

Hihi wat een leuk topic!

Hier ook één schrikkerig konijn. Soms lijkt hij uit het niets te schrikken, gisteren kwamen we er opeens achter dat hij schrok van een schaduw die mijn vriend veroorzaakte op de muur. Toen heeft hij hem een paar keer zitten pesten door de schaduw te laten bewegen, waardoor meneertje van ellende niet meer wist waar hij naartoe moest rennen. 
Een van de buitenkonijnen heeft de hobby om dwars over zijn maatje heen te gaan liggen op het nachthok en mevrouw blijft meestal gewoon heerlijk liggen. Zo niet, dan zal ze haar vent toch echt van zich af moeten gooien, want hij blijft gewoon lekker eigenwijs liggen als ze op wil staan😂

bedoel je dit?

cute.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn jongste ram is gek op rubber, dus menig elektriciteitsdraadje is al overleden 😅 

Als hij losloopt in de tuin met zijn zusje op een stuk van 16m2 willen ze PER SE aan die kant van de tuin zijn waar ze niet mogen komen. Ze spenderen dan ook het meeste van hun tijd aan het proberen open te krijgen van het hek.

 

Mijn oudste ram bouwt graag een nest en loopt dan met een mond vol hooi en stukjes krant. Puur omdat hij altijd het gedrag van zijn vriendin kopieert die op haar beurt ook een nest bouwt 😂

 

Al mijn konijnen zijn gefascineerd door het verlengde stoffer & blik dat ik gebruik om hun rennen schoon te maken. Die vallen ze graag aan haha. En ik heb ook een hele collectie foto's van mijn jongste voedster die doet alsof ze dood is (bunny flops)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijs werd net boos omdat ik hem een stukje banaan wilde geven. Hij ging eerst met zijn kont er naartoe zitten en toen ik het onder zijn neus duwde verdween hij stampend zijn huisje in. Zelfs, of eigenlijk vooral, voor een konijn is dat een rare actie. Welk konijn houdt nou niet van banaan???? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Eefje:

Gijs werd net boos omdat ik hem een stukje banaan wilde geven. Hij ging eerst met zijn kont er naartoe zitten en toen ik het onder zijn neus duwde verdween hij stampend zijn huisje in. Zelfs, of eigenlijk vooral, voor een konijn is dat een rare actie. Welk konijn houdt nou niet van banaan???? 

Holly hield niet van banaan, dus vlad had altijd een dubbele portie 😕

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Eefje:

Gijs werd net boos omdat ik hem een stukje banaan wilde geven. Hij ging eerst met zijn kont er naartoe zitten en toen ik het onder zijn neus duwde verdween hij stampend zijn huisje in. Zelfs, of eigenlijk vooral, voor een konijn is dat een rare actie. Welk konijn houdt nou niet van banaan???? 

Hier nog 2 rare konijnen die niet van banaan houden.😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apollo houd ook niet van banaan, maar dat is sowieso een erg kieskeurig konijn. Wortel en appel is het enige 'groen'voer waar hij enthousiast van wordt. Wortelloof en witlof heb ik heb ik hem beide 1x zien eten, en daarna nooit meer, dus dat was waarschijnlijk zijn gekke actie 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .