Ga naar inhoud

Normaal kaal of mijt?


Elzziejj

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, mijn konijn, Nibbit, is een nhd met lange manen. Hij is een jaar en twee maanden oud en heeft sinds een tijdje een kale plek op zijn kruin (zie foto). De huid is normaal roze en er lijkt geen sprake te zijn van schilfers. Ook krabt of bijt hij niet overdreven op die plek. Wat denken jullie: is dit een normale kale plek voor een langharig konijn in de rui of moet ik denken aan mijt?

717FE1D7-CF27-4256-8C1C-47388DAA802B.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de plek waar het zit is het vrij normaal, in de zomer hebben konijnen wel vaker een hele dun behaarde plek in de nek daar. Maar het is goed dat je het wel in de gaten houd!

 

Heb je evt een vlooienkammetje in huis om te kijken of er iets van beestjes, poepjes of schilfers in de vacht zitten?

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie! Hij houdt niet zo van aangeraakt worden, dus erg veel kans om uitgebreid te kammen en te kijken heb ik niet. Ik ga het wel even proberen in ieder geval! Zijn vriendinnetje, Luna, heeft overigens nergens last van. Zij heeft kortere haren dan hij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er inderdaad niet vies, of met schilfertjes uit. Onze konijn heeft wel mijt gehad en daarbij kan je wel goed merken of ze er last van hebben of niet. Vaak zie je ook schilfertjes. Hij had het ook in zijn nekje.  Als je twijfelt kan je altijd de dierenarts bellen om een telefonisch consult.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .