Ga naar inhoud

Konijn aanval/beroerte/hersenschudding gehad?


martijnde3de

Aanbevolen berichten

We hebben 2 konijnen. Vanavond bij het eten deed 1 konijn heel erg raar. Terwijl beide konijnen aan het eten waren, liep er 1 opeens weg en keek een paar minuten verdwaasd naar de muur.  Vervolgens ging hij opeens die liggen en bewoog nauwelijks meer. Normaal gezien blijven ze beide eten tot het voer op is.

Ik pak hem op, dit konijn is makkelijk op te pakken, maar is geen fan van op schoot zitten, dus dat doen we alleen voor borstelen (harig konijn). Het konijn voelt koud aan en blijft op mijn schoot zitten zonder weg te willen en legt zijn hoofd op mijn buik. Hij zit/ligt/hangt er slap bij.  Ongeveer 5 minuten later begint hij weer met zijn hoofd te bewegen en weer wat minuten later de rest van het lichaam ook. Nu loopt hij weer rustig rond, al ziet het er wat minder soepel uit als ervoor, een beetje als een mens een beroerte heeft gehad, alles net wat minder soepel. Wie kan mij helpen?

Een paar jaar geleden hebben we ook zoiets gehad met een ander konijn, alleen dat konijn sprong zo enthousiast de kooi in dat zij haar hoofd stootte, een paar stappen kroop en bewusteloos viel en toen echt 10 seconde buiten bewustzijn was en pas 10 minuten later weer functioneerde. Maar dit konijn heeft zover ik kon zien zich nergens aan gestoten, het gebeurde tijdens het eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook de dierenarts bellen. Het klinkt echt niet goed. Wat de oorzaak is? Een hersenbloeding kan ook bij konijnen. EC zou kunnen, dat geeft vaak ontstekingen in het evenwichtsorgaan, en dat kan in de beginfase ook komen en gaan. Geen idee, het is niet via een forum te beoordelen, dierenarts bezoek is dus wel heel belangrijk, ik zou dus wel bellen (zelfs als het al avonddienst is, nu is het in ieder geval een schappelijke tijd om te bellen). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een leek in de konijnenwereld, maar het klinkt mij als een vorm van epilepsie. Eerst verdwaasd/verandering in gedrag, daarna de krampen en vervolgens wel weer aan het bij komen, maar nog niet de volle controle over zijn lichaam en evenwicht?... Maar wat is de trigger?? 

 

Zoals de anderen al zeggen: ik zou zeker de dierenarts bellen en je konijntje laten controleren. Veel sterkte en succes. Ik ben benieuwd wat de arts er van vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contact met dierenarts gehad, nog even afwachten verder.

Met konijn gaat het prima, had gisteren laat in de avond als nergens last meer van, is weer vrolijk en eet weer.

Misschien zich toch verslikt in het eten of toch een hersenschudding waarbij we de botsing niet hebben gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .