Spring naar bijdragen
KonijnLeila

Nieuw hok?

Recommended Posts

Hallo allemaal,ik heb een konijntje Leila en ik vind dat ze een nieuw groter hok verdient.Ik ben druk bezig met een goed hok vinden.Maar ik ben bang dat als ik een goed hok heb dat ze het misschien niks gaat vinden want ze zit nu al een jaartje in het hok dat ze nu heeft.Iemand met tips of ervaring? PS: binnenhok

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij zijn ze na een verhuizing een weekje uit hun doen, en dan gaat het weer prima. 

Maar aan wat voor hok denk je? Wat heeft ze nu?

Bedoel je met een binnenhok een hok voor in huis? Heeft ze alleen een hok? Dan is een hok uit de dietenwinkel eigenlijk altijd te klein. Met een ren eraan of als ze 24/7 los mag lopen kan het wel prima. Als ze een groter hok krijgt, is het dan ook de bedoeling dat er een vriendje voor Leila bij komt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je al eens een kijkje genomen in dit topic met foto's van hoe binnenkonijntjes bij andere bunnybunchers wonen?

Voor binnen in huis is een hok niet zo heel belangrijk. Een ruime, goede ren is dan een betere keuze. Daar kun je los toiletbakjes en schuilplekjes in maken. Op die manier hebben jouw konijnen makkelijker voldoende ruimte, en het is ook nog eens vriendelijker voor je portemonnee dan een duur binnenhok te kopen wat verschrikkelijk onpraktisch is. 

In dit artikel staan ook veel tips over konijnen in huis, o.a. over ondergrond in de ren:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/binnenkonijnen-konijnen-houden-in-huis

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leila is een konijn dat wel veel houd van  rondhuppelen en bewegen ze loopt niet 24/7 los maar wel heel vaak ze is in de nacht als ze voer krijgt of moet poepen of plassen in haar hokje.maar voor de nacht vind ik het hokje dat ze nu heeft wel te klein (het is gewoon een kooi van bijna 2 vierkante meter) dus ik dacht misschien is een leuk hok met 2 verdiepingen wel leuk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei KonijnLeila:

Leila is een konijn dat wel veel houd van  rondhuppelen en bewegen ze loopt niet 24/7 los maar wel heel vaak ze is in de nacht als ze voer krijgt of moet poepen of plassen in haar hokje.maar voor de nacht vind ik het hokje dat ze nu heeft wel te klein (het is gewoon een kooi van bijna 2 vierkante meter) dus ik dacht misschien is een leuk hok met 2 verdiepingen wel leuk.

Konijnen zijn vooral actief in de vroege ochtend, als je zelf nog ligt te slapen. Altijd voldoende ruimte is dus echt heel belangrijk. En per konijn is dat minimaal 2 vierkante meter op vlak terrein. Verdiepingen voegen voor konijnen niet veel toe, en tellen dus niet mee voor de permanente leefruimte.  Ze voegen in zo verre iets toe dat het een extra relax plek kan zijn, maar voor de ren en spring ruimte die konijnen zo hard nodig hebben, hebben ze er niets aan. Ik zie het nut er dus ook niet van in. 

Een kooi van 2 vierkante meter heb ik nog nooit gezien, volgens mij bestaan die niet. Mocht je er echt één hebben ben ik wel heel benieuwd wat voor kooi dat dan is? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet precies wat de afmetingen zijn dus vgm was het niet waar wat ik typte.maar als Leila niks heeft aan een hok met 2 verdiepingen wat raden jullie dan wel aan? Want als ze gewoon losloopt in huis dan huppelt ze heel veel en ook een soort vreugdesprongetjes.Het liefst wordt ze de hele dag geaaid.dus het moet wel een hok zijn met veel deurtjes.En is een hok van marktplaats een goed idee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is niks mis met een hok van twee verdiepingen, maar het hoeft niets toe aan de ruimte die ze heeft km lekker te rennen. Daarom adviseren wij altijd om je geld liever te investeren in een ren, zodat ze meer ruimte heeft als jij er niet bent. Als je bijvoorbeeld een puppyren neemt kun je die inklappen als je thuis bent, en neerzetten bijvoorbeeld voor de nacht.

Marktplaats kan een prima optie zijn. Wellicht op dit moment niet handig, gezien de omstandigheden,  maar als je goed oplet zijn daar mooie dingen te vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik heb al een goeie ren maar vroeger is ze er een keertje overheen gesprongen en sindsdien mijn angst voor een ren want haar kooi staat nu in de keuken en dat is bij mij niet de veiligste plek aangezien ze een keer bijna achter de koelkast terecht kwam

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei KonijnLeila:

Ja ik heb al een goeie ren maar vroeger is ze er een keertje overheen gesprongen en sindsdien mijn angst voor een ren want haar kooi staat nu in de keuken en dat is bij mij niet de veiligste plek aangezien ze een keer bijna achter de koelkast terecht kwam

Daarom raden we meestal aan om te kiezen voor een puppyren, die voldoende hoogte heeft. Konijnenrennen zijn eigenlijk altijd te laag. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites