Ga naar inhoud

Konijn niest na het drinken


Selina Jans

Aanbevolen berichten

Hallo , ik heb een vraag misschien dat iemand anders dit weet want de dierenarts ziet niets...

Mijn konijntje maakt een raar geluid met zijn neus. Net zoals wij doen als we ene snot neus hebben als er iets vast zit. Zo ademt hij . Niet altijd. Maar soms, ook heb ik pas verandert naar een flesje eerst dronk hij uit een kom. Nu elke keer na dat hij lang drinkt moet hij niezen. De dierenarts ziet niets aan zen neusje of dergelijke. Maar toch maak ik me nog steeds zorgen omdak zoveel dingen lees! 😕 Dus ik hoop dat iemand me kan helpen die dit misschien ook aan de hand heeft gehad 😕 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts ziet niks? Maar een konijn niest niet zomaar. Wellicht is er snot in het spel? Snot hoef je niet altijd te zien.

Ik heb nu ook een konijn rondlopen wat maar blijft niezen. We hebben alles al geprobeert, helpt allemaal niet, ook bij hem is er verder niks te zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies wat je bedoelt, snot kan de oorzaak zijn, maar mijn konijn maakt ook precies een nies geluid.. Ik weet niet hoe het bij jou klinkt, maar bij mij is het als ik hem aai, oppak en soms heeft hij zo van die hele erge buien waar hij echt hard niest zoals bij een mens... Misschien is het bij ons ook een snotgevalletje, maar ik vond het een beetje een vergelijking als bij jou? 

 

Veel succes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Bucksternight:

Ik weet niet precies wat je bedoelt, snot kan de oorzaak zijn, maar mijn konijn maakt ook precies een nies geluid.. Ik weet niet hoe het bij jou klinkt, maar bij mij is het als ik hem aai, oppak en soms heeft hij zo van die hele erge buien waar hij echt hard niest zoals bij een mens... Misschien is het bij ons ook een snotgevalletje, maar ik vond het een beetje een vergelijking als bij jou? 

 

Veel succes! 

Maar een "snotgevalletje" moet wel behandeld worden, en niet laten gaan.

 

Een keer niezen is oke. Maar echt niesbuien niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een konijn dat op specifieke momenten niest (ook vaak na het drinken, na het eten van hooi en net nadat zij is gaan liggen). Bij haar is er ook weinig te zien, maar er is wel degelijk sprake van chronisch snot, of een stof allergie. Bij een niesend konijn is de kans op snot best aanwezig en dat moet inderdaad echt behandeld worden. Als je hier te lang mee wacht wordt het chronisch en is er altijd kans op het ontwikkelen van een longontsteking. Ik sluit me dus aan bij het advies om in ieder geval naar een konijnkundige dierenarts te gaan, misschien kan je een second opinion vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
2 uur geleden zei Bucksternight:

Ja dat weet ik, maar zijn neusje is helemaal niet vuil ofzo.. En hij doet helemaal normaal.. 

Ja, mijn konijn deed het ook. En heb ik verder laten onderzoeken in Utrecht. Maar helaas bij het onderzoek van de keel is hij overleden, omdat hij een veel te smalle luchtpijp had

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Konijnenliefhebber1993:

Ja, mijn konijn deed het ook. En heb ik verder laten onderzoeken in Utrecht. Maar helaas bij het onderzoek van de keel is hij overleden, omdat hij een veel te smalle luchtpijp had

Het spijt me van je konijntje, met mijn konijn is alles in orde, hij hadt een verkoudheid en krijgt nu medicatie. 

 

Bedankt voor de bezorgdheid ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden zei Bucksternight:

Het spijt me van je konijntje, met mijn konijn is alles in orde, hij hadt een verkoudheid en krijgt nu medicatie. 

 

Bedankt voor de bezorgdheid ❤️

Mijn konijn kreeg ook medicatie.

Kreeg eerst novadox, sloeg niet aan. Daarna neus spoelen, tabletjes, novacam en duplo, dat ging goed en daarna na 2 maand was het terug. Hij was verder kerngezond, niks met hem aan de hand......

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Konijnenliefhebber1993:

Mijn konijn kreeg ook medicatie.

Kreeg eerst novadox, sloeg niet aan. Daarna neus spoelen, tabletjes, novacam en duplo, dat ging goed en daarna na 2 maand was het terug. Hij was verder kerngezond, niks met hem aan de hand......

Ja, bij mij idd precies hetzelfde. Ik heb overigens ook nog draxxin en gentapolycort geprobeerd. Niets dat het probleem voorgoed heeft verholpen. Ik heb besloten het voorlopig zo te laten, maar regelmatig haar longen te laten beluisteren en evt haar neus te spoelen als het echt nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

Ja, bij mij idd precies hetzelfde. Ik heb overigens ook nog draxxin en gentapolycort geprobeerd. Niets dat het probleem voorgoed heeft verholpen. Ik heb besloten het voorlopig zo te laten, maar regelmatig haar longen te laten beluisteren en evt haar neus te spoelen als het echt nodig is.

Het was ook de bedoeling na de onderzoeken in Utrecht om draxxin te gebruiken. Maar helaas heeft hij het dus niet overleefd. Dus ook nooiy begonnen met draxxin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-4-2020 at 19:13 zei Konijnenliefhebber1993:

Mijn konijn kreeg ook medicatie.

Kreeg eerst novadox, sloeg niet aan. Daarna neus spoelen, tabletjes, novacam en duplo, dat ging goed en daarna na 2 maand was het terug. Hij was verder kerngezond, niks met hem aan de hand......

We zullen zien, hopen dat het niet zo is 🙁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige ram begon ook met niezen, er was niets te zien, hij was blij en at goed, geen snottebellen, schone neus en pootjes, maar toch had hij snot. We hebben alle behandelingen met hem doorgemaakt, niks hielp. Het is met spoelen een hele tijd stabiel gebleven, uiteindelijk is het naar zijn longen gegaan en hebben we hem in januari moeten laten inslapen omdat hij het zo benauwd had. Dat was zo'n twee jaar nadat hij begon te niezen. Mijn voedster heeft het ook, ze zal het van hem hebben gekregen. Zij heeft wel flinke snottebellen, het zit bij haar meer vooraan in haar neus, dat is een geluk bij een ongeluk, zo kunnen we er een boel uitspoelen. Ook met haar al vanalles geprobeerd, ze zit nu op een antibiotica die ze nog niet gehad heeft, duimen dat dat het even terug kan dringen, het lijkt erop dat ze nu minder pruttelt, maar ik weet dat ook dat waarschijnlijk maar tijdelijk gaat zijn. Een konijn heeft geen verkoudheid. Snot is een rotziekte die snel chronisch kan worden en heel wisselend kan verlopen. De een heeft er nauwelijks last van en wordt er oud mee, de ander krijgt snel een longontsteking en gaat dood. Maar je konijn kan beter worden als je snel en lang genoeg de juiste behandeling inzet. Ik zou het hier zeker niet bij laten zitten en naar een andere dierenarts gaan. Zelf ben ik bij vier verschillende konijnkundige dierenartsen geweest, waaronder die in Utrecht om te laten bekijken of er niks in zijn neus zat, wat niet het geval was. Ik ben blij dat ik dat heb gedaan, omdat ik weet dat ik alles geprobeerd heb.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .