Ga naar inhoud

Heeft iemand een ideetje om het zindelijk maken te versnellen?


Etje

Aanbevolen berichten

Dit is het artikel met informatie over zindelijkheid: 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-zindelijk-maken

 

De plaatjes zijn wat mini, dat komt door de overgang naar de nieuwe webwinkelsoftware 😢 Maar de tekst klopt gewoon nog. Mijn ervaring is trouwens wel dat juist geduld het meest belangrijke is bij zindelijkheidstraining. Heel veel geduld. 😆

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-4-2020 at 16:37 zei Etje:

Oke  bedánkt voor de tips ze zijn nu plas zindelijk maar de poepjes doen ze er nog wel buiten kan er zand in de bak?

Bedoel je zand in de toiletbak? Dat zou ik niet doen, omdat dat niet goed absorbeert. Dat zullen de konijnen niet prettig vinden, en is er een kana dat ze weer buiten de bak gaan plassen. Zelf gebruik ik hennepvezel, en de back2nature peperkorrels zijn ook heel goed voor in de toiletbak.

 

Mijn konijnen zijn ook niet zindelijk voor keutels, maar ze zitten buiten, dus ik vind het niet zo erg. Daarbij is het ook gewoon een kwestie van veel geduld hebben en telkens de keutels in de bak gooien. Zorg nu ook dat je op alle plaatsen waar ze keutelen een stevige toiletbak hebt staan, zo leren ze het het snelst. 

Hoe lang heb je de konijnen al? Het kan ook zo zijn dat ze met hun keutels nog hun territorium aan het afzetten zijn, dan zal het na een tijdje al minder worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd er ook rekening mee dat veel konijnen nooit helemaal zindelijk worden zoals een kat of een hond.
Dat konijnen hun plasjes op de bak doen is al heel fijn! Konijnenkeutels zijn gelukkig niet vies, dus aanvegen of oppakken is niet zo erg toch? Keutels zijn voor konijnen meer dan 'ontlasting' van afvalstoffen, ze zijn ook belangrijk om aan te geven dat zij hier wonen. Die moet je dus als een soort van vlaggetjes echt even op bepaalde plekken deponeren! 😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-4-2020 at 09:04 zei happy211:

Bedoel je zand in de toiletbak? Dat zou ik niet doen, omdat dat niet goed absorbeert. Dat zullen de konijnen niet prettig vinden, en is er een kana dat ze weer buiten de bak gaan plassen. Zelf gebruik ik hennepvezel, en de back2nature peperkorrels zijn ook heel goed voor in de toiletbak.

 

Mijn konijnen zijn ook niet zindelijk voor keutels, maar ze zitten buiten, dus ik vind het niet zo erg. Daarbij is het ook gewoon een kwestie van veel geduld hebben en telkens de keutels in de bak gooien. Zorg nu ook dat je op alle plaatsen waar ze keutelen een stevige toiletbak hebt staan, zo leren ze het het snelst. 

Hoe lang heb je de konijnen al? Het kan ook zo zijn dat ze met hun keutels nog hun territorium aan het afzetten zijn, dan zal het na een tijdje al minder worden.

Ik heb ze al sinds najaar 2018 ze zijn 3jaar maar was het zat om overal plasjes te vinden 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .