Spring naar bijdragen
Etje

Heeft iemand een leuk idee om makkelijk spulletjes te maken?

Recommended Posts

Hoi! Het is voor een konijn erg leuk om dingen te ontdekken. Mijn konijn vind het heel leuk om omhoog te klimmen en vervolgens mijn hostas op te eten 🙊. Je kunt bijvoorbeeld een doos maken met een gat er in en dan er een soort hokje van maken. Met het warme weer zoeken konijnen graag de schaduw op. Je kunt ook een snoepje wat hoger leggen zodat ze een soort van moeten klimmen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Lois en jip het konijn:

Hoi! Het is voor een konijn erg leuk om dingen te ontdekken. Mijn konijn vind het heel leuk om omhoog te klimmen en vervolgens mijn hostas op te eten 🙊. Je kunt bijvoorbeeld een doos maken met een gat er in en dan er een soort hokje van maken. Met het warme weer zoeken konijnen graag de schaduw op. Je kunt ook een snoepje wat hoger leggen zodat ze een soort van moeten klimmen. 

Hosta's zijn niet veilig voor konijnen. Hosta bevat saponinen, niet giftig in de zin van je konijn valt dood neer, maar het geeft wel diarree en spijsverteringsproblemen en kan op termijn ook geestelijke problemen geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een doos gevuld met stro en iets boven de bodem aan de zijkant een gat gemaakt waar mijn konijn doorheen kan.

De bovenste flappen van de doos heb ik rechtopstaan met plakband zodat de rand nog hoger is en boven open. Vind ik prettiger voor mijn konijn, plus betere ventilatie omdat stro stoffig kan zijn.

En stiekem ook leuk omdat ik haar kan zien. Ze vind het geweldig. Eet het stro ook en graaft erin. Nog een voordeel dat ze nu betere keutels heeft en haar kiesjes zo ook slijt.

Nu leeft mijn konijn in de woonkamer en kan ik die doos goed in de gaten houden. Ik wil niet dat ze teveel karton knabbelt of stiekem een stuk plakband eet, maar gelukkig heb ik een voorbeeldig konijn die alleen maar graag mijn tassen, slippers  telefoonladerkabeltjes en kabels knabbelt. De rest laat ze heel. 

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites