Ga naar inhoud

Heeft iemand een leuk idee om makkelijk spulletjes te maken?

Etje
 Delen

Aanbevolen berichten

• 2 maanden later...

Hoi! Het is voor een konijn erg leuk om dingen te ontdekken. Mijn konijn vind het heel leuk om omhoog te klimmen en vervolgens mijn hostas op te eten 🙊. Je kunt bijvoorbeeld een doos maken met een gat er in en dan er een soort hokje van maken. Met het warme weer zoeken konijnen graag de schaduw op. Je kunt ook een snoepje wat hoger leggen zodat ze een soort van moeten klimmen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Lois en jip het konijn:

Hoi! Het is voor een konijn erg leuk om dingen te ontdekken. Mijn konijn vind het heel leuk om omhoog te klimmen en vervolgens mijn hostas op te eten 🙊. Je kunt bijvoorbeeld een doos maken met een gat er in en dan er een soort hokje van maken. Met het warme weer zoeken konijnen graag de schaduw op. Je kunt ook een snoepje wat hoger leggen zodat ze een soort van moeten klimmen. 

Hosta's zijn niet veilig voor konijnen. Hosta bevat saponinen, niet giftig in de zin van je konijn valt dood neer, maar het geeft wel diarree en spijsverteringsproblemen en kan op termijn ook geestelijke problemen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...

Ik heb een doos gevuld met stro en iets boven de bodem aan de zijkant een gat gemaakt waar mijn konijn doorheen kan.

De bovenste flappen van de doos heb ik rechtopstaan met plakband zodat de rand nog hoger is en boven open. Vind ik prettiger voor mijn konijn, plus betere ventilatie omdat stro stoffig kan zijn.

En stiekem ook leuk omdat ik haar kan zien. Ze vind het geweldig. Eet het stro ook en graaft erin. Nog een voordeel dat ze nu betere keutels heeft en haar kiesjes zo ook slijt.

Nu leeft mijn konijn in de woonkamer en kan ik die doos goed in de gaten houden. Ik wil niet dat ze teveel karton knabbelt of stiekem een stuk plakband eet, maar gelukkig heb ik een voorbeeldig konijn die alleen maar graag mijn tassen, slippers  telefoonladerkabeltjes en kabels knabbelt. De rest laat ze heel. 

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
  • 4 weken later...
Op 11-10-2020 at 22:25 zei JacinthaBrehler:

Hier vinden ze kartonnen eierdozen gevuld met gedroogde kruiden en wat hooi altijd erg leuk! Kruiden en hooi in de doos, doos dicht en ontdekken maar. 

Hier ook! Die eierdozen zijn een groot succes! Overal liggen er snippers in huis. 😆  Bewaar al je dozen, en bouw er een cool schuil-kasteel van! Dat is nu de favoriet van Ozai. Met wc-rollen maak je ook tientallen speeltjes. Je kan ze dichtdrukken en wat lekkers in doen, je kan er knaagstokjes in steken, je kan er veel staand neerzetten en onder 1 een snoepje doen. Je kan ook een cupcake-tray erbij pakken, snoepjes in leggen en dan van karton rondjes knippen en erboven leggen. En nog zo veel meer.. ik houd een Pinterest board bij met DIY speeltjes. Veel plezier!

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Wc rolletjes vullen met hooi en kruiden en neerleggen of met touwtjes ophangen vinden ze hier erg leuk, een gevulde kartonnen doos met hooi ook. Gister heb ik een grabbelton gemaakt, doos gevuld met kartonsnippers en lekkere dingetjes erin verstopt. Gingen helemaal los 😉 Huisjes maken van dozen zijn ook altijd een succes. Je kunt ook van jute een zakje naaien met wat gaatjes en daar (kruiden)hooi indoen en laten uitsteken. Ik omwikkel ook weleens wat lekkers met hooi en raffia tot een balletje. Een boomstronk en wilgentakken vinden ze ook erg leuk. Je kunt ook gaatjes boren in een boomstronk en daar takken insteken. Of gaten boren in dikke takken en die vullen met hooi of iets anders. Een gevuld papieren zakje/ tasje met hooi en lekkers is ook leuk.

En bij action verkopen ze nu een kattentuimelaar waar dan brokjes uit komen vallen, voor nog geen 2 euro, waar mijn ene konijntje op losgaat. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .