Ga naar inhoud

Kooi


JessaLouLou

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje, ik ga een volière kopen van 408 bij 213, dit zou genoeg ruimte zijn, maar is dit minimaal of hebben ze hier genoeg ruimte om te rennen, springen en andere activiteiten, het verblijf zelf moet er ook nog in dus dat neemt ook ruimte in beslag.

ik dacht, vraag het even aan de konijnenkenners😉 

ik krijg trouwens twee dwergkonijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4.08 x 2.13 = 8,69 vierkante meter leefruimte. Dat is heel netjes voor een koppeltje hoor! Zou genoeg ren, spring en binky-ruimte moeten zijn 🙂 

 

Ik neem aan dat het verblijf dat er in komt ook gewoon toegankelijk is, dus hoewel het wel iets ruimte in neemt, is dat ook weer niet zo veel, want er zit ook gewoon ruimte in 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind het al leuk om alles klaar te maken, jammer genoeg gaat dit niet zo soepel als dat ik hoopte i.v.m. Het Corona virus. Ik heb een volière gevonden waar ik in kan met een deur. Het is een pakket wat ik zo in elkaar kan zetten thuis. 
 

er is nog een probleem, we weten niet precies waar we de volière op kunnen zetten, want als die op gras komt te staan kan een konijn zich uitgraven en op steen moeten we eerst een stenen vlak maken. Dat kost ook veel tijd en naar de winkel gaan is niet altijd mogelijk in deze tijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de ren op gras zet zullen ze zich inderdaad uitgraven, dus dat is geen goed idee. Je moet dan stevig gaas ingraven (over de hele bodem van de ren) en dat vastmaken aan de volièrepanelen. Op het gaas kan je dan grond of zand gooien. Bedenk wel dat als het veel regent dit een natte boel wordt. En het is best veel werk om te maken.

 

Het meest praktisch waarschijnlijk is om de ren op tegels te zetten. Je moet dan dus eerst de bodem bestraten. Dit kan bijvoorbeeld met stoeptegels, die kan je vaak gratis bij mensen ophalen.

 

Je kan ook een deel tegels doen en een deel graafgedeelte dat is ondergaasd.

 

Heb niet de illusie dat er gras in de ren blijft. Dat eten ze op en graven ze om. In korte tijd is er geen grassprietje meer te bekennen 🤣 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voliereren staat voor ongeveer 1/3e op tegels en de rest op zand (was inderdaad ooit gras). Ik heb zelf geen gaas onder de bodem van de ren, maar 2 stoepbandjes verticaal naar beneden. Op deze stoepbandjes staat de ren ook. Het zit diep genoeg dat ze niet kunnen uitgraven, maar ik gooi het altijd wel 1x per dag dicht als er flink gegraven wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .