Ga naar inhoud

Slecht hooi winter 2019-2020


Avalon

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

het valt me op dat de hooikwaliteit van afgelopen winter echt vreselijk is. Nou zijn mijn konijnen al behoorlijk kieskeurig maar het is deze winter wel echt slecht te doen. Ik heb meerdere halve pakken staan omdat ze die niet lusten. Mixen met andere soorten die ze toevallig wel lekker vinden heeft geen nut, dan laten ze het 'vieze' staan.

 

Af en toe trof ik een goede zak. Ik heb goedkoop hooi gehad en vrij duur hooi. Een enkele keer zat er een goede zak tussen en die was dan zo op. Nieuwe zak van die soort kopen ben die lieten ze dan weer staan. Ik kan niet wachten tot er weer een lichting nieuwe oogst is! Hoe zijn jullie deze winter doorgekomen met hooi en zijn er mogelijk nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt er inderdaad niet beter op. Ik heb hier ook 3 verschillende soorten staan, en ik ben nergens heel erg van onder de indruk. En Als je dan iets hebt dan zijn de kilozakken wel mooi, en zit er in de zakken van 5 kilo duidelijk mindere kwaliteit. 

Het beste dat ik heb kunnen vinden is kruidenhooi van Dieza. Dat koop ik online, voor 15 euro per 20 kilo, plus 7,50 (geloof ik) verzendkosten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop sinds een tijdje Pet's Own Choice Premium hooi (4kg) als basishooi. Deze is wat duurder (2kg voor 6 euro, 4kg voor 9 euro), maar ik heb nog nooit een zak weg hoeven gooien. Soms moeten mijn konijnen wel even wennen aan een nieuwe zak en de ene zak vinden ze lekkerder dan de andere, (geen één verpakking lijkt hetzelfde te zijn, zowel qua structuur als kleur en geur), maar ze eten er over het algemeen prima van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redelijk stabiel. Ik heb vandaag een pak binnengekregen, dat lijkt goed. In december had ik een pak dat wat tegenviel,  maar dat was de enige keer. Dat werd ook niet goed gegeten, en normaal wel. Ik heb nu 10 kilozakken van AH, geen idee wat het voor merk is, maar daar zijn ze ook niet over te spreken. Het zijn ook veel korte stukjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het voordeel dat ik wat ruimer de keuze heb met een eigen webwinkel, maar 2019 was inderdaad geen goed hooi-jaar. Ik zie het terug bij bijna alle merken die ik verkoop. 

 

Het kan helpen om wat soorten hooi door elkaar te mengen, eventueel met nog wat kruiden of grassen er door om het extra aantrekkelijk te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, de slechtere zak blijkt toch goed eetbaar, maar er zitten wel plukken 'hooi' tussen die meer op de buitenkant van een kokosnoot lijken. Die plukken laten ze links liggen, maar de rest is goed genoeg. Het groenere kruidenhooi van de Welkoop hoeven ze daarentegen echt helemaal niet..🤦🏻‍♀️

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben nu zelf inderdaad ook gewoon aan het mixen. Mijn ene stel lust ook weer ander hooi dan het andere stel dus her en der is er nog wat te schuiven. Ik probeer vooral zo groen mogelijk hooi te voeren, die gaat er over het algemeen nog het beste in 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .