Spring naar bijdragen
Evee

Welke kleur vacht hebben jouw konijnen?

Vachtkleurtjes bij konijnen  

335 stemmen

1. 1. Welke vachtkleur heeft jouw konijn?

• Zwart
      83
    • Wit
      95
    • Grijs (blauw)
      82
    • Bruin (donkerbruin, ijzergrauw, wildkleur enz)
      88
    • Beige (geel, fawn, alle lichte bruintinten)
      62
    • Meerkleurig (bont, black and tan, rus, japanner enz).
      140
    • Oranje (rood)
      27

Recommended Posts

Ik ben wel eens benieuwd wat de meest voorkomende kleur konijnenvachtjes is?! 

Meerdere keuzes zijn mogelijk, mocht je verschillende kleurtjes hebben rondlopen 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een witte (albino), grijze, en twee variaties wildkleur. En dan nog een 3-tal bond gekeurde in grijs (ekster), bruin (Hollander), beige (driekleur).

Ik heb dus gewoon helemaal geen zwart konijn meer.... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik mis nog rood/oranje 😁 helaas heb ik die niet meer. (Niet om de kleur, maar om het konijn ❤️)

Ik moet hier wel even hard over na denken! Ik heb een zwarte, drie ijzergrauwe, een tan gouwenaar, een konijngrijze, een konijngrijsbonte, een licht oranje (OH heb ik toch nog wel dus 😄), een haaskleurbonte, een bruinotter, een zwartbonte en een heel lichtoranje-achtigbonte. Ik mis nu nog een konijn. 🙄

Edit: Ik heb ook nog een blauwe, dat was het!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Dollie:

Ik mis blijkbaar nog wit en beige dus moet nog konijnen er bij 😉 

"" spaar ze allemaal! " 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nu twee bonte konijnen rondlopen, Artemis lijkt op een Japanner en Apollo heeft op zijn koppie wat bruine en grijze vlekken. Happy en Tosca waren ook bont (wit met zwarte en bruine vlekken). Alleen Onslow was over zijn hele vacht zwart.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb twee meerkleurige konijnen. De ene is voornamelijk wit met zwarte en lichtbruine vlekjes. De andere is donkerbruin met zwarte strepen en een tikje wit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb twee zwart-witte konijnen, die zijn er samen in geslaagd om een witte te fabriceren, en ik heb er een zwarte bij gedaan. Dus ik mis ook nog veel kleuren.

De zwarte heeft witte tenen, maar ik vind dat ze dan nog steeds onder zwart valt en niet onder meerkleurig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ram huidige is zwart en mijn voedster wildkleurig.

Ik begreep dat dit niet de meest geliefde kleuren zijn, maar ik vind ze prachtig!

Vóór hen had ik een haasbont konijn, een zwarte, een zwartbonte en een blauwbonte.

De konijnen die ik vroeger als tiener had waren wit, blauw, zwart en wildkleur.

Ik heb ze dus al in vele kleuren gehad 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei IreneM:

Senna is zwart, Odin is bruin met wit, en Kyra is grijs. Ik snap trouwens niet hoe een konijn blauw kan zijn 😅

Smurfkonijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In mijn dromen had ik ooit drie konijnen: de twee die ik nu heb, en een prachtige, donkerblauwe Vlaamse Reus! Dus ja, in dromen bestaan ze!

Maar 'blauw' als vachtkleur is volgens mij een soort grijs? Er zijn ook grijze katten die 'blauwe Rus' heten, en een grijze steensoort die veel voor ouderwetse stoepjes gebruikt wordt, wordt ook blauw genoemd. Maar ik blijf het ook wel een vreemde benaming vinden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei IreneM:

Senna is zwart, Odin is bruin met wit, en Kyra is grijs. Ik snap trouwens niet hoe een konijn blauw kan zijn 😅

Konijnen zien alleen de kleuren blauw en groen. Ik denk dus dat voor konijnen onderling, er heel veel blauwe konijnen zijn.  En groene konijnen 🐸

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Evee:

Konijnen zien alleen de kleuren blauw en groen. Ik denk dus dat voor konijnen onderling, er heel veel blauwe konijnen zijn.  En groene konijnen 🐸

Wat ik me dan afvraag is hoe we dat weten, welke kleuren konijnen kunnen zien. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Marjoleink:

Wat ik me dan afvraag is hoe we dat weten, welke kleuren konijnen kunnen zien. 

Had dat niet iets met staafjes en kegeltjes te maken? 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Floppyears:

Dus ik zie eruit als reuze smurfin of de hulk voor hun 🤣

Haha ik kreeg hier de slappe lach van 🤣

15 uur geleden zei Dollie:

Smurfkonijn

Jaren geleden zat er bij Binkies een blauwe Vlaamse Reus(achtige) die Smurf heette 🙂 Hij was trouwens ook heel lief, ik heb hem toen nog een tijd geaaid. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb een beige met grijze nijn en een medium grijze (niet blauw) met licht en donker grijze nijn. Beiden bont dus.

Vroeger was mijn eigen nijn wit met licht bruin en zwart en die van gezingenoot witgrijs en madagaskar kleur (dat typische NHD bruin).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites