Ga naar inhoud

Op dieet?


Pebbles&bambam

Aanbevolen berichten

Hi allemaal ☺️

 

Vandaag hadden we een bezoekje bij de dierenarts en woog meneer 2,8 kilo. Dit vond de dierenarts aan de zware kant. Bam Bam is een rasloos konijn maar lijkt qua grootte en uiterlijk veel op een Rijnlander. 

 

De konijnen krijgen 's ochtends en 's avonds 30 gram voer van het merk Beaphar Care + (ik reken 15 gram per konijn). 

Als ik puur naar zijn uiterlijk kijk dan is hij inderdaad wat groot, maar als ik naar het gewicht kijk wat een gemiddeld konijn van zijn grootte weegt is dat weer oké... 

 

In mei gaan de konijnen naar buiten en krijgen ze een ren van ongeveer 10 m3, terwijl ze er nu een van 3 m3 hebben. 

Moet ik de konijnen nog minder voer geven of even afwachten wat het gaat doen als ze straks 3x zoveel ruimte krijgen? 

 

Bam Bam is overigens helemaal nagekeken of er wat speelde waardoor hij zo groot lijkt maar dat is niet het geval gelukkig. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Evee:

Als het "aan de zware kant" is, dan zou ik niet te extreem gaan doen. Ik zou wel iets de brokjes minderen, maar verder geen gekke dingen uithalen. 

 

Hier staan verder veel tips over het laten afvallen van konijnen met overgewicht:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/Konijnen-met-overgewicht-laten-afvallen/

 

Bedankt voor de snelle reactie! 

 

Is van 30 gram naar 20 gram per keer een te grote stap om te minderen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .