Ga naar inhoud

Plakpoep


Georgia

Aanbevolen berichten

Hallo. In november is er een bijtincident geweest tussen mijn konijnen tijdens een griepskoppeling. Ik had er vier, 2 rammen en 2 voedsters. Een voedster is hieraan overleden. Een ram was zwaar gewond. Doordat er niet direct een dierenarts bij was gehaald was mijn ram erg vermagerd en bleek onderhuids op zijn buik diepe wonden te hebben die geïnfecteerd waren. Pas na een week kon ik met hem naar mijn eigen dierenarts. Hij is in een maand tijd vier maal onder narcose geweest. De wonden zijn meerdere malen gereinigd en dood weefsel is weggesneden. Een maand lang ging ik iedere dag naar de dierenarts met hem. Nu weer drie maanden verder gaat het wel goed met hem. Alleen blijft hij plakpoep houden en ondanks dat hij redelijk op gewicht is, voel ik wel zijn ruggengraat. Hij is levendig en eet goed. Hooi, groente en fruit, selectie brokjes en door de arts voorgeschreven speciale geperste stokjes. Toch blijft de situatie hetzelfde. Wat kan ik nog meer doen voor hem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mestonderzoek? Inderdaad, dat is niet gedaan. Dan zou ik dat misschien kunnen doen. Ik neem contact op met de dierenarts. 

 

Het is inderdaad een enorm drama. Omdat wij onze tuin wilden opknappen en we een mooie Omlet ren hadden besteld moesten de konijnen een maand naar de opvang. Via een konijnen deskundige kregen wij het adres van een goede shelter die de koppeling van de twee koppeltjes konijnen zouden verzorgen en de opvang. Dit is heel erg verkeerd gegaan en heeft ons heel veel verdriet en geld gekost. (Ze hebben wel de helft van de kosten op zich genomen) Konijntje Puca is na enkele dagen bezweken aan haar verwondingen. Rammetje Rambo was zwaar gewond en men heeft het waarschijnlijk niet goed laten onderzoeken. Ik denk dat voedster Twinkel jaloers was, omdat haar ram Rambo meer naar Puca trok. Er was een extra voedster Paisley bij geplaatst en dat ging goed. Men wist daar dat Twinkel agressief reageerde en bij de tweede poging haar bij de groep te zetten is dit enorm geëscaleerd. Er is later nog een andere voedster Merel bij geplaatst en deze vier konijntjes hebben we weer mee naar huis genomen. Twinkel is achter gebleven om een ander thuis voor te zoeken en een nieuwe match. Helaas was het toen nog niet over en bleek eenmaal bij onze eigen dierenarts dat de verwondingen van Rambo heel ernstig waren. Rambo is een heel tam konijn en nergens bang voor. Dat is denk ik zijn redding geweest, al heeft hij het erg zwaar gehad. Ik denk dat het andere rammetje een trauma heeft opgelopen, want hij wil niets meer van mij weten. Kruipt veel weg in zijn huisje. Rambo is een energiek mannetje en nog steeds heel tam en aanhalig. Maar ik blijf mij zorgen om hem maken. Er zou nog een voedster bij moeten en Rambo zit nog steeds apart van de andere twee met slechts een hekje er tussen. Hij is niet zindelijk meer en plast regelmatig overal in zijn verblijf. De plakpoep baart mij nog veel zorgen. Ik ga contact opnemen met de dierenarts. Hartelijk bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .