Spring naar bijdragen
Evee

Nieuwe webwinkel!

Recommended Posts

Waarschijnlijk gaan we deze week over naar de nieuwe webwinkel!

Achter de schermen word er al een hele tijd aan gebouwd. De webwinkel draait nu op magento 1. Daar stopt de officiële ondersteuning binnenkort van, en dat houd in dat er geen beveiligingsupdates meer komen. Met als nadeel dat het systeem dan gevoeliger is voor hackers en jullie gegevens dan niet goed meer beveiligd zouden zijn. Dat willen we natuurlijk niet, vandaar de keuze om over te stappen op een ander systeem. 

Als er geen hele gekke dingen meer gebeuren verwacht ik dat we deze komende week overgaan op het nieuwe systeem! 

Heel veel veranderd er in eerste instantie niet. De meeste gegevens worden in eerste instantie overgenomen uit de huidige webwinkel.

Het ziet er iets anders uit, maar wel in de zelfde stijl. De komende weken heb ik echter  genoeg werk te doen om alle mogelijkheden die de nieuwe webshop bied te gaan benutten. Wat je daarvan zelf in eerste instantie waarschijnlijk opvalt is dat er wat meer opties zijn bij de verzendingen (zo kun je nu bijv. een postpunt kiezen om het te laten bezorgen). 

Als je een account had in de webwinkel, moet je een nieuw wachtwoord aanvragen. Als het allemaal goed werkt, worden de gegevens verder wel netjes meeverhuisd naar de nieuwe webwinkel en kun je dus nog steeds eerdere bestellingen in zien. 

Niet alleen de webwinkel veranderd, ook de homepage en de informatieve artikelen, want die zitten bij elkaar in hetzelfde systeem. Het forum veranderd niet, dat is andere software. Maar het kan dus zijn dat er dingen raar staan bij de artikelen, foto's missen, links misschien niet werken, de opmaak niet helemaal goed is, dat moet ik namelijk voor alles handmatig nog nalopen de komende tijd 😉 Melden als je gekke dingen ziet mag natuurlijk altijd! Graag zelfs! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed om te weten! Ik ben benieuwd.😀

Ook nog even complimenten hoe je het allemaal doet. Zowel op de website ( met goede en gezonde producten) als op het forum. Heel fijn dat je van die goede adviezen geeft en mensen er vriendelijk en duidelijk op aanspreekt als er dingen zijn die niet kloppen. Top!!!

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En nu maar hopen dat er niet heel erg veel dingen met de hand verbeterd of aangepast moeten worden, het lijkt me een heidens karwei. Zet 'm op, @Evee, vervelen zul je je in ieder geval niet, denk ik maar zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei JokeC:

En nu maar hopen dat er niet heel erg veel dingen met de hand verbeterd of aangepast moeten worden, het lijkt me een heidens karwei. Zet 'm op, @Evee, vervelen zul je je in ieder geval niet, denk ik maar zo.

Dat is het helaas ook 😅

Meestal is het deze tijd van het jaar daarbij ook nog vrij rustig, feb / mrt. Dat is nu niet echt het geval. Maar goed, ik doe mijn best, en zolang het schoonheidsfoutjes zijn die ik handmatig aan moet passen, en alles wel goed werkt, is het dan maar even zo 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mocht je willen bestellen in de webwinkel, wacht dan even tot eind van de middag of morgen 🙂 Ze zijn bezig met overzetten van producten / klantaccounts, betaalmethodes instellen en alles. Als je dus op dit moment probeert te bestellen, zal dat waarschijnlijk niet lukken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Update: Er kan weer besteld worden in de webwinkel.

De komende tijd zijn wij het nog wel aan het perfectioneren, veel producten en artikelen moeten handmatig nagelopen en aangepast worden. Mocht je iets opvallen, mag je het gerust doorgeven aan ons!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De verhuizing loopt nog niet helemaal soepeltjes helaas. Bestellen is wel gewoon mogelijk hoor! 

- De klantaccounts van de oude webwinkel staan er nu wel in, als je wil inloggen moet je wel even een nieuw wachtwoord aanvragen. 

- Alle producten staan er in, achter de schermen klopt de btw nog niet helemaal, maar jullie als klant merken dat als het goed is niet. 

- De "staffelprijzen" van de kruiden moeten er nog handmatig ingezet worden. Normaal kreeg je bij veel kruiden korting als je 500 gram of meer bestelde, maar dat is nu dus even niet tot ik dat weer ingevoerd heb.

- Kortingscodes werken nog niet, het invulveld daarvoor bij het afronden van de bestelling staat er nog niet 😅

- Foto's van producten kloppen nog niet altijd helemaal, er ontbreken er ook, dat loop ik handmatig na. 

- Ik maak dan gelijk een lijstje van welke producten de foto's een update nodig hebben en waar nog informatie mist zoals afmetingen.

- Ook kan ik nu per product kenmerken meegeven, waar je dan straks ook op kan selecteren. Zo kun je straks bijv. aanvinken dat je alleen dingen voor "grote konijnen" wil zien, of juist voor "cavia's". Of alleen "graanvrij". Enz. Maar dat moet ik dus allemaal per product nog handmatig gaan opvoeren de komende tijd. 

- Er zijn meer opties voor verzending, zoals het kiezen van afleveren bij een postpunt. Je kan ook een voorkeur geven voor leverdatum, let wel op dat zo snel als mogelijk is standaard is, het is dus eigenlijk de bedoeling dat je dat gebruikt als je wat later geleverd wil krijgen, bijv. op een zaterdag, of als je nog op vakantie bent maar het graag ontvangt als je terug bent. Dan kun je dat dus aangeven. Het is geen "vaste" datum, helaas. Ik ben nog steeds afhankelijk van postNL. Zeker nu in corona tijd duurt de bezorging over het algemeen wel een dag extra.

- Het opmerkingenveld staat nu ook op de pakbon, wil je iets doorgeven, bijv. een kleurvoorkeur voor een bepaald product, een opmerking over de webwinkel, of gewoon even iets wat je aan ons door wil geven, dan kun je het daar invullen.

Wat betreft de informatieve artikelen:

- Er zijn veel links veranderd, het kan dus zijn dat links via het forum naar de artikelen enz. op het moment niet kloppen. 

- De foto's staan er nog niet goed in. 

- Niet van alle artikelen is de meest actuele versie overgezet helaas, het kan dus zijn dat er oudere info in staat. Ook dat moet handmatig goed gezet worden en is best veel werk, dus niet in één dag opgelost. 

Genoeg te doen dus 😂

bewerkt door Evee
update

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben nog steeds bezig met het goed zetten van de webwinkelproducten, pas daarna ga ik beginnen aan het overzetten van de juiste versies van de informatieve artikelen. Ik draai overuren, en besteed uit aan mijn man en de moderators wat mogelijk is, maar uiteindelijk moet ik helaas wel veel (voorwerk) zelf doen omdat dat te maken heeft met toegangsrechten tot de systemen, voor er een ander mee aan de slag kan.

Zoek je een informatief artikel, dan zijn alle oude links "kapot". Die zullen in sticky / belangrijke forumberichten handmatig vervangen worden de komende tijd.

Via de homepage kom je wel goed bij de informatieve artikelen, op het forum heb ik de links in het menu ook aangepast dus via hier kun je er ook weer komen 🙂

De volgorde van het menu van de artikelen klopt op het moment niet, ze staan op alfabet, ipv op de sorteervolgorde. Als het goed is word dat snel opgelost.

Sorry dat het nu even zoeken is naar de informatie, en ook dat de informatie van vorig jaar is en er dus foutjes in staan en updates die de afgelopen maanden doorgegeven zijn (zoals dierenartsen, pensions enz) in missen. Wordt aan gewerkt, maar dat is weken werk, niet uren, helaas.

Mochten jullie nog gekke dingen tegenkomen, foutjes, of iets als je een webwinkelbestelling plaatst dat niet klopt, meld het alsjeblieft, dan kan ik het op de lijst zetten van dingen die aangepast moeten worden, bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even een update:

• Ik ben bijna klaar met het controleren van alle webwinkelproducten. De staffelprijzen van de kruiden moeten nog wel.
  • De productreviews zijn nu ook overgezet van de oude website naar de nieuwe.
  • Brievenbuspakje werkt ook weer (voor kleine bestellingen).
  • De error 404 pagina is aangepast, nu niet meer super groot in beeld dat de pagina verwijderd is, maar linkjes naar waar alle info op bunnybunch nu wel te vinden is 🙂 . Iets behulpzamer dus!
  • De informatieve artikelen staan weer op datum invoer gesorteerd, het menu staat nog niet goed, maar dat volgt als het goed is binnenkort ook. 
  •  En hopelijk worden de informatieve artikelen binnenkort naar de juiste versies overgezet. 

Nogmaals, als je gekke dingen tegen komt, rare teksten, foto's die niet kloppen, dingen die vreemd zijn in het bestelproces, dingen die niet werken, wat dan ook, laat het even weten. Dat mag bij bestellingen ook in het opmerkingenveld. Maar dan zet ik het als puntje op de lijst 🙂 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een bestelling geplaatst, maar blijkbaar heeft dit systeem mijn vorige adres als standaard adres gebruikt. Natuurlijk niet gezien, maar gelukkig is het het adres van mijn ouders die vlakbij wonen. Maar iets om in de gaten te houden 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei IreneM:

Ik heb een bestelling geplaatst, maar blijkbaar heeft dit systeem mijn vorige adres als standaard adres gebruikt. Natuurlijk niet gezien, maar gelukkig is het het adres van mijn ouders die vlakbij wonen. Maar iets om in de gaten te houden 😅

Ik kan het nog aanpassen voor je hoor, als je dat wil, het is nog niet verzonden 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even een update 🙂

In de webwinkel staat de basis goed nu.  Ik heb een lijstje met producten gemaakt waar nog iets ontbreekt, zoals betere foto's, afmetingen enz. Daar ga ik de komende tijd mee aan de slag als ik tijd over heb in de loods 🙂

Ik ben begonnen met het goed zetten van de informatieve artikelen. Daar ben ik nog wel even mee bezig haha, best flink wat werk. Van alles staat nu wel de laatste versie online. Maar links, foto's en opmaak moeten allemaal handmatig nog nagelopen worden.

Het opmerkingenveld staat nu ook op de pakbon, wil je iets doorgeven, bijv. een kleurvoorkeur voor een bepaald product, een voorkeur of opmerking over kruiden, of of je juist dun of dikke takjes knaaghout wil ontvangen, een opmerking over de webwinkel, een extra mededeling voor postnl die we los op je pakje erbij moeten zetten, of het een bestelling is voor een jarig konijn 🥳 of andere bijzondere gelegenheid, of gewoon even iets wat je aan ons door wil geven, dan kun je het daar invullen. Ik kan niet beloven dat ik er altijd rekening mee kan houden, maar ik probeer het wel 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is op mobiel nog erg lastig om informatieve artikelen over voeding terug te vinden. Dat kan alleen door alle titels van de artikelen na te lopen, maar dan kijk ik er helaas wel eens overheen. Op de home-pagina staat alleen een link naar de categorieën 'konijnenrassen', 'ziekte en medisch' en 'voortplanting'. Met de zoekfunctie kom ik alleen bij producten uit de webwinkel.

Misschien is dit al bekend, of gewoon de bedoeling, maar wilde het even noemen omdat het op de mobiele website misschien anders werkt dan op de pc.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie inderdaad dat het blog-menu op mobiele telefoons er niet meer bij staat. Dat stond eerst bovenaan, heel rommelig, en het had drop-down moeten worden, maar ik zie het er nu ook niet meer bij staan. Dat klopt niet, bedankt voor het melden!

De zoekfunctie staat inderdaad ingesteld op alleen webwinkel producten, niet op de blogs. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had even een vraagje over de webwinkel. Klopt het dat je nu alleen korting krijgt bij 500 gram (5 stuks) en niet meer bij 1 kg (10 stuks)? Maakt verder niet uit hoor, maar vroeg het me gewoon af. 

Verder nog een dingetje. Op mijn mobiel lijkt de webwinkel soms vast te lopen als ik bijvoorbeeld naar 'Alle kruiden' of 'Alle snacks' ga en de cookie policy pop-up verschijnt (zie foto). En als ik eenmaal in de lijst met kruiden zit en een product aanklik en weer terugga naar de lijst, dan begint de lijst weer bovenaan in plaats van bij het artikel waar ik was gebleven. Dat is soms wel een beetje lastig bij een lijst met 84 artikelen, zoals de kruiden. Verder ziet 't er mooi uit! 😉

Screenshot_20200427_220647.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Pablo&Lola:

Ik had even een vraagje over de webwinkel. Klopt het dat je nu alleen korting krijgt bij 500 gram (5 stuks) en niet meer bij 1 kg (10 stuks)? Maakt verder niet uit hoor, maar vroeg het me gewoon af. 

Dat klopt inderdaad. Het was een stuk lastiger invoeren, de staffelkorting / stapelkorting. Dus voor nu in ieder geval de keuze gemaakt het per product maar 1x in te voeren, vanaf de 500 gram.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Pablo&Lola:

Verder nog een dingetje. Op mijn mobiel lijkt de webwinkel soms vast te lopen als ik bijvoorbeeld naar 'Alle kruiden' of 'Alle snacks' ga en de cookie policy pop-up verschijnt (zie foto). En als ik eenmaal in de lijst met kruiden zit en een product aanklik en weer terugga naar de lijst, dan begint de lijst weer bovenaan in plaats van bij het artikel waar ik was gebleven. Dat is soms wel een beetje lastig bij een lijst met 84 artikelen, zoals de kruiden. Verder ziet 't er mooi uit! 😉

Bedankt voor de feedback, ik ga er naar kijken!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij de informatieve artikelen is in de mobiele versie een button "menu" toegevoegd, zodat je de groepen kan zien.  In de webwinkel zit ook een soortgelijke knop "catalogus" bovenaan. Dat werkt dus drop-down op je mobiel. 

De foto's bij de informatieve artikelen zijn niet meer vervormd. Sommige foto's moeten nog wel opnieuw in de artikelen gezet worden. Maar aangezien het zoveel artikelen zijn duurt het wel even voor ik alles nagelopen heb. Ik doe elke keer als ik tijd heb iets 😉 

De foutmelding met de grotere productcategorieën / cookie melding is opgelost. 

Als je producten bekijkt, een product aanklikt, en dan weer teruggaat, ga je nu niet meer terug naar bovenaan de lijst, maar naar het product waar je was. De meeste browsers pakken dit nu goed op, maar een enkele niet helaas. Bij de meeste mensen zal het gelukkig wel goed werken. 

Mocht je nog iets tegenkomen, blijf het gerust melden! 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had alweer problemen met het adres. De vorige keer had het systeem mijn oude adres als standaard adres ingesteld. Deze had ik ondertussen verwijderd, maar nu is een pakketje verstuurd naar mijn huidige adres maar de vorige postcode. Kan zijn dat ik het zelf fout ingevoerd heb. Ik heb het net weer aange, maar verwijderd die opeens mijn huisnummer? Dat deed ik toch echt niet zelf. Hopelijk is het nu na 3x goed 😅 en komt mijn pakketje nog aan.

bewerkt door IreneM

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gelukkig dat het goed is gekomen! Als ik het voor je moet aanpassen in je account voor de volgende keer, laat het dan maar even weten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites